Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Google Chrome

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Google Chrome

    Er verschijnt dan toch onderaan rechts de mogelijkheid om de geblokkeerde pagina toch te tonen.

    Het is natuurlijk een slechte optie van de bank om pop-ups te gebruiken voor hun toepassing.
    Tot sluitertijd, Dirk

    Comment


    • #32
      Re: Google Chrome

      Oorspronkelijk geplaatst door FotoDirk Bekijk bericht
      Het is natuurlijk een slechte optie van de bank om pop-ups te gebruiken voor hun toepassing.
      De meeste banken geven dan ook aan welke browsers er ondersteund worden voor hun banksoftware ... het is aan de gebruiker om dit te negeren of niet.
      Het is natuurlijk niet omdat ze het niet ondersteunen dat het niet kan werken maar als je dan voor zo'n ongemakken komt te staan moet je meestal zelf op zoek naar een oplossing.
      Voor de ondersteunde browsers kan je meestal de nodige instellingen op hun site terugvinden.
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

      Comment


      • #33
        Re: Google Chrome

        Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
        De meeste banken geven dan ook aan welke browsers er ondersteund worden voor hun banksoftware ... het is aan de gebruiker om dit te negeren of niet.
        Het is natuurlijk niet omdat ze het niet ondersteunen dat het niet kan werken maar als je dan voor zo'n ongemakken komt te staan moet je meestal zelf op zoek naar een oplossing.
        Voor de ondersteunde browsers kan je meestal de nodige instellingen op hun site terugvinden.
        Dat vind ik dus verkeerd, het is niet omdat ze bij de bank de eenvoudige oplossing kiezen en alleen IE uittesten dat dit goed is. Zelfs voor IE zou je als deftige ontwikkelaar geen pop-ups mogen gebruiken. Ondertussen zou iedereen wel moeten weten dat 90% van de pop-ups vervelende reclame is die de meeste gebruikers afzetten.
        Een serieuze ontwikkelaar maakt ook een applicatie die de web standaarden gebruikt en dus werkt die applicatie dan automatisch naar behoren in elke browser.
        Tot sluitertijd, Dirk

        Comment


        • #34
          Re: Google Chrome

          Oorspronkelijk geplaatst door FotoDirk Bekijk bericht
          Een serieuze ontwikkelaar maakt ook een applicatie die de web standaarden gebruikt en dus werkt die applicatie dan automatisch naar behoren in elke browser.
          Sorry maar u heeft het fout.
          Ik kan u garanderen dat de software die volledig volgens de normen gemaakt wordt niet op elke browser werkt, niet omdat de software niet goed is maar omdat de verschillende browsers niet al het nodige ondersteunen.
          Er zijn al veel browsers gekomen die zogezegd sneller zijn dan IE maar geen enkele leverancier is zo eerlijk om te vermelden dat ze er daarom vanalles uitgelaten hebben om die sneller te maken of omdat bepaalde zaken onder licentie vallen.
          Banksoftware moet nu eenmaal aan strenge veiligheidsnormen voldoen en behoeft specifieke zaken die niet elke browser ondersteunt of waarvoor andere registersleutels gebruikt worden. Dit ligt aan de browser en niet aan de banksoftware!
          Last edited by VerSeg; 8 april 2009, 00:14.
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

          Comment


          • #35
            Re: Google Chrome

            Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
            Sorry maar u heeft het fout.
            Ik kan u garanderen dat de software die volledig volgens de normen gemaakt wordt niet op elke browser werkt, niet omdat de software niet goed is maar omdat de verschillende browsers niet al het nodige ondersteunen.
            Er zijn al veel browsers gekomen die zogezegd sneller zijn dan IE maar geen enkele leverancier is zo eerlijk om te vermelden dat ze er daarom vanalles uitgelaten hebben om die sneller te maken of omdat bepaalde zaken onder licentie vallen.
            Banksoftware moet nu eenmaal aan strenge veiligheidsnormen voldoen en behoeft specifieke zaken die niet elke browser ondersteunt of waarvoor andere registersleutels gebruikt worden. Dit ligt aan de browser en niet aan de banksoftware!
            Het spijtige is wel dat IE nu net degene is die zich niet helemaal aan de regels houdt en er dus door zijn populariteit in slaagt om de softwaredevelopers zijn richting in te trekken. Maar als je zelf wat websites gemaakt hebt, is het soms heel interessant om te zien hoe IE bvb reageert op sommige HTML-structuren (geneste tabellen bvb), daar waar FF en Google Chrome gewoon datgene doen wat de code weergeeft.

            Voor wat betreft de bankzaken, mijn bank gebruikt ook een pop-up en ik gebruik zonder problemen Google Chrome hoor.
            Mvg,David
            [SIZE="1"]"There are always two people in every picture: the photographer and the viewer." Ansel Adams

            Comment


            • #36
              Re: Google Chrome

              Trouwens pop-ups beheren in IE is veel ingewikkelder. Ik heb met IE ook al sites gehad waar ik niet in slaagde om de pop up te laten verschijnen.
              Ook dat is gewoon beter geïmplementeerd in Chrome.
              Tot sluitertijd, Dirk

              Comment


              • #37
                Re: Google Chrome

                Oorspronkelijk geplaatst door FotoDirk Bekijk bericht
                Trouwens pop-ups beheren in IE is veel ingewikkelder. Ik heb met IE ook al sites gehad waar ik niet in slaagde om de pop up te laten verschijnen.
                Ook dat is gewoon beter geïmplementeerd in Chrome.
                Klikken als dat icoontje tevoorschijn komt in de balk onderaan en kiezen voor "pop-ups van deze site altijd toestaan".
                Of via de menu "Extra" => "Pop-upblokkering" => "Instellingen voor pop-upblokkering" => site toevoegen aan de lijst.
                Of site toevoegen aan lijst met vertrouwde websites.
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

                Comment


                • #38
                  Re: Google Chrome

                  Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                  Klikken als dat icoontje tevoorschijn komt in de balk onderaan en kiezen voor "pop-ups van deze site altijd toestaan".
                  Of via de menu "Extra" => "Pop-upblokkering" => "Instellingen voor pop-upblokkering" => site toevoegen aan de lijst.
                  Of site toevoegen aan lijst met vertrouwde websites.
                  Tja dat zou moeten, maar dat werkt dus niet hé.
                  Probeer nu eerst eens Chrome dan zie je eens in het echt hoe het ook kan
                  Tot sluitertijd, Dirk

                  Comment


                  • #39
                    Re: Google Chrome

                    Nog eens terug bovenhalen. Ik heb een hele tijd SRware Iron gebruikt, een Chrome kloon.
                    Gisteren toch eens de nieuwste versie van Chrome geïnstalleerd en efkes moeten slikken: tegen dat Firefox opgestart is heb ik met Chrome al een site op het scherm.
                    Ook nog sneller dan Iron.
                    IE kan ik niet meer beoordelen op deze PC, is volledig in de mist gegaan na eens de bèta van IE9 getest te hebben.
                    Ik lees her en der dat Chrome nu toch stilaan Firefox begint te evenaren qua marktaandeel.
                    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                    Comment


                    • #40
                      Re: Google Chrome

                      Oorspronkelijk geplaatst door Photoclix Bekijk bericht
                      Het spijtige is wel dat IE nu net degene is die zich niet helemaal aan de regels houdt en er dus door zijn populariteit in slaagt om de softwaredevelopers zijn richting in te trekken. Maar als je zelf wat websites gemaakt hebt, is het soms heel interessant om te zien hoe IE bvb reageert op sommige HTML-structuren (geneste tabellen bvb), daar waar FF en Google Chrome gewoon datgene doen wat de code weergeeft.
                      Helaas pindakaas. Geen enkele browser houdt zich volledig aan de regels voor zover ik weet. Het grote probleem is dat de browsers een development cycle volgen en dat de nieuwste features niet overal ingebakken zijn. Google Chrome zit aan 95%, firefox aan 94%.
                      IE7 was vrij goed, maar is oud. IE8 is een compatibiliteitsdraak. Ze gaan de puntjes op de i zetten in IE9 en hij zou ook een pak sneller zijn.

                      IE wordt eigenlijk wel vaak gehaat, omdat windows gewoon een zeer groot marktaandeel heeft en er dus nog een hoop noobs met IE6 (zes) werken, zelfs 8% van alle browsers. Waarschijnlijk allemaal illegale windows xp toestellen ...

                      Je kan je browser hier zelf de acid3 test laten uitvoeren.

                      Ik gebruik IE voor outlook web access te doen naar het werk. Dan heb je bepaalde features die je niet hebt in de andere browsers. Daarnaast gebruik ik vnl firefox op mac (omdat chrome niet werkt op een non-intel toestel) en chrome/firefox op linux.

                      Chrome is mooi en snel, en zij hebben een release cycle van 6 werken beloofd. Features die niet door testing geraken worden dus gewoon uitgesteld naar de volgende release. Dat is minder stress voor de coders, omdat er minder druk is om 1 feature absoluut voor een release ingebakken te krijgen. Je kan dus verwachten dat dit beestje in de toekomst potten gaat breken.

                      PS: de snelste browser voor mij blijft nog steeds lynx
                      Last edited by ccc; 27 oktober 2010, 22:10.

                      Comment


                      • #41
                        Re: Google Chrome

                        Altijd fervent FF gebruiker geweest. Met een heleboel extensies.
                        De laatste tijd doet FF hier (en op andere pc's) enorm moeilijk. Heel lange opstarttijd (+15sec). Het laden van pagina's duurt ook altijd 10 seconden of meer. Maar als ze gaan laden, gebeurd dat snel. Best frustrerend.
                        Onlangs naar Chrome overgeschakeld. Werkt veel sneller, maar is niet altijd even gebruiksvriendelijk als FF. De "gestures" werken hier ook niet even goed als die van Firegestures in Firefox.

                        Comment


                        • #42
                          Re: Google Chrome

                          Sta me even toe lui te zijn
                          Heeft chrome add ons zoals ad block of firefox sync?
                          Ad block haalt advertenties uit websites, vind ik super handig
                          Firefox sync syncrhiniseert je bookmarks over verschillende pc's.
                          Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
                          http://www.stevevandegaer.be

                          Comment


                          • #43
                            Re: Google Chrome

                            FWIW ik heb zowel IE8, FF en Chrome lopen .. Chrome is nu mijn standaard browser .. De core van FF is ondertussen zo log geworden dat het niet leuk meer is, ok er zijn een aantal add-ons (die stilaan ook voor chrome beschikbaar worden) maar dat maakt het er niet beter op! Chrome is met vingers in de neus de allersnelste in mijn omgeving ..

                            Comment


                            • #44
                              Re: Google Chrome

                              gebruik beiden door elkaar.
                              Sony RX10 Mark IV
                              nog een fijne dag verder!
                              Guido

                              Comment


                              • #45
                                Re: Google Chrome

                                Oorspronkelijk geplaatst door Doc_Holiday Bekijk bericht
                                Sta me even toe lui te zijn
                                Heeft chrome add ons zoals ad block of firefox sync?
                                Ad block haalt advertenties uit websites, vind ik super handig
                                Firefox sync syncrhiniseert je bookmarks over verschillende pc's.
                                Ja. Extensies die ik op Chrome gebruik:
                                Adblock, Chrome Gestures, Downloads, Panic Button, Proxy Switch en TinEye.

                                Comment

                                Working...
                                X