Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Annulering aankoop ebay

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Annulering aankoop ebay

Oorspronkelijk geplaatst door blazor Bekijk bericht
    Heb vandaag een setje kunnen kopen analoge eos 5 camera ,50mm1.8 mkI,sigma 28-70 2.8 en 80-200L2.8 voor de prijs van 480€. Maar na telefonisch contact met de verkoper is de verkoper niet bereid mij te ontvangen en alles te testen wetend dat ik maar op een 30min van hem woon? hij wil alles via post regelen. . Heb wat zitten nadenken en heb beslist dat ik alles zal annuleren. Heb hem een vriendelijke mail gestuurd dat ik het niet vertrouw en alles wil annuleren en indien nodig wel de plaatsingkosten wil betalen maar dat hij gewoon een mailke moet sturen naar ebay dat we onderling besloten hebben om dit te annuleren zodat hij verder geen transactie kosten moet betalen. Ik denk dat dit de beste beslissing was. jammer van het lenske '80-200L2.8'. Wat denken jullie hiervan?
    Gewoon niets doen. Dus ook niet betalen en laat hem zitten met zijn setje. In het slechtste geval wordt je door e-bay geschorst. So what!

Mvg.
    Robert
    Mvg.
    Robert
    Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
      Gewoon niets doen. Dus ook niet betalen en laat hem zitten met zijn setje. In het slechtste geval wordt je door e-bay geschorst. So what!
      Een prima tip om verkoopsites als eBay naar de vaantjes te helpen. Sorry, hoor. Lees hun forums maar eens na en zie hoeveel (eerlijke) verkopers er stilaan de brui aan geven omdat er meer en meer wanbetalers zijn die zelfs nog de moeite niet doen om op mails te reageren en waar ze als verkoper blijkbaar weinig kunnen tegen doen...

De manier van handelen van blazor om de verkoop op deze manier te annuleren is daarom
      Mijn fotowebsite : www.filover.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door filipo Bekijk bericht
        Een prima tip om verkoopsites als eBay naar de vaantjes te helpen. Sorry, hoor. Lees hun forums maar eens na en zie hoeveel (eerlijke) verkopers er stilaan de brui aan geven omdat er meer en meer wanbetalers zijn die zelfs nog de moeite niet doen om op mails te reageren en waar ze als verkoper blijkbaar weinig kunnen tegen doen...

De manier van handelen van blazor om de verkoop op deze manier te annuleren is daarom
        Ik zal wat preciezer zijn. Als verkoper niet reageert zoals blazor stelt, dan zou ik geen moeite meer doen om het op een vriendelijke manier op te lossen. En als verkoper toch zou reclameren bij e-bay en e-bay zou jou dan schorsen. Nog eens: "So what!"

Ten andere, wat vind je nog op e-bay. Handelaren en "grote" Aziatische webshops met nieuwe goederen. Of verdoken handelaren die bv een Nikon D300 aanbieden waar je mag op bieden. Probeer eens, gegarandeerd zal je moeten opbieden tot je meer betaalt dan bij de fotoboer uit jouw omgeving.

Ik zelf ben op zoek naar een goed statief, kijk eens wat er te koop is op e-bay en aanverwanten. Van die goedkope brol, statieven die je gratis krijgt bij aankoop van een camera, etc, zo heb ik al één en de kwaliteits statieven, als je die al zal vinden op e-bay of aanverwante verkoop sites, betaal je evenveel als bij jouw fotoboer.

Heel waarschijnlijk gaan er nu reageren dat zij toch wel al een koopje hebben kunnen doen op e-bay en ik geloof dat ook. Ik blijf toch een wrang gevoel houden zo lang het tegendeel voor mij niet is bewezen.

Mvg.
        Robert
        Mvg.
        Robert
        Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
          Ik zal wat preciezer zijn. Als verkoper niet reageert zoals blazor stelt, dan zou ik geen moeite meer doen om het op een vriendelijke manier op te lossen. En als verkoper toch zou reclameren bij e-bay en e-bay zou jou dan schorsen. Nog eens: "So what!"
          Ok, Robert, die redenering kan ik al beter volgen.

Verkoper heeft imho in dit geval eigenlijk weinig reden om geen gezamelijke annuleringsprocedure op te starten. Ik vermoed dat de verkoper in dit geval dan ook niet moeilijk zal doen om een annuleringsprocedure op te starten. Indien wel, dan heeft hij enkel maar te verliezen ... ebay zal hem niet zo snel gelijk geven, lijkt me (ahv de hier gekende elementen).

Al nieuws, blazor ?
          Mijn fotowebsite : www.filover.be

Comment

Als je al enkele jaren met eBay werkt een een mooie feedback score hebt zou ik me toch niet zo snel laten schorsen hoor.

Ik werk altijd met paypal, eerst betalen en dan opsturen, simpel. Geen van mijn camera's of lenzen komt van eBay, dat vind ik toch een beetje veel centjes eerlijk gezegd, maar het grootste deel van mijn schaalmodellen en verschillende boeken komen van eBay, gewoon omdat ze hier ofwel niet te krijgen zijn ofwel enorm duur zijn ... ik heb al autookes van over heel de wereld gekocht zo, en op soms lange levertermijnen na nog geen problemen gehad (heb er ooit eentje uit Zwitserland gehad die volgens de verkoper drie maanden onderweg geweest is ! Had mijn betaling van Paypal al terug gekregen ... en toch nog het model ontvangen, heb dan toch de verkoper nog betaald, eerlijk is eerlijk hé).

Als koper ben je goed beschermt op eBay tegenwoordig, als verkoper ben je meestal verliezende partij jammer genoeg. Een 'koop' op eBay is wel een geldig kontrakt volgens hun regels hé, dus zomaar annuleren zal niet gaan vrees ik. Als de verkoper niet reageert gewoon een dispute bij eBay openen dat is de officiele manier, hij zal wel snel reageren dan ... als er nog geen reactie komt wordt hij geschorst en niet jij, wat in mijn ogen toch het belangrijkste is.

Mark
            Last edited by LamboCars; 31 december 2008, 19:00.
            Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
            Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

Comment

Hallo Blazor,

De verkoper vermeld wel duidelijk dat het object bij hem kan afgehaald worden. Als jij de spullen voor jou nuttig acht, zou ik hem nog eens contacteren om ze af te halen en cash te betalen bij afhaling.
              Spreek niet meer over testen, maar doe dit als je bij hem bent.
              Niemand koopt voor 500,- Euro een kat in een zak!
              Anderzijds dat deze spullen dit waard zijn is een andere zaak.
              De Eos 5 incl. zijn normale lens, zijnde een 28-80mm 3,5-5,6 heeft een cataloguswaarde van om en bij 380,- Euro. De body alleen dus minder!
              De 50mm 1.8 mkI verwisselt voor rond de 100,- Euro van eigenaar.
              De Canon 430EZ flits voor 40,- à 60,- Euro.
              De rest ??? Je hebt zeker de opmerkingen reeds gelezen over de andere lenzen.

Als hij niet wenst te verkopen bij afhaling ben je hem niets schuldig.

Nog een goed eindejaar en het beste voor 2009.
              BD0681BE -
              Life is like a camera. Just focus on what’s important, capture the good times, develop from the negatives, and if things don’t turn out – take another shot. - Unknown

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LamboCars Bekijk bericht
                Een 'koop' op eBay is wel een geldig kontrakt volgens hun regels hé, dus zomaar annuleren zal niet gaan vrees ik.
                Het is duidelijk zoals je zegt "volgens hun regels", daarom niet altijd volgens de wet. Het blijft een tweedehandsverkoop tussen particulieren, daar zijn andere wetten voor dan voor contracten of verkoopsovereenkomsten met professionele verkopers.
                Als de verkoper niet reageert gewoon een dispute bij eBay openen dat is de officiele manier, hij zal wel snel reageren dan ... als er nog geen reactie komt wordt hij geschorst en niet jij, wat in mijn ogen toch het belangrijkste is.
                Sorry maar de verkoper of koper riskeert echt niet zo snel om geschorst te worden door eBay.
                Iedereen kan er een uitleg aan geven dat voor eBay aanvaardbaar is.
                Het enige waar eBay tussenkomt is als je kan aantonen en bewijzen dat een bepaald lid zich niet houdt aan de regels van eBay en dat verschillende personen hiervan melding maken.
                Je zou de koper anders wel negatieve feedback kunnen geven.

Het beste is nog altijd onderling overeen proberen te komen ... dat duurt het langst voor beiden en kent meestal nog het beste resultaat.
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

Comment

Gouden regel op eBay : als de verkoper absoluut niet wil dat langskomt - just walk away. De kans is heel groot dat het niet te vertrouwen is. Als zo'n lens stuk is en hij gebruikt geen retouradres bij verzending zit je met de rozooi en heb je niets te vertellen. Ik heb redelijk wat transacties gedaan op eBay indertijd maar geef nu meestal de voorkeur aan andere digitale mogelijkheden.
                  Last edited by Deleted120903; 1 januari 2009, 11:50.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                    Het enige waar eBay tussenkomt is als je kan aantonen en bewijzen dat een bepaald lid zich niet houdt aan de regels van eBay en dat verschillende personen hiervan melding maken.
                    Dit is niet zomaar waar, hoor. Ik heb ooit iemand aan eBay doorgeseind omdat ie met een tweede account bij al zijn aanbiedingen de prijs opdreef bij het bieden (gaat rechtstreeks tegen een huisregel van eBay in). Na verschillende meldingen kreeg ik enkel een flauwe reactie van eBay. Zolang de site er geld aan verdient laten ze alles toe. Je moet eerst afkomen met advocaten, maar wie doet dat voor een paar 100 euro...

Comment

Hallo
                      De beste wensen voor 2009

Ik kreeg vorige maand van Ebay Frankrijk een mailtje waarin stond dat ik een aankoop zou hebben gedaan en nadien niet betaald.

Ik heb via Ebay vroeger wat spullen gekocht/verkocht maar dit is ondertussen zéér lang geleden.

Ik heb een antwoordje terug gemaild met de vraag wat ik dan wel zou aangekocht en niet betaald? verder dat ik graag het mailverkeer in het nederlands zou willen doen
                      Tot op heden geen verder antwoord.

Ik heb vroeger eens een Intel CPU gekocht via Ebay.
                      na toewijzing wilde ik deze ook gaan afhalen en ter plaatse testen, wat door verkoper niet werd toegestaan( ondanks ik alles wat nodig was zou meenemen).
                      Zelfs afhalen was onmogelijk.Het moest gebeuren via opsturen met de post.
                      Ik heb dan die aankoop onmiddellijk gestopt.

Nadien een bericht gekregen vanEbay, en daar dus mn uitleg gegeven
                      nadien kreeg ik een berichtje terug dat beide partijen zogezegd hadden afgezien van verkoop en de verkoop dus geannuleerd was.

Niet mogen testen, of zelfs niet mogen naan afhalen ter plaatse, dat zaakje stinkt uren tegen de wind in.

Afblijven en geld in de zakken houden, altijd winnaar.
                      groetjes
                      Ayala
                      http://www.guytoelen.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ayala Bekijk bericht
                        Niet mogen testen, of zelfs niet mogen naan afhalen ter plaatse, dat zaakje stinkt uren tegen de wind in.
                        Dat kan soms een rare zaak zijn maar ook niet altijd hé ... er zijn ook mensen die om bepaalde redenen liever niet hebben dat iemand bij hun thuis komt. Natuurlijk is het dan wel logisch dat ze dit ook vermelden in de aankondiging.
                        Op eBay is "ophalen bij de verkoper" ook een optie dat je moet aanvinken en duidelijk zichtbaar in de aankondiging.
                        In de betreffende aankondiging van dit topic staat het aangevinkt door de verkoper ... dan zou hij er zich natuurlijk ook aan moeten houden mits hij zelf die keuze maakte.
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                          Dat kan soms een rare zaak zijn maar ook niet altijd hé ... er zijn ook mensen die om bepaalde redenen liever niet hebben dat iemand bij hun thuis komt. Natuurlijk is het dan wel logisch dat ze dit ook vermelden in de aankondiging.
                          Als er bij hem thuis fortuinen aan kunst tegen de muur hangen en enkele dure bakken op de oprit staan kan ik hier best inkomen, maar ik denk niet dat hij dan op eBay dergelijk materiaal zal verkopen

Als ik een lens of body 2ehands zou kopen wil ik hem ook eerst testen voordat ik afscheid neem van mijn eurootjes eerlijk gezegd ... daarom spaar ik nu meestal een beetje langer en koop het gewoon nieuw, dan heb je tenminste garantie. (ben ook begonnen met 2e hands lenzen hoor, maar die heb ik ook allemaal terug verkocht ondertussen )

Mark
                          Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
                          Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

Comment

Gewoon een geschil opstarten bij ebay...

je kan twee paden bewandelen:
                            - een geschil omdat de 80-200 geen USM motor bevat
                            - een geschil omdat je hem niet mag afhalen terwijl het wel zo geadverteerd werd.

beide zouden voldoende moeten zijn om de veiling ongeldig te laten verklaren zonder kosten voor jou.
                            Last edited by RikH; 2 januari 2009, 16:02.
                            Mijn foto's
                            Canon 500D |8mm fish | 10-22mm | 17-55/2.8 | 35/1.4 | 70-300 DO |Speedlite

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LamboCars Bekijk bericht
                              Als er bij hem thuis fortuinen aan kunst tegen de muur hangen en enkele dure bakken op de oprit staan kan ik hier best inkomen, maar ik denk niet dat hij dan op eBay dergelijk materiaal zal verkopen
                              Ooit al bij stil gestaan dat mensen misschien in ploegen werken of dat mijnheer veel op zakenreis moet en mevrouw niet graag iemand binnen laat als ze alleen thuis is?
                              Je kan heel moeilijk weten waarom iemand zo'n keuze maakt zonder zijn situatie te kennen.
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door RikH Bekijk bericht
                                Gewoon een geschil opstarten bij ebay...

je kan twee paden bewandelen:
                                - een geschil omdat de 80-200 geen USM motor bevat
                                - een geschil omdat je hem niet mag afhalen terwijl het wel zo geadverteerd werd.

beide zouden voldoende moeten zijn om de veiling ongeldig te laten verklaren zonder kosten voor jou.
                                Als koper heb je op eBay NOOIT kosten als je van een aankoop afziet ... nooit kan iemand u verplichten om iets te betalen en ook eBay rekent u niets aan. Als je uit jezelf geen cent betaalt ben je dus ook geen cent kwijt.
                                De kosten zijn altijd voor de verkoper, wat eigenlijk ook geen eerlijke situatie is want er zijn meer oneerlijke kopers dan oneerlijke verkopers op het gebied van betalen.
                                Canon EOS Digital
                                BD0479BE

Comment

Working...
                                X