Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

uitvallen laptop

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• uitvallen laptop

Mijn laptop valt plots uit. Ineens gedaan.
    Ik kan hem dadelijk opnieuw opstarten alsof er niets aan de hand is; geen melding van "u sloot windows verkeerd af" ofzo.
    Na een 5-10 minuten valt hij terug uit.

Kan het zijn dat hij te warm loopt? Voelt alleszins warm aan.
    Heb het ervoor nog nooit gehad. Is nu met externe schijf aan te sluiten en foto's te bewerken in elements. (wat toch niet de eerste keer is dat ik dit doe ;-) )
    Wat er aan te doen?
    Een goede reiziger heeft geen vaste plannen en is niet van plan om aan te komen. (Lao Tzu)

Re: uitvallen laptop

Draaien de ventilators nog normaal, staat de laptop niet op een zachte ondergrond (tafellaken) waardoor er geen verse lucht binnengeraakt?
    Zit er niet teveel stof in de verluchtingsroostertjes of binnen in de laptop?
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

Comment

Ventilator draait normaal. Draait wel permanent, wat vroeger bij aankoop niet was, toen ging hij geregeld uit. Ik werkte dan nog wel niet met zware progjes... en had toen ook nog geen extra RAM gestoken.
      En laptop staat op houten tafel.

Momenteel valt hij niet uit, maar ik ben op surfen na met alles gestopt.
      Zal hem straks nog eens belasten en zien wat voor kuren hij dan vertoont.
      Een goede reiziger heeft geen vaste plannen en is niet van plan om aan te komen. (Lao Tzu)

Comment

Druk eens op Ctrl-Alt-Delete om te controleren of er geen programma bezig is dat de processor overbelast (taakbeheer->processen), je kan ook zien hoe hard de processor aan het werk is bij taakbeheer -> prestaties.

Als de ventolator(s) op volle kracht blijven draaien met een kleine processorbelasting, dan zit er waarschijnlijk toch teveel stof in de koelvinnen van de processor.
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

Comment

Je kan speciale ondersteuning kopen voor je laptop welke de onderkant koelt. Kost geloof ik tussen de 20 en 40 euro, mocht dat het probleem zijn.
          | Mijn nieuwe website met foto's |

Comment

Je kan speciale ondersteuning kopen voor je laptop welke de onderkant koelt.
            Heb je hier meer info over? Eventueel linkje?

Comment

Maak net hetzelfde mee. Een Acer Aspire 7520..
              Het is twee keer gebeurd dat de laptop 2x na mekaar uitviel. Ik denk ook hitte.
              Momenteel gebruik ik mijn wacom pen-houder om de achterkant in de lucht de houden, dat bevorderd de luchtstroom. De laptop is sindsdien niet meer uitgevallen..

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door D80 Bekijk bericht
                Heb je hier meer info over? Eventueel linkje?

Via google : http://www.quadcooler.com/. Zo zijn er meer. Maar de betere computerzaken hebben zoiets gewoon op voorraad.

Hier nog een goede link maar DEZE is echt top
                | Mijn nieuwe website met foto's |

Comment

Merci!
                  De laatste is idd top!

Comment

Working...
                  X