Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

office 2007 - save as

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • office 2007 - save as

    Ik werk zelf niet met Office 2007 maar mijn echtgenoot wel. Ik heb het zelf al vaker voorgehad dat een document (word, excel) naar mij wordt opgestuurd en dat ik het niet kan openen in mijn nog "oude" office 2003 (zoals er nog duizenden zijn). Heeft iets te maken met het opslaan. Nu weet ik wel dat je als ontvanger een tooltje kunt downloaden waardoor die docs automatisch worden goedgezet. Maar erg "klantvriendelijk" is dat niet.
    Office 2007 gebruikers kunnen dit zelf verhinderen, door op een andere manier op te slaan zodat de docs ook leesbaar zijn door oudere Office versies. Maar in de rapte vergeet je dat nogal eens
    Heeft iemand enig idee of je in Office 2007 ergens het "save as op de manier voor iedereen leesbaar", per default kunt instellen ?

    Alvast bedankt voor de hulp !
    Marleen
    It's not what you look at that matters, it's what you see.(Henry David Thoreau)
    http://www.fotoblur.com/portfolio/marl1een

  • #2
    Re: office 2007 - save as

    Bij WORD 2007 werkt het als volgt:

    1. klik op de ronde bol links bovenaan
    2. kies "opties voor word"
    3. kies "opslaan"
    4. kies bij "bestanden opslaan in deze indeling" op "word 97-2003 document" (.doc)

    Succes.

    Comment


    • #3
      Re: office 2007 - save as

      Dat was snel ! OK, heel erg bedankt. Zijn we mee geholpen.
      Marleen
      It's not what you look at that matters, it's what you see.(Henry David Thoreau)
      http://www.fotoblur.com/portfolio/marl1een

      Comment


      • #4
        Re: office 2007 - save as

        Oorspronkelijk geplaatst door Marl1 Bekijk bericht
        Nu weet ik wel dat je als ontvanger een tooltje kunt downloaden waardoor die docs automatisch worden goedgezet. Maar erg "klantvriendelijk" is dat niet.
        Ik vind nu wel dat de verzender er doen voor opdraaien bestanden op te slaan in een oude versie van een programma even klantonvriendelijk is hoor.
        't Is inderdaad wat anders in een echte leverancier/klant omgeving: als je specifiek weet dat je klant met versie 2003 werkt kan je't even goed in die versie opslaan.
        Wees "gerust": Office 2003 gebruikers (zoals ikzelf) zullen meer en meer berichten ontvangen in 2007 versie. Dus vroeg of laat moet je de converter tóch installeren. Daar is trouwens niks aan.
        't Is zelfs zo dat je, wanneer je met een legale versie van Office werkt en dat is toch de bedoeling, je in principe dat tooltje sowieso binnen zal krijgen bij een (al dan niet automatische) update.

        Besluit:
        Met zijn allen naar OpenOffice zou ik zo zeggen!!!
        Moet ik zelf bakker zijn om een mening te hebben over het brood van mijn bakker?
        Oók wandelen met GPS?

        Comment


        • #5
          Re: office 2007 - save as

          Dat tooltje installeren kan echt wel iedereen hoor en klantonvriendelijk is het zeker niet in mijn ogen.
          Dat is trouwens de enige manier om geen problemen meer te krijgen want je man is heus niet de enige
          met Office 2007 Je gaat met andere woorden zoals hierboven gezegd meer en meer Office 2007-documenten binnenkrijgen.

          Microsoft Compatibility Pack

          Goedkoper dan upgraden naar Office 2007 en gebruiksvriendelijker dan overschakelen op OpenOffice (die ik niet afkeur hoor )
          Last edited by Hans Swolfs; 29 december 2008, 15:17.
          With Canon, I can (or at least try)
          Photastic.be ~ Passion for the picture
          Nieuwe site

          Comment


          • #6
            Re: office 2007 - save as

            Oorspronkelijk geplaatst door VIM Bekijk bericht

            Besluit:
            Met zijn allen naar OpenOffice zou ik zo zeggen!!!
            Inderdaad, OpenOffice opent probleemloos Office 2007 bestanden.
            En je kan bv. een document direct exporteren als PDF vanuit OpenOffice. Er zijn zo nog wel meer voordeeltjes te vinden.

            Helaas is OpenOffice gratis (0,0 euro) en miljoenen mensen gebruiken dan veel liever een gekraakte MS Office versie.

            Marl1 dus blijkbaar niet, anders zou de vraag niet nodig geweest zijn.
            BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
            Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

            Comment


            • #7
              Re: office 2007 - save as

              En die docx en xlsx bestanden hebben ook andere voordelen.
              De bestandgrootte is een pak kleiner dan in de vorige bestandsformaten, terwijl ze meer mogelijkheden hebben. Zo kan je de tabellen binnen excel 2007 veel groter maken dan in de 2003 versie.

              Je zal echt niet anders kunnen dan "meegroeien". Als je eenmaal die 2007 versie gewoon bent, zijn ze echt een pak vlotter om mee te werken dan de 2003 versie.

              Binnenkort wordt die ribbon trouwens ook gebruikt doorheen Windows 7. Dus er is niet veel ontkomen aan...

              Openoffice is goed voor de thuisgebruiker die geen integratie met servertoepassingen nodig heeft. Office 2007 is echt wel bedoeld voor bedrijfsomgevingen...
              Groeten,

              Polleke

              Comment


              • #8
                Re: office 2007 - save as

                Oewoe!
                Ik wou hier geen discussie over Office of OpenOffice beginnen hoor!!!
                't Was eerder als grapje bedoeld . Er zijn andere plaatsen waar die discussie beter kan gevoerd worden.
                Moet ik zelf bakker zijn om een mening te hebben over het brood van mijn bakker?
                Oók wandelen met GPS?

                Comment


                • #9
                  Re: office 2007 - save as

                  Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht

                  Openoffice is goed voor de thuisgebruiker die geen integratie met servertoepassingen nodig heeft. Office 2007 is echt wel bedoeld voor bedrijfsomgevingen...
                  Hier heb je 100% gelijk. Maar wat ik bedoel is dat het overgrote deel van alle thuisgebruikers toch maar met Office 2007 willen werken. Ze gebruiken dan misschien 0,5 % van de mogelijkheden en bij OpenOffice misschien 2 %.

                  Ik wil ook geen discussie openen, ik poste gewoon een vaststelling die ongeveer iedereen al weet......
                  BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                  Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                  Comment


                  • #10
                    Re: office 2007 - save as

                    Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
                    Openoffice is goed voor de thuisgebruiker die geen integratie met servertoepassingen nodig heeft. Office 2007 is echt wel bedoeld voor bedrijfsomgevingen...
                    Office 2007 is vooral een kassa-kassa-verhaal. Via handige trucjes wordt je steeds verplicht updating te doen en als bedrijf betalend natuurlijk.
                    De werknemer wil thuis steeds het allerlaatste (jawel in crack) en neemt werk mee naar huis
                    De vele docjes en ppt's ... kunnen dan niet gebruikt worden of de werkgever moet updaten ... En zo is iedereen (vooral Microsoft) gediend, gelukkig en blij tot de volgende zinloze update.
                    Ik werk nog met 2000 en heb nog niets nodig gehad wat 2003 en 2007 me eventueel biedt.
                    Ja PPT-2003 heeft meer overgangseffecten en nu vraag ik toch af waar dat voor nodig is.

                    Nu ja, Adobe voert ook dergelijke update-politiek. Een nieuw toestel is enkel aanspreekbaar met een nieuwe CS-versie en de bal kan beginnen rollen.

                    Gelukkig weigeren we steeds documenten die niet leesbaar zijn met Office-2003 op het werk.
                    https://www.fotospotter.be
                    Je suis content d’ętre heureux

                    Comment


                    • #11
                      Re: office 2007 - save as

                      Hallo Marl1,
                      Sorry hoor; dat van die OpenOffice, 'k had dat niet mogen zeggen want er zijn er hier die dus wél hier de discussie willen voeren over OpenOffice en Office.
                      Waardoor je vraag totaal niet meer ter sprake komt!
                      Nogmaals sorry!
                      Moet ik zelf bakker zijn om een mening te hebben over het brood van mijn bakker?
                      Oók wandelen met GPS?

                      Comment


                      • #12
                        Re: office 2007 - save as

                        Uiteindelijk heeft Marl1 3 opties:

                        Office 2007 kopen en installeren.

                        Office 2007 viewers downloaden, je kan dan echter de bestanden niet bewerken,enkel bekijken.
                        Je kan ook moeilijk verwachten dat alle Office 2007 gebruikers die jou bestanden sturen, allemaal gaan "opslaan als" gebruiken.
                        Ik meen ook dat zij dan steeds, als ze zo'n "opgeslagen als" bestand gaan openen, gezeur krijgen van Office of dat bestand niet moet geconverteerd worden naar 2007 indeling.

                        OpenOffice 3.0 downloaden en installeren.
                        Last edited by nete; 29 december 2008, 17:32.
                        BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                        Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                        Comment


                        • #13
                          Re: office 2007 - save as

                          Oorspronkelijk geplaatst door VIM Bekijk bericht
                          Hallo Marl1,
                          Sorry hoor; dat van die OpenOffice, 'k had dat niet mogen zeggen want er zijn er hier die dus wél hier de discussie willen voeren over OpenOffice en Office.
                          Waardoor je vraag totaal niet meer ter sprake komt!
                          Nogmaals sorry!
                          Het antwoord was al gegeven (Misti), dus dan kan je evengoed over iets anders beginnen hé .

                          Met dat compatibility pack kom je al redelijk ver (dat antwoord was ook al gegeven). Dan hoef je office 2007 niet te kopen, en toch kan je de bestanden bewerken...

                          Als het bedrijf waar je werkt gebruik maakt van Volume licensing, dan kan je als werknemer de software ook thuis installeren (even veel keer als er licensie in het bedrijf zijn) volgens het Home Use Program.
                          Groeten,

                          Polleke

                          Comment


                          • #14
                            Re: office 2007 - save as

                            Wat een reactie zeg op iets wat ik dacht dat een simpele vraag was, waar ik gewoon zelf het antwoord niet op wist Míjn bedoeling was zo'n discussie zeker niet en ik vind ze ook totaal onnodig. Maar excuses aanvaard, al moet ik toch kwijt dat hier vaak wel erg snel geoordeeld wordt.

                            Ik vraag de mods om hier een slot op te zetten. Ik heb een antwoord gekregen al met de eerste post, en dat zonder poeha ! Je zou hier schrik krijgen een vraag te stellen

                            Marleen
                            It's not what you look at that matters, it's what you see.(Henry David Thoreau)
                            http://www.fotoblur.com/portfolio/marl1een

                            Comment


                            • #15
                              Re: office 2007 - save as

                              Oorspronkelijk geplaatst door Marl1 Bekijk bericht
                              Ik vraag de mods om hier een slot op te zetten. Ik heb een antwoord gekregen al met de eerste post, en dat zonder poeha ! Je zou hier schrik krijgen een vraag te stellen

                              Marleen

                              Waarom schrik krijgen van een vraag te stellen, vraag ik me daar altijd bij af. We zitten hier op een discussie forum, zonder discussies geen forum met andere woorden
                              To make your dreams come true, wake up

                              Comment

                              Working...
                              X