Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Crisis ???

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Crisis ???

Hey juppekes

Ze zeggen dat het crisis is

Gisteren passeerde ik een glascontainer.

Wat zag ik daar.

De kant van het gekleurd glas was overvol en er stonden nog zakken met lege flessen voor.

De kant van wit glas was bijlange nog niet vol

Dus is er met deze dagen weer heel wat gedronken (en zeker geen spuitwater)

Zo zie je maar dat zelf in crisistijd hier en daar nog een beetje geld over is voor een borrel
    Bootjes

Re: Crisis ???

En geen foto van genomen? Zo zie je maar dat het allemaal zo erg nog niet is.
    Alleen de echt arme mensen hebben er veel last van

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mriya Bekijk bericht
      Hey juppekes

Ze zeggen dat het crisis is

Gisteren passeerde ik een glascontainer.

Wat zag ik daar.

De kant van het gekleurd glas was overvol en er stonden nog zakken met lege flessen voor.

De kant van wit glas was bijlange nog niet vol

Dus is er met deze dagen weer heel wat gedronken (en zeker geen spuitwater)

Zo zie je maar dat zelf in crisistijd hier en daar nog een beetje geld over is voor een borrel
      bovenstaande is juist een bewijs van een crisis!!
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Dat noemen ze dan "drinken om de crisis te vegeten"

Groetjes,
        Pol.
        Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Tja, als ik met vrienden praat over de crisis, zijn er ook die er niets van merken. Verpleegsters bij voorbeeld, nog steeds evenveel werk, en natuurlijk een vast loon.

Maar er zijn er toch een hoop die er wat van voelen.
          Bij de loontrekkers zijn er degene die hun job koudweg verloren hebben. Eerlijk gezegd, zelfs met een goede opzegvergoeding (als die er al is) zou ik toch ook stevig op de rem gaan staan.
          Dan zijn er de mensen die een bonus hebben, en die zal wel een heel stuk lager uitgevallen zijn, of lager uitvallen in 2009. En geloof me, hiermee werd dikwijls het voorschot op een auto, veranda of een dikke lens betaald.
          Alle aandeelhouders die met hun dividend de kerstfeesten doorkomen zijn ook een stuk kwijt, en dat zijn niet allemaal mensen die hun 2 miljoen zien zakken naar 1,5 miljoen, maar een pak brave huisvaders die voor hun pensioen aan het sparen zijn.

Het zal voor velen toch een jaartje zweten worden.

Comment

ik heb me dat van t weekend ook afgevraagd toen ik met mijn vrouw ging shoppen in Hasselt...

we zijn 3 winkels binnengegaan :
            Mobistar-winkel : veel volk (en neen, niet gewoon naar de gsm aan het kijken)
            Versato (juwelier) : half uur gewacht op "bediening" omdat er nog 4 mensen voor ons waren
            Bartok : 3 of 4 mensen voor mij en niet op een geheugenkaartje te kopen
            With Canon, I can (or at least try)
            Photastic.be ~ Passion for the picture
            Nieuwe site

Comment

sparen en beleggen brengt ook niets op
              uitgeven dan maar
              mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

IMac/IPad/Mac Air 
              D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hswolfs Bekijk bericht
                ik heb me dat van t weekend ook afgevraagd toen ik met mijn vrouw ging shoppen in Hasselt...

we zijn 3 winkels binnengegaan :
                Mobistar-winkel : veel volk (en neen, niet gewoon naar de gsm aan het kijken)
                Versato (juwelier) : half uur gewacht op "bediening" omdat er nog 4 mensen voor ons waren
                Bartok : 3 of 4 mensen voor mij en niet op een geheugenkaartje te kopen
                Zijn idd. geen winkels voor mensen die last hebben van de crisis.
                Misschien sparen ze op hun voeding he: ne ganse maand boterhammen met gelei
                Ubi bene, ibi patria.
                BD0388BE
                Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door devid Bekijk bericht
                  sparen en beleggen brengt ook niets op
                  uitgeven dan maar
                  Is in eerste instantie geen kwestie van opbrengen devid, wel van de centen "hebben"....
                  Ubi bene, ibi patria.
                  BD0388BE
                  Een website

Comment

Ik ben ook weer beginnen drinken om mijn bankrekening te vergeten, niks abnormaal aan, in tijden van crisis keer ik terug naar mijn trouwe vriend de fles, de enige die mij begrijpt
                    To make your dreams come true, wake up

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jdm Bekijk bericht
                      Ik ben ook weer beginnen drinken om mijn bankrekening te vergeten, niks abnormaal aan, in tijden van crisis keer ik terug naar mijn trouwe vriend de fles, de enige die mij begrijpt
                      Helaba, ik begrijp u ook he
                      En anderen met mij.
                      Ubi bene, ibi patria.
                      BD0388BE
                      Een website

Comment

gho, en nu hebben ze al wodka in tubes.... moet ik volgend jaar zelfs niet meer naar de glascontainer ... kan ik gewoon de mayonaise op mijn frieten door wodka vervangen. http://www.go-more.com/

2009 ziet er veelbelovend uit, laat de crisis maar komen
                        To make your dreams come true, wake up

Comment

en ???? worden er veel ski vakanties geboekt????
                          Een aantal malen was ik aan het werk op de luchthaven (ondergronds in het logistieke knooppunt) tijdens de schoolvakanties van krokus en pasen en toen stonden er extra koelcontainers bij voor de in-flight maaltijden wegens teveel vertrekkers op dezelfde dagen, regelmatig twee à drie dagen na mekaarr + 25.000 passagiers.
                          Zou dit voor de toekomst ook nog zo zijn????
                          En de verkoop van nieuwe wagens???
                          Nikon D300s + D70s + 70-200/2.8/VR + 18/70 Dx Ed +17/55 dx 2.8 +Sigma 8-16 + SB900 & Canon Powershot G10 voor in de zakken

Comment

Er wordt alsmaar geschreeuwd dat het crisis is, en toch blijven mensen reizen, wordt er fors uitgegeven aan luxe-artikelen, nodigen mensen vrienden en familie uit en kan 't geen luxe genoeg zijn aan tafel...enz enz...
                            En laat dat nu allemaal dingen zijn die men uit zichzelf zou moeten op besparen moest het echt crisis zijn.
                            De crisis die er nu heerst is de volgende: iedereen wil evenveel blijven uitgeven aan vanalles en nog wat, en zoiets gaat niet als veel vaste kosten duurder zijn dan anders, met het gevolg dat ze op 't einde van de maand veel vlugger droog zitten. Maar dat gaat er niet in, dan begrijpen ze niet dat ze moeilijker rondkomen, maar er wordt niet gedacht aan de zovele uitgaven die vermeden hadden kunnen worden.

Zelf ben ik alleenstaand, woon in een huurhuis, heb een autolening af te korten en heb een dochter op te voeden. Dat allemaal van 1 arbeidersloon, en toch kom ik netjes rond. Maar ik overweeg goed m'n uitgaven, bespaar waar het kan, ga niet reizen en geef geen luxefeestjes. Zo'n crisis kan 't dus niet zijn, want de luidste roepers zijn nogal dikwijls die met een dubbel inkomen en die leven zoals God in Frankrijk, terwijl de mensen die je niet hoort roepen dat het crisis is vaak in échte armoede leven en het bikkelhard hebben om de eindjes aan elkaar te knopen...

Misschien moeten 'zij-die-menen-last-te-hebben-van-de-crisis' daar eens over nadenken terwijl ze met de feestdagen het zoveelste flesje Champagne leegdrinken en ondertussen zitten op te scheppen naar welk exotisch land ze hun volgende vakantie weer naartoe zullen trekken...

Mvg,
                            Frederic

Comment

't zijn nogal tegenstrijdige signalen he .. als ik de brave burger zie inkopen dan denk ik dat er helemaal geen crisis is zeker als ik moet afgaan op de manier waarop er met geld schijnt gegooid te worden ... maar als Toyota voor de eerste keer in 70 jaar 1,2 miljard euro verlies boekt lijkt mij dat nauwelijks een aanduiding dat de barometer op hoogconjunctuur staat ... mijn zoon die voor een groot concern werkt in de antwerpse haven zegt dat alle teamleaders opdracht gekregen hebben om te trachten om in de eerstvolgende 9 maanden geen fratsen uit te halen maar om te proberen om de bestaande toestand te consolideren in een poging om de schade te beperken ... de grote klap komt nog zegt hij .. dus veel reden tot juichen zie ik niet echt

Comment

Working...
                              X