Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

ervaring skoda superb?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• ervaring skoda superb?

Heeft iemand ervaring met de (nieuwe) Skoda Superb?

In januari wordt de mijne geleverd (greenline model). Heb hem getest, was erg onder de indruk, maar ik krijg nog dikwijls negatieve reacties in de zin van "oostblokwagen", "rammelen", ... Kortom, negatief.

Iemand een idee? Ik ken niemand die hem heeft (de nieuwe versie!), hem de wagen zelfs nog nooit in het wild zien rijden...

Re: ervaring skoda superb?

Skoda zit in de volkswagengroep. Technisch is dat dus volledig een Volkswagen. De vorige reed op het platform van de vorige passat, de huidige zal wel op het platform van de huidige passat bollen.

De tijd dat ze in het oostblok rammelbakken bouwden is al een tijdje voorbij, zeker als het een Skoda is. Prijs/kwaliteit is dat zeker een goede keuze. Laat je niet bangmaken door mensen die nog denken aan de Skoda's van voor het volkswagentijdperk.

Ik heb zelf nog nooit met een Scoda gereden (rij nu met een VW golf V), maar als ik de testen van Autogids mag geloven over recente Scoda's, zal je het je zeker niet beklagen (ook qua afwerking)...

Het "kleintje" (de octavia) rijdt bv. op het platform van de Golf V...

Ze mogen veel zeggen over die Volkswagengroep, maar als je bv. de tests leest over de Golf VI, dan is men daar toch heel lovend over. Skoda is misschien de "saaie" partner, Seat zogezegd de "sportieve" partner binnen de groep. Ik zou tussen die 2 zondermeer de "saaie" selecteren...
    Last edited by polleke_cgc; 23 december 2008, 16:26.
    Groeten,

Polleke

Comment

Ik heb vorige week een taxi zien rijden op de Brusselse ring ... in deze nieuwe Superb ... en hij ziet er heel goed uit vind ik eerlijk gezegd, een grote wagen.

De tijd dat Skoda's rommel waren is voorbij hoor, ze zijn niet slechter dan een Passat, alleen een stukje goedkoper (niet veel meer, maar toch) en zoals reeds aangehaald, de testen van de huidige modellen zijn meestal positief, zeker van de Superb.

Mark
      Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
      Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

Comment

Ik heb er zelf al mee gereden, toen ik hem testte. Hiervoor net 6 maanden een Seat Leon gehad, daar was ik niet tevreden van.

Heel ok om sportief te rijden, waardeloos in de file
        De 5 jaren hiervoor altijd Golf en Jetta gehad... Dan weet ik dus wat ik kan verwachten

Comment

Jaren geleden deed (ik denk) Top Gear een test. Winkelpand in een drukke Londense winkelstraat, 4 gloednieuwe automodellen, totaal nog niet gekend bij het grote publiek. Toen alle badges en andere verwijzingen naar het merk werden afgeplakt, koos een meerderheid van de mensen voor de Skoda, toen het eerste model nieuwe stijl(in de VW groep) Toen de badges wel zichtbaar werden gelaten, moest plots niemand meer van de Skoda weten.

Skoda heeft een dubieuze historie, maar de huidige generatie wagens is mijns inziens qua prijs kwaliteit een topper.
          Sony α 200 --- Minolta 50/F1,7 --- Minolta 24-105/F3,5-4,5D --- Minolta 75-300 F4.5-5.6 New --- Minolta 70-210/F4 --- Minolta 35-70/F4 --- Minolta 3600HS(d) --- Sigma 300 f4 APO --- Sigma 18 f3.5

Comment

Ik heb geen ervaring met de skoda superb, want een beetje groot voor mij. Ik rijd wel al met mijn vierde skoda. De eerste was een forman, nog een oostblokmodel. Maar wel heel betrouwbaar. De volgende een felicia, de inbreng van VW was in dit model al duidelijk te voelen. Daarna een fabia combi en sinds november rijd ik in een octavia. Hierin vind je heel veel kenmerken van de golf terug. De meeste skodamodellen zijn inderdaad wat saaiere modellen, maar ze zijn zeer betrouwbaar en bovendien heel zuinig. Over het uitrustingsniveau valt er ook niet te klagen. Bovendien hebben ze een goede wegligging, zeer stabiel. Het enige minpuntje vind ik de nogal luidruchtige motor. Ik rijd met diesels en de motor is binnen goed te horen. Hoewel mijn huidige octavia al heel wat minder lawaai maakt.
            De superb is natuurlijk het topmodel en zal waarschijnlijk toch nog beter zijn dan een octavia of fabia. Ik zou mij geen zorgen maken.... en de schampere opmerkingen die neem je erbij, met de glimlach want jij weet beter.
            Last edited by chris; 24 december 2008, 08:04.
            Geniet van foto's maken

Comment

Ik ken er persoonlijk 2 die nog met

hebben rondgereden, en er zeer tevreden over waren
              """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
              George Orwell

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door chris Bekijk bericht
                Ik heb geen ervaring met de skoda superb, want een beetje groot voor mij. Ik rijd wel al met mijn vierde skoda. De eerste was een forman, nog een oostblokmodel. Maar wel heel betrouwbaar. De volgende een felicia, de inbreng van VW was in dit model al duidelijk te voelen. Daarna een fabia combi en sinds november rijd ik in een octavia. Hierin vind je heel veel kenmerken van de golf terug. De meeste skodamodellen zijn inderdaad wat saaiere modellen, maar ze zijn zeer betrouwbaar en bovendien heel zuinig. Over het uitrustingsniveau valt er ook niet te klagen. Bovendien hebben ze een goede wegligging, zeer stabiel. Het enige minpuntje vind ik de nogal luidruchtige motor. Ik rijd met diesels en de motor is binnen goed te horen. Hoewel mijn huidige octavia al heel wat minder lawaai maakt.
                De superb is natuurlijk het topmodel en zal waarschijnlijk toch nog beter zijn dan een octavia of fabia. Ik zou mij geen zorgen maken.... en de schampere opmerkingen die neem je erbij, met de glimlach want jij weet beter.
                Dat lawaai zal wel komen door die "pumpdüse" diesel van volkswagen. Rijdt zelf ook met ene, en persoonlijk vind ik dat lawaai nog meevallen (maar ik rijd ook redelijk op z'n "diesels"). Volkswagen maakt nu ook common rails, voornamelijk omdat ze minder kosten. De golf VI zou nu zelfs plots de stilste dieselwagen zijn uit z'n klasse. Het kan verkeren hé. Persoonlijk heb ik meer last van de rolgeluiden op slecht wegdek (heb 205 bandekes liggen), iets waar de octavia (met z'n golf V onderstel) blijkbaar ook last van heeft... Dat onderstel zorgt inderdaad voor een heel goeie wegligging...
                Groeten,

Polleke

Comment

bwa ja, ik heb jarenlang met Golf V en Jetta gereden, met de 1.9 diesel. Je hoort de motor inderdaad, maar het valt allemaal nog mee vind ik.

Komt wel goed

Comment

Skoda is sinds jaren één van de betere en betrouwbare merken, hoor. Dus een foute koop is zo goed als uitgesloten.

Oorspronkelijk geplaatst door Mountainhunter Bekijk bericht
                    Jaren geleden deed (ik denk) Top Gear een test. Winkelpand in een drukke Londense winkelstraat, 4 gloednieuwe automodellen, totaal nog niet gekend bij het grote publiek. Toen alle badges en andere verwijzingen naar het merk werden afgeplakt, koos een meerderheid van de mensen voor de Skoda, toen het eerste model nieuwe stijl(in de VW groep) Toen de badges wel zichtbaar werden gelaten, moest plots niemand meer van de Skoda weten.

Skoda heeft een dubieuze historie, maar de huidige generatie wagens is mijns inziens qua prijs kwaliteit een topper.
                    Dit verhaal over Topgear doet mij denken aan een ander. Ook jaren geleden deden zij eens een vergelijkende test tussen een VW Golf GT (dus niet de GTI of GTD) en een standaard Toyota Corolla 1300. De Toyota was het snelst, het zuinigst, remde het best, was beter uitgerust, had de betere wegligging en bood het meeste comfort, was goedkoper in aankoop, ... Kortom, overtrof de Golf op ALLE vlakken. Dus de beste koop en aangeraden door Jeremy Clarckson himself: Who wants to drive in a Toyota? So buy a Golf cause it's the coolest car!

Comment

Even een update: ik heb de skoda superb sinds gisteren.
                      Grooooot!!

En erg stil, je hoort de motor bijna niet meer, behalve als je hard optrekt.
                      Verder: alles maakt een massieve indruk.
                      Een aanrader voor wie een grote wagen nodig heeft!

Comment

Ik heb in Mallorca een paar keer in een taxi meegereden. De meeste taxi's daar zijn Octavia's. Mijn taxi had 450.000 km op de teller en de chauffeur beweerde dat het de eerste motor was.
                        Wat me ook opviel was hoe goed het interieur er na al die tijd nog uitzag!
                        Als je in Duitsland in een Mercedes Taxi zit van een paar jaar our, dan hangt die gegarandeerd aan elkaar met van die zwarte tape.

Ik denk dat je een goede, economische en betrouwbare keuze gemaakt hebt.

Comment

Mijn BMW dealer heeft een garage Skoda naast zijn deur overgenomen. Goe gezien zou ik zeggen in deze financieel en economisch slechtere tijden. Zo heeft ie ook het volksere segment binnen.
                          Maar wat nu de Skoda zelf betreft. Onlangs kreeg ik een Octava als vervangwagentje voor een dag. Normaal is dit altijd en BMW 1Reeks, maar toen waren er blijkbaar geen voor handen. Wel eerlijk gezegd, zoiets kan bijlange niet aan een Golf tippen. OK, het is een minimum afwerking, maar het rijden was wel een ramp. Het lawaai dat dit dieseltje produceert, zou ik toch geen ganse dag uithouden, het was nochtans vrij nieuw. En.. 't was precies of dat ik met ne velooo reed.
                          Ik wil hierbij absoluut de opener van het topic niet ontgoochelen, want de Superb ken ik dus niet en de motoren zullen waarschijnlijk wel veel verbeterd zijn vergeleken met de tijd van toen.
                          Maar het kan toch niet anders dan dat je koeken naar geld krijgt in de automarkt, zelfs in crisistijd.

Groetjes,
                          Pol.
                          Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Pol Callens Bekijk bericht

...

Ik wil hierbij absoluut de opener van het topic niet ontgoochelen, want de Superb ken ik dus niet en de motoren zullen waarschijnlijk wel veel verbeterd zijn vergeleken met de tijd van toen.

...

Pol.

Ontgoochelen zal je hem wel niet, Pol. Hij is ondertussen al de tevreden eigenaar van een (stille!!!!) Skoda Superb (zie twee post hoger dan de jouwe).

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nabi Bekijk bericht
                              Ontgoochelen zal je hem wel niet, Pol. Hij is ondertussen al de tevreden eigenaar van een (stille!!!!) Skoda Superb (zie twee post hoger dan de jouwe).
                              Ben uiteraard verheugd in zijn plaats. Maar dat lawaai bij optrekken is bij mij toch ook opgevallen. Misschien eigen aan de meeste kleinere dieselmotoren (beneden de 2000cc). Ik ben echter een gezworen benzinerijder en heb dat probleem niet.

Groetjes,
                              Pol.
                              Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Working...
                              X