Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

trage opstart pc

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• trage opstart pc

hallo ik zit met volgend probleem mijn pc draait onder xp hij start zeer traag op omdat hij meerdere programmas opstart die ik in feite niet nodig heb hoe geraak ik in een lijst waar je enkel de programmas kan aanvinken die je nodig hebt bij opstarten.
    dank bij voorbaat.
    greetz yves
    What you see is what you get

Re: trage opstart pc

Start uitvoeren msconfig ... maar ja, dat lost niet op dat je alles al geïnstalleerd hebt, beter alle rommel in configuratiescherm.software opsporen en eens op spyware scannen met Spybot search and destroy bvb...

Comment

Even de fanboys voor zijn...

"Een Mac kopen!!"

En nu serieus:
      Eerst eens opzoeken wat er allemaal opgestart wordt en dan 1 voor 1 gaan desinstalleren.
      ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

spyware verwijderen, schijfopruiming en defragmenteren.. goede optie is smart defrag... ipv defragmenteren alleen plaatst dit programma ook alles in de meest gebruikte volgorde..

Comment

Even Winpatrol installeren ---> http://www.winpatrol.com/

De basis versie is gratis (er is ook een Nederlandse versie beschikbaar)

In Winpatrol kan je dan zien welke programma's automatisch opstarten en vervolgens kan je die verhinderen om dat de volgende keer weer te doen. Zo hoef je geen programma's te verwijderen, want meer dan waarschijnlijk gebruik je die nog.
          Sommige programma's laden zichzelf in het geheugen bij het opstarten van je PC met als enig doel om later sneller te kunnen opstarten. Meestal is dat voor niks nodig, want de tijd die je daarmee wint is dikwijls te verwaarlozen (een seconde of twee).
          Andere programma's dan weer, doen het om automatisch te checken voor updates op de achtergrond. Ook dat is niet altijd nodig. Via Winpatrol kan je dit allemaal controleren.
          Winpatrol zal je ook waarschuwen als een nieuw programma zichzelf stiekem in je opstart lijst probeert te nestelen en zal vragen om je toestemming hiervoor.

Ik vind het een handig ding en zo kan ik de programma's (of onderdelen ervan) die automatisch opstarten tot een minimum beperken.

Comment

op spyware scannen met bovengenoemde progs en daarna ccleaner downloaden en eens laten lopen.

Hier kan je eens zien voor enkele services uit te zetten

Sony A300 :.: Sony 18-70 f3.5-5.6 :.: Minolta 35-70 f4 :.: Minolta 28-135 f4-4.5 :.: Sony HVL-F42AM

Comment

Supported van Microsoft en gratis.

AutoRuns for Windows v9.37

Maakt een lijst van zowat alles die geladen wordt (niet verschieten hoe lang die is). Je kan aan-af vinken wat je niet/wel nodig hebt.
              groeten,
              Bjorn
              Nikon D90, Nikkor 18-70, Nikkor 70-210, Nikkor 18-200 VR, Tamron 17-50.

Comment

Gratis: http://www.whatsrunning.net/whatsrunning/main.aspx
                Zeeeeer goed.
                Dat we ze nog lang mogen "trekken".
                Nikon D4S - SB800 - 17-35 - 28-70 - 70-200VR - 50 1.4

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Destn Bekijk bericht
                  "Een Mac kopen!!"
                  Iets meer cryptisch:
                  De enige manier om Windows beter te maken is door hem te laten versnellen met 9.81m/sec2.
                  Nikon D800, Nikkor AF-S 24mm f 1.4, Nikkor AF-S 50mm f 1.4, Nikkor AF-S 85mm f 1.4, Nikkor Micro AF-S 105mm f 2.8, Nikkor AF-S VR 70-200 f 2.8, Gitzo 3530LSV, Arca-Swiss Z1sp

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dyafani Bekijk bericht
                    Iets meer cryptisch:
                    De enige manier om Windows beter te maken is door hem te laten versnellen met 9.81m/sec2.
                    En op welke rommel moet ik dan mijn Pro engineer en autocad laten draaien ???
                    Groeten,

Polleke

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
                      En op welke rommel moet ik dan mijn Pro engineer en autocad laten draaien ???
                      Ik weet het! Ik begrijp niet waarom er geen MAC versie bestaat van autocad.
                      Ikzelf ( topografie ) en m'n dochter ( architectuur ) gebruiken beiden dit programma.
                      Gebeurt nu op een laptop met windows.Ik heb geen zin om twee besturingssystemen op
                      mijn mac te plaatsen.
                      Nikon D800, Nikkor AF-S 24mm f 1.4, Nikkor AF-S 50mm f 1.4, Nikkor AF-S 85mm f 1.4, Nikkor Micro AF-S 105mm f 2.8, Nikkor AF-S VR 70-200 f 2.8, Gitzo 3530LSV, Arca-Swiss Z1sp

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Destn Bekijk bericht

"Een Mac kopen!!"

En nu serieus:
                        Eerst eens opzoeken wat er allemaal opgestart wordt en dan 1 voor 1 gaan desinstalleren.
                        Code:
                        Een Mac kopen!!"
                        Inderdaad..
                        Mvg, Pascal,Schoonspikke
                        Als je schiet..schiet dan raak!
                        500 PIXHuawei P30 PRO

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Zappa Bekijk bericht
                          Start uitvoeren msconfig ... maar ja, dat lost niet op dat je alles al geïnstalleerd hebt, beter alle rommel in configuratiescherm.software opsporen en eens op spyware scannen met Spybot search and destroy bvb...
                          Volledig mee eens. Alle moederbord software zoals tools voor de cpu en software updates, CD schrijver software,Quicktime Itunes,limewire, tool bars, en andere opstartprogrammas die je ook handmatig kan starten allemaal uitzetten. Je zal versteld staan welke snelheid je hier wint.
                          Oja. Als je ooit iets van Logitech of HP hebt aangesloten dan kijk vooral dat in de add remove software de Logitech desktop manager en de HP software updater eraf zijn. Dit zijn backweb services die je hele opstart enorm vertragen.
                          Verder even je temp folder en temporary internet files folder leegmaken. Kijken of je geen netwerk verbindingen hebt die openstaan en toch niet bereikbaar zijn. En je kan uiteraard een tooltje gebruiken om te kijken of je geen spyware hebt. Een goed en simpele is "SD FIX" wat gratis te downlaoden is.
                          Mvg, Pascal,Schoonspikke
                          Als je schiet..schiet dan raak!
                          500 PIXHuawei P30 PRO

Comment

Het programma CC-Cleaner gebruik ik regelmatig op toestellen van kennissen die te traag draaien, en heeft doorgaans een zeer positieve invloed...
                            Zoals reeds vermeld, alles deinstalleren dat je niet gebruikt, en eens goed kijken naar wat er allemaal in je system-tray ingeladen is net na het opstarten, alles dat hier niet moet staan kan je best proberen te de-installeren.

alternatief, snel even herinstalleren (duurt ongeveer 3 uur, en je toestel is 4x zo snel ... ), dit is meestal efficienter dan uren en uren manieren te zoeken om hem terug wat sneller te laten draaien...
                            Mijn foto's
                            Canon 500D |8mm fish | 10-22mm | 17-55/2.8 | 35/1.4 | 70-300 DO |Speedlite

Comment

Working...
                            X