Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mijn eerste foto's-Canon 450D

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Mijn eerste foto's-Canon 450D

sta verbaasd te kijken wat er hier inmiddels allemaal gebeurd is in dit topic.. Even voor alle duidelijkheid,een foto die je hier plaatst, dien je dus wel zelf gemaakt te hebben...anders is het eind toch helemaal zoek man...(het is echt te hilarisch voor woorden hoor..)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pichayandege Bekijk bericht
      Waarom is 3 het enige aanvaardbare? Mijn vrouw/vader/moeder weten geeneens af van dit forum en zijn hoegenaamd niet geïnteresseerd.
      Dat gaat evenveel op voor verkeersovertredingen .

Wat betreft foto's, ik veronderstel dat je zoiets hebt als eer en geweten en dat je niet gaat pronken met foto's die gemaakt zijn door vrouw/vader/moeder/zoon/dochter? Op mijn eigen PBase site zet ik steeds onder iedere foto de handtekening van de persoon die de foto gemaakt heeft, zelfs al bewerk ikzelf ze allemaal in Photoshop. Ere wie ere toekomt. Ik kan ze dus zelfs niet eens posten als foto's van mezelf. Maar zelfs al doe je dat niet, op BD is de regel dat je enkel je eigen werk mag posten, dat weet je en daar hou je je dan ook aan.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rockey Bekijk bericht
        Als ik door het rood rij met jouw BMW M3 dan is dat toch ook mijn verkeersovertreding

Priceless comment (die moek onthouden)

grtz
        idd klopt , maar de andere krijgt de foto thuis gestuurd!

Mvg
        Canon EOS 450D (15/12/08)
        Lensen : EF-S 18-55mm IS + EF-S 55-250mm IS
        Statief : Velbon Sherpa 450R

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk bericht
          Dat gaat evenveel op voor verkeersovertredingen .
          Hm, lees dan eens even terug wat ik schreef. Ik schreef nergens dat een foto/overtreding met het materiaal van iemand anders plots een foto/overtreding van iemand anders zou worden. Verder dacht ik ook dat overtredingen tegen het reglement van BD niet in het strafwetboek staan, maar dat is een detail.

Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk bericht
          Wat betreft foto's, ik veronderstel dat je zoiets hebt als eer en geweten en dat je niet gaat pronken met foto's die gemaakt zijn door vrouw/vader/moeder/zoon/dochter? Op mijn eigen PBase site zet ik steeds onder iedere foto de handtekening van de persoon die de foto gemaakt heeft, zelfs al bewerk ikzelf ze allemaal in Photoshop. Ere wie ere toekomt. Ik kan ze dus zelfs niet eens posten als foto's van mezelf. Maar zelfs al doe je dat niet, op BD is de regel dat je enkel je eigen werk mag posten, dat weet je en daar hou je je dan ook aan.
          Ik pleit hier nergens voor het pronken met andermans foto's. Ik citeer mezelf: "2.eerlijk zijn en zeggen wie hem nam en waarom ik hem wil laten zien. Ik pleit ook niet voor het overtreden van een regel. Ik stel de vraag naar het waarom van de regel die dit niet toelaat. Stellen dat dit de regel is, is dus niet echt een antwoord.

Een voorbeeld. Ik ben met een vriend op stap. Ik met toestel A, hij met B.
          Als we thuis komen bekijken we onze foto's en zien we een opvallend verschil in de kleurweergave, ruis, ... van beide camera's en we kunnen dit niet direct verklaren. Opdat we dit hier dus kunnen voorleggen, moet we allebei geregistreerd zijn en moeten beide foto's door twee verschillende mensen in twee verschillend posts geplaatst worden.

Het gaat dus over situaties waarin ik zeg: hier staat een foto van x (niet van mij) en ik zou hierover dit willen vragen.

Ter info, bovenstaand voorbeeld is fictief. Maar er valt me iets anders te binnen dat niet fictief is. Even terug zag ik bij iemand een foto met een storende reflectie in. De persoon vroeg me wat dit was. Ik twijfelde of het van de filter kwam, of het toch flare was of nog iets anders. Het lijkt me totaal onschuldig om dit hier te vragen, met de foto als voorbeeld, zonder dat ik iets hoef te verbergen, maar het mag dus niet volgens de regels.

Comment

De reden werd al eerder geformuleerd. "Je pronkt niet met andermans foto's".
            Enige uitz. : echtgenoten en kinderen.
            Verder rekenen we inderdaad op eerlijkheid.

Wat je vergelijkende studie betreft in een probleemsituatie ga je ook niet naar showcase, want daar wordt verondersteld dat je foto's post waar je zelf tevreden bent. In andere fora is er wel ruimte om voor je fictieve voorbeeld om raad te vragen.

Comment

Een voorbeeld. Ik ben met een vriend op stap. Ik met toestel A, hij met B.
              Als we thuis komen bekijken we onze foto's en zien we een opvallend verschil in de kleurweergave, ruis, ... van beide camera's en we kunnen dit niet direct verklaren. Opdat we dit hier dus kunnen voorleggen, moet we allebei geregistreerd zijn en moeten beide foto's door twee verschillende mensen in twee verschillend posts geplaatst worden.

de opname die je niet zelf hebt gemaakt, zet je dan achter een link!!!
              grt,bouk.
              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Toch een mooie compo. wat zijn de exif-gegevens?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Beeldhouwer Bekijk bericht
                  Toch een mooie compo. wat zijn de exif-gegevens?
                  Time- 40ste.
                  F- 5.6.
                  ISO_ 100.
                  grt,bouk.
                  wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                  http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                  https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door lut Bekijk bericht
                    De reden werd al eerder geformuleerd. "Je pronkt niet met andermans foto's".
                    Enige uitz. : echtgenoten en kinderen.
                    Verder rekenen we inderdaad op eerlijkheid.

Wat je vergelijkende studie betreft in een probleemsituatie ga je ook niet naar showcase, want daar wordt verondersteld dat je foto's post waar je zelf tevreden bent. In andere fora is er wel ruimte om voor je fictieve voorbeeld om raad te vragen.
                    Ok, dit is duidelijk.

Comment

Goeie foto, misschien bovenaan een anderhalf cm'tje eraf, althans dat zou ik doen.

Comment

Tof forum hier.
                        Last edited by BmwM3Gtr; 17 januari 2009, 17:11.

Comment

Ga toch weg, broekventje.

Comment

Amai, die foto is gemaakt met mij kodak door jou. Dus is het mijn foto (zwak!). Want de plaats waar ik nu werk is van mijn baas, en niet van mij dus ik mag er helemaal niet komen aangezien ik er niet aan heb meegeholpen en in betaald.
                            Kindjes, waar gaan jullie naartoe?

Comment

Ik vraag me af, waar het met dit forum naartoe gaat... Men slaagt er in om na meer 4 maanden een foto terug uit de vergeethoek te halen, om er dan geen commentaar op te geven.

Op dit forum lopen blijkbaar veel meer mensen met moderator-ambities dan met fotografische ambities. Er staan nota bene 2 fotocommentaren tussen de 28 eerdere posts.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FestinaLente Bekijk bericht
                                Ik vraag me af, waar het met dit forum naartoe gaat... Men slaagt er in om na meer 4 maanden een foto terug uit de vergeethoek te halen, om er dan geen commentaar op te geven.

Op dit forum lopen blijkbaar veel meer mensen met moderator-ambities dan met fotografische ambities. Er staan nota bene 2 fotocommentaren tussen de 28 eerdere posts.
                                dan zult ge u toch eens moeten richten naar Control-Z die vertrouwd is met de term broekschijter en oude posts uit het slijk haalt

Comment

Working...
                                X