Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

boxen aansluiten radio/cd speler

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• boxen aansluiten radio/cd speler

ik heb hier een vraagje over het volgende:
    ik wil een radio/cd speler (draagbaar) aansluiten op externe boxen via de koptelefoon uitgang ( er is geen andere aansluiting voorhanden), ik heb een stereo mini jack kabel waar ik aan het andere eind ( eigenlijk 2 einden) dus de boxen wil aansluiten, maar 't lukt niet, zie ik iets over het hoofd ?
    """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
    George Orwell

Re: boxen aansluiten radio/cd speler

wat voor luidsprekers?
    die uitgang is bedoeld voor een hoofdtelefoon die met milliwatts aangestuurd wordt.
    voor grote luidsprekers is dat niet genoeg...

De impedantie (weerstand) van een hoofdtelefoon is trouwens meestal ook niet hetzelfde, maar veel hoger. Eigenlijk belast je de versterker in je radio nu veel te zwaar.
    j.
    A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools.
    Nikon stuff

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jwllms Bekijk bericht
      wat voor luidsprekers?
      die uitgang is bedoeld voor een hoofdtelefoon die met milliwatts aangestuurd wordt.
      voor grote luidsprekers is dat niet genoeg...

De impedantie (weerstand) van een hoofdtelefoon is trouwens meestal ook niet hetzelfde, maar veel hoger. Eigenlijk belast je de versterker in je radio nu veel te zwaar.
      j.
      Luidsprekers zijn van een mini-keten van Sony, die stuk is
      Iets met voor-versterking dan maar?
      Of zo'n cilindervormig ding dat op de kabel is gemonteerd
      Ken er eigenlijk niks van, of mag ik het vergeten?
      """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
      George Orwell

Comment

best iets met versterking.
        Maar eigenlijk is een hoofdtelefoon uitgang ook niet echt geschikt als ingang voor een versterker, maar het gaat wel (best wel volume niet helemaal open zetten, anders kan je de versterker beschadigen).
        ding dat op de kabel gemonteerd moet worden ken ik niet.
        j.
        A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools.
        Nikon stuff

Comment

in bedoel dit

ongeveer toch
          George Orwell

Comment

Als ik het goed voor heb is dat een filter die spannings pieken uitfiltert.
            Dat doet dus eigenlij niets, zeker niet versterken.

Jo.
            Oorspronkelijk geplaatst door toerist Bekijk bericht
            in bedoel dit

ongeveer toch
            Nikon stuff

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jwllms Bekijk bericht
              Als ik het goed voor heb is dat een filter die spannings pieken uitfiltert.
              Dat doet dus eigenlij niets, zeker niet versterken.

Jo.
              zie je dat ik er niets van ken

toch bedankt
              George Orwell

Comment

Working...
              X