Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Annulering aankoop ebay

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Annulering aankoop ebay

Heb vandaag een setje kunnen kopen analoge eos 5 camera ,50mm1.8 mkI,sigma 28-70 2.8 en 80-200L2.8 voor de prijs van 480€. Maar na telefonisch contact met de verkoper is de verkoper niet bereid mij te ontvangen en alles te testen wetend dat ik maar op een 30min van hem woon? hij wil alles via post regelen. . Heb wat zitten nadenken en heb beslist dat ik alles zal annuleren. Heb hem een vriendelijke mail gestuurd dat ik het niet vertrouw en alles wil annuleren en indien nodig wel de plaatsingkosten wil betalen maar dat hij gewoon een mailke moet sturen naar ebay dat we onderling besloten hebben om dit te annuleren zodat hij verder geen transactie kosten moet betalen. Ik denk dat dit de beste beslissing was. jammer van het lenske '80-200L2.8'. Wat denken jullie hiervan?
    Canon eos 30D met L glas + Kodak z8612IS
    http://www.racenews.be

Re: Annulering aankoop ebay

per post: dan heb je toch zijn adres?
    moet je eerst betalen voordat hij opstuurd?
    of is het gelijk oversteken?
    vraag eens serienummers op?

dat setje voor €500 is knap,
    kans dat de sigma 28-70f2.8 niet meer werkt op recentere (10D+) toestellen.
    als je de 80-200 niet mag testen zou ik het laten voor de moeite.
    't is een super-lens, maar helaas tegenwoordig onherstelbaar

mm
    ∏__|_ ∏__|_
    "no rules, great shots"
    Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mm Bekijk bericht
      per post: dan heb je toch zijn adres?
      moet je eerst betalen voordat hij opstuurd?
      of is het gelijk oversteken?
      vraag eens serienummers op?

dat setje voor €500 is knap,
      kans dat de sigma 28-70f2.8 niet meer werkt op recentere (10D+) toestellen.
      als je de 80-200 niet mag testen zou ik het laten voor de moeite.
      't is een super-lens, maar helaas tegenwoordig onherstelbaar

mm
      Inderdaad, eerst betalen .
      Link naar object http://cgi.benl.ebay.be/ws/eBayISAPI...m=160306198522
      Canon eos 30D met L glas + Kodak z8612IS
      http://www.racenews.be

Comment

hij geeft sowieso foutieve info: die 80-200 is GEEN "UltraSonic" (dus geen FullTimeManual).
        die sigma is inderdaad die die ik dacht: als ze niet gerechiped is, werkt ze niet op digitale toestellen.

er staat toch bij dat je het kan ophalen bij de verkoper?
        'k zou toch proberen aan te kloppen hoor.
        desnoods verhoog je je bod een beetje hé

succes!
        ∏__|_ ∏__|_
        "no rules, great shots"

Comment

Eerst betalen is maar de allernormaalste zaak op eBay ... ook de verkoper kent u niet en het risico dat hij zijn geld niet krijgt zal hij liever ook niet lopen.
          Nu is het wel wat raar dat je niet langs mag gaan ... ik zou al tevreden zijn dat iemand het komt afhalen zo is er geen discussie mogelijk dat het tijdens het transport beschadigd werd.
          Zijn plaatsingskosten zou ik ook niet betalen, als een object niet verkocht is en het wordt opnieuw aangeboden dan krijgt hij bij de volgende verkoop de eerste plaatsingskosten terugbetaald.
          Hij heeft eigenlijk geen enkel nadeel buiten de gemiste kans het te verkopen, maar dit ligt dan wel aan zichzelf.
          Hij kan het object ook laten aan de tweede hoogste bieder ... dan verliest hij 5€ op de verkoop maar als hij het per mail regelt wint hij de veilingkosten.
          Als hij absoluut wil versturen is het misschien om nog wat extra te winnen op de verzendkosten ... 25€ vraagt hij en 14,95€ kost het hem.
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door blazor Bekijk bericht
            ....dat hij gewoon een mailke moet sturen naar ebay dat we onderling besloten hebben om dit te annuleren zodat hij verder geen transactie kosten moet betalen.
            Als dat zo makkelijk zou gaan waarom zou men dat dan niet bij elke koop doen en zo Ebay niets meer laten verdienen?

Comment

Inderdaad een rare zaak !
              -misschien de verkoper overtuigen tot bij jou te komen of ergens in de donker steegje afspreken
              -bekijk toch even de feedback van deze verkoper of hij reeds tevreden kopers had en welk materiaal hij reeds verkocht heeft.
              -En vraag inderdaad naar de serienummers en documenten van de spullen voor hetzelfde geld is het een heler die zijn buit digitaal verkoopt of ben ik weer te argwanend
              mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

IMac/IPad/Mac Air 
              D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                Nu is het wel wat raar dat je niet langs mag gaan ... ik zou al tevreden zijn dat iemand het komt afhalen zo is er geen discussie mogelijk dat het tijdens het transport beschadigd werd.
                Koper wil wel meer doen dan gewoon afhalen : ter plaatse testen en daar wringt blijkbaar het schoentje...

Zijn plaatsingskosten zou ik ook niet betalen, als een object niet verkocht is en het wordt opnieuw aangeboden dan krijgt hij bij de volgende verkoop de eerste plaatsingskosten terugbetaald.
                Dat klopt tenzij het de tweede keer is dat het te koop staat, dan is hij de plaatsingskosten toch kwijt.

Verkoper is lid sinds 2005 maar heeft geen feedback. Geen info over zijn verleden dus.

Als jullie samen annuleren bij eBay, dan recupereert hij wel de verkoopcommissie (19.95EUR) die hij anders aan eBay zou moeten betalen.
                Je hebt imho voor de zekerste oplossing gekozen waar de verkoper zich ook niet slecht kan bij voelen en hij kan nog proberen verkopen aan die andere bieder.

By the way, geven jullie serienummers zo maar door aan iedereen die daar om vraagt ?
                Mijn fotowebsite : www.filover.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door filipo Bekijk bericht
                  By the way, geven jullie serienummers zo maar door aan iedereen die daar om vraagt ?
                  nee, ik geef geen serienummers door aan zomaar iedereen die erom vraagt
                  ja, bij verkoop geef ik het serienummer door aan een potentiele koper.

eigelijk zou dat hier op BD ook standaard zo moeten zijn.
                  bij verkoop van bv een body of een objectief verplicht serienummer vermelden!
                  (er zijn sites, o.a. een mac-forum waar veel BD-ers ook op actief zijn, waar dit inderdaad verplicht is!)

mm
                  ∏__|_ ∏__|_
                  "no rules, great shots"

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door blazor Bekijk bericht
                    Heb vandaag een setje kunnen kopen analoge eos 5 camera ,50mm1.8 mkI,sigma 28-70 2.8 en 80-200L2.8 voor de prijs van 480€. Maar na telefonisch contact met de verkoper is de verkoper niet bereid mij te ontvangen en alles te testen wetend dat ik maar op een 30min van hem woon? hij wil alles via post regelen. . Heb wat zitten nadenken en heb beslist dat ik alles zal annuleren. Heb hem een vriendelijke mail gestuurd dat ik het niet vertrouw en alles wil annuleren en indien nodig wel de plaatsingkosten wil betalen maar dat hij gewoon een mailke moet sturen naar ebay dat we onderling besloten hebben om dit te annuleren zodat hij verder geen transactie kosten moet betalen. Ik denk dat dit de beste beslissing was. jammer van het lenske '80-200L2.8'. Wat denken jullie hiervan?
                    Het is een nieuwe verkoper en daarmee moet je uiterst voorzichtig zijn want die hebben geen referenties. Je zult helaas met de verkoper moeten overeen komen om de koop te annuleren. Als je elkaar gemaild hebt zou ik die mails zorgvuldig bewaren voor het geval geen gunstige afloop kent.
                    Ik heb weinig goede ervaringen met kopen op Ebay.

Grtz, RF

Sony A7II + Loxia f/2 50mm +Vario Tessar FE f/4 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
                    Fujifilm X-T4 +| Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | X-E2s.​

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                      Als je elkaar gemaild hebt zou ik die mails zorgvuldig bewaren voor het geval geen gunstige afloop kent.
                      Moet je eens zeggen welke ongunstige afloop dit kan hebben?
                      Het betreft tweedehandsmateriaal, dus wettelijk heb je geen enkele aankoopverplichting.
                      Het enige waarmee je in de knoop kan geraken zijn de gebruiksrechten van eBay maar voor een eenmalige toestand reageren zij niet eens.
                      Een negatieve beoordeling kan de verkoper ook al niet meer geven, dus daar is er ook al geen risico.
                      Wat rest er dan nog?
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mm Bekijk bericht
                        eigelijk zou dat hier op BD ook standaard zo moeten zijn.
                        bij verkoop van bv een body of een objectief verplicht serienummer vermelden!
                        (er zijn sites, o.a. een mac-forum waar veel BD-ers ook op actief zijn, waar dit inderdaad verplicht is!)
                        En dan is er ne slimme dat snel dat nummer gaat registreren om een of andere bijhorende software te kunnen installeren of van een promotie te kunnen genieten ... niet echt veilig als je het mij vraagt.
                        Met een serienummer kan je soms heel veel doen behalve te weten komen of het toestel nog in goede staat is.
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

Comment

... Met een serienummer kan je soms heel veel doen behalve te weten komen of het toestel nog in goede staat is.
                          In goede staat? Of 't gestolen materiaal is, zal je bedoelen.
                          Vriendelijke groet,

Jos

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jos Vanhengel Bekijk bericht
                            In goede staat? Of 't gestolen materiaal is, zal je bedoelen.
                            Dat weet je met een serienummer meestal ook niet.
                            Meer dan 90% van gestolen goederen worden nooit geregistreerd.
                            Professionele dieven zullen anders ook wel snel voor een ander serienummer zorgen.
                            Je zou dan ook al de originele aankoopfactuur erbij moeten hebben met vermelding van het serienummer ... dat geeft al iets meer zekerheid en dan nog, iedereen heeft heden een printer staan.
                            Je zou dan al moeten contact opnemen met de winkel om te zien of de factuur echt is.
                            Ik snap de bedoeling van die serienummers wel, maar de kans op misbruik is groter dan de eventuele zekerheid dat je ermee kan hebben. Als je ze graag hebt ... vraag ze dan per mail aan de verkoper maar zet ze toch niet op het internet.
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

Comment

Als je betaalt via overschrijving en de koop loopt verkeerd af, dan kan je fluiten naar je centen. Kopersbescherming is er enkel bij betaling via Paypal.

Ik zou nooit zo'n bedrag spenderen aan materiaal van een 'nieuwe' verkoper, behalve wanneer ik het ter plaatse zou kunnen gaan inspecteren en testen.
                              In het verleden heb ik dit al enkele keren gevraagd en zonder tegenspruttelen van de verkoper kunnen doen. De weigering van de verkoper wekt toch wel wat wantrouwen. Als je het direct kan ophalen, spaart hij ook nog eens uit op verpakking en tijd om naar de post te lopen.

G
                              fijnefotografie.be, blog, workshops en fotostudio te huur in Aalst
                              Een beeldscherm is geen aanvaardbare manier om je foto's te presenteren. Kwaliteit komt pas bovendrijven in een print...

Comment

Working...
                              X