Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

macbook pro ram failure

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• macbook pro ram failure

ik heb net een half uur doodsangsten uitgestaan toen mijn macbook pro ineens niet meer wilde opstarten.
    Ik had hem achtergelaten terwijl hij iets aan het converteren was, ik kwam terug en hij gaf geen teken van leven meer. Batterij en voeding eruit gehaald en terug aangesloten en opnieuw proberen opstarten dan maar. Wit scherm, en plots constant 3 luide tuuten na elkaar, telkens opnieuw.

ik volledig in paniek en denken dat mijn macbook pro het loodje had gelegd. Na een beetje surfen op een andere pc vond ik dat het een probleem kon zijn met het ram geheugen. Dan heb ik maar vanalles geprobeerd met het ram geheugen (uithalen en opnieuw installeren, verwisselen van de 2 latjes, elk latje apart proberen) en uiteindelijk bij mijn allerlaatste probeersel, na een stuk of 6 keer een halve hartaanval gekregen te hebben van de angstaanjagende tuuten, wilt hij opstarten.

Het probleem is dus één van de 2 kingston Ram latjes die niet meer wil werken. Het is nochtans compatibel mac geheugen en ik heb er zo 2 maand perfect mee kunnen werken. Nu zit ik dus vast op 2gb ram omdat er maar één latje in zit.

Heeft iemand al gelijkaardige problemen gehad?
    Zou het liggen aan het feit dat het niet officieel Apple ram geheugen is? (van dat peperduur spul)
    Zou ik het riskeren om hetzelfde type ram erin te steken? (garantie natuurlijk waar ik mijn ram geheugen heb gekocht)
    Of zou ik beter voor het echte dure spul van Apple zelf gaan
    Ik heb trouwens absoluut 4gb ram nodig, en dat is soms nog te weinig (parrallels zuipt echt ram geheugen)
    Last edited by Matthias; 22 december 2008, 09:41.
    5DmkIII en wat glas

Re: macbook pro ram failure

Werkt de macbook als je er eender welke van de twee latjes insteekt, dan is de snelheid waarschijnlijk niet hetzelfde (kijk niet enkel naar de frequentie aanduiding, maar ook naar de cas latency waardes), Apple heeft hier vroeger al moeilijk over gedaan als je geheugen met verschillende cas latency's bij elkaar stak ...

zowieso zal het neerkomen op 1 latje vervangen...

testprocedure:
    -test met enkel latje A
    -test met enkel latje B
    -> Als een van beide faalt ben je er al en vervang je dat latje, en is het duidelijk defect.
    -> als beide afzonderlijk werken, is er een compatibiliteitsprobleem tussen de twee (snelheid, cas latency, ...)
    Mijn foto's
    Canon 500D |8mm fish | 10-22mm | 17-55/2.8 | 35/1.4 | 70-300 DO |Speedlite

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door RikH Bekijk bericht
      Werkt de macbook als je er eender welke van de twee latjes insteekt, dan is de snelheid waarschijnlijk niet hetzelfde (kijk niet enkel naar de frequentie aanduiding, maar ook naar de cas latency waardes), Apple heeft hier vroeger al moeilijk over gedaan als je geheugen met verschillende cas latency's bij elkaar stak ...

zowieso zal het neerkomen op 1 latje vervangen...

testprocedure:
      -test met enkel latje A
      -test met enkel latje B
      -> Als een van beide faalt ben je er al en vervang je dat latje, en is het duidelijk defect.
      -> als beide afzonderlijk werken, is er een compatibiliteitsprobleem tussen de twee (snelheid, cas latency, ...)

heb ik inderdaad allemaal al getest. beide latjes zijn in één set gekocht dus ze zijn identiek aan elkaar

tesamen werken ze niet,
      A werkt apart
      B werkt niet apart

probleem is dus defect latje B

mijn vraag is nu of het zou kunnen dat dit komt doordat het geen 'officieel' mac geheugen is, of dat het gewoon pech is?

ik ga sowieso dat ene latje laten vervangen onder garantie, maar ik heb geen zin om binnen 2 maand hetzelfde probleem voor te hebben als ik bij die kingston latjes blijf.
      5DmkIII en wat glas

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht
        heb ik inderdaad allemaal al getest. beide latjes zijn in één set gekocht dus ze zijn identiek aan elkaar

tesamen werken ze niet,
        A werkt apart
        B werkt niet apart

probleem is dus defect latje B

mijn vraag is nu of het zou kunnen dat dit komt doordat het geen 'officieel' mac geheugen is, of dat het gewoon pech is?

ik ga sowieso dat ene latje laten vervangen onder garantie, maar ik heb geen zin om binnen 2 maand hetzelfde probleem voor te hebben als ik bij die kingston latjes blijf.
        Het zal wel aan dat ene latje liggen hoor, of denk je echt dat Steve apparte fabrieken heeft voor Apple geheugen ?
        Maar hij heeft natuurlijk wel gelijk om de "hondstrouwheid" van de niet technisch onderlegde Apple gebruikers in zijn voordeel te proberen ombuigen.
        BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
        Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

"officeel mac geheugen" zijn ook maar latjes als een ander, in ben er vrij zeker van dat je met een gewoon defect te maken hebt (tijdens mijn 5 jaar dat ik voor Apple werkte heb ik dit ook genoeg meegemaakt met Apple's originele Ram)
          Mijn foto's
          Canon 500D |8mm fish | 10-22mm | 17-55/2.8 | 35/1.4 | 70-300 DO |Speedlite

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door RikH Bekijk bericht
            "officeel mac geheugen" zijn ook maar latjes als een ander, in ben er vrij zeker van dat je met een gewoon defect te maken hebt (tijdens mijn 5 jaar dat ik voor Apple werkte heb ik dit ook genoeg meegemaakt met Apple's originele Ram)
            ok dat is wel een geruststelling, dan ga ik eens mijn garantie aanspreken en een nieuw latje halen...
            5DmkIII en wat glas

Comment

Working...
            X