Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

elektrisch deken

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: elektrisch deken

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
    Er bestaan ook elektrische dekens die op laagspanning werken.
    Ik heb zelf geen elektrisch deken, maar als ik een keuze moest maken tussen laagspanning of 230V, dan wist ik het wel.
    Die zijn wel duurder, maar ook heel wat veiliger.

Ik heb het duurste gepakt wat er in de winkel lag, een 100 euro voor een electrisch deken, of dat dit nu duur of goedkoop is, 'k weet het niet maar 't was in die winkel het duurste
    To make your dreams come true, wake up

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door purlut Bekijk bericht
      Slaapt ge dan op het deken ? het is wel de bedoeling dat je eronder ligt en dan ligt je gat eronder.
      Nu, ik begrijp niet waarom iedereen steeds die electrische dekens wilt. Een goed dekbed doet wonderen en is nog gezellig ook om onder te liggen (... waar je van droomt ... )
      Het is dan eveneens kijoto-gezind en de bruine wordt wat gespaard tegen het volgende glaswerk
      Kijk eens wat TS zegt: QUOTE:
      Plaats van het deken is : matras, elektrisch deken, hoeslaken, wij, donsdeken.
      Nikon D800, Nikkor AF-S 24mm f 1.4, Nikkor AF-S 50mm f 1.4, Nikkor AF-S 85mm f 1.4, Nikkor Micro AF-S 105mm f 2.8, Nikkor AF-S VR 70-200 f 2.8, Gitzo 3530LSV, Arca-Swiss Z1sp

Comment

Het nut van een electrisch deken is het bed te verwarmen voor het slapen gaan, dus het is niet de bedoeling dat het deken onder spanning staat als je in het bed ligt. Dat is primo levens gevaarlijk en secundo zeer ongezond; het vermindert je lichaamsweerstand.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dyafani Bekijk bericht
          Kijk eens wat TS zegt: QUOTE:
          Plaats van het deken is : matras, elektrisch deken, hoeslaken, wij, donsdeken.
          ik wist dit niet. VInd anders toch maar een nutteloos iets. Nu, als je op je buik slaapt klopt mijn stelling wel hé
          https://www.fotospotter.be
          Je suis content d’être heureux

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door purlut Bekijk bericht
            ik wist dit niet. VInd anders toch maar een nutteloos iets. Nu, als je op je buik slaapt klopt mijn stelling wel hé
            Vroeger werden bedden verwarmd met een 'bedpan'.
            Iedereen die ooit Bokrijk bezocht, het Openluchtmuseum, zal dit voorwerp wel gezien hebben.
            Men deed hete of gloeiende as in die pan en daarmee werd het bed ingewreven.
            (Later "hete" kolen...)
            Met bed bedoel ik de matras, de beddenzak of dat deel waarop je gaat liggen.
            Het deel waarop je ging liggen moest verwarmd worden...

Lang geleden gebruikte ons ma wel eens het strijkijzer om het bed op te warmen.
            Ubi bene, ibi patria.
            BD0388BE
            Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
              Vroeger werden bedden verwarmd met een 'bedpan'.
              Iedereen die ooit Bokrijk bezocht, het Openluchtmuseum, zal dit voorwerp wel gezien hebben.
              Men deed hete of gloeiende as in die pan en daarmee werd het bed ingewreven.
              (Later "hete" kolen...)
              Met bed bedoel ik de matras, de beddenzak of dat deel waarop je gaat liggen.
              Het deel waarop je ging liggen moest verwarmd worden...

Lang geleden gebruikte ons ma wel eens het strijkijzer om het bed op te warmen.
              Tijdens de tweede wereldoorlog (waar en wanneer was dat) namen we een baksteen mee in bed die de ganse avond in onze duvel (kachel) opgewarmd was.

Henri
              lidnummer: BD0435BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kodachrome Bekijk bericht
                Tijdens de tweede wereldoorlog (waar en wanneer was dat) namen we een baksteen mee in bed die de ganse avond in onze duvel (kachel) opgewarmd was.

Henri
                Weer iets bijgeleerd Henri.
                Zo'n 'warmwaterblaas' hebben we thuis bijv. nooit gehad

Wel bakte ons ma wafels op een Leuvense stoof... met zo'n zwaar ijzer.
                Heeft er niks mee te maken maar ik denk er dikwijls aan, aan vroeger....
                Komt niet meer terug Henri, hoe hard ik ook denk.
                Ubi bene, ibi patria.
                BD0388BE
                Een website

Comment

Als kind stopte mijn moeder een warme kruik in mijn bed als het heel koud was. Plastic ding met lekker warm water

Donsdekens van tegenwoordig geven warmte genoeg vind ikzelf. En ik ben een dikke koukleum

Comment

en friet bakken op het kolenvuur, in zo'n grote pot met dierlijk vet ( dat verpakt was in een soort papier en een rol-vorm had) van bij de beenhouwer, er zat dan wel zo'n groot opvangzeef in die pot.
                    """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
                    George Orwell

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door toerist Bekijk bericht
                      en friet bakken op het kolenvuur, in zo'n grote pot met dierlijk vet ( dat verpakt was in een soort papier en een rol-vorm had) van bij de beenhouwer, er zat dan wel zo'n groot opvangzeef in die pot.
                      Just.
                      Gebeurde thuis op een "elektrisch gasvuur'
                      En met zelfgemaakte mayonaise ....
                      Ubi bene, ibi patria.
                      BD0388BE
                      Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door toerist Bekijk bericht
                        En voor 't slapen gaan nog een heerlijk kommetje vers gekookte melk (recht van de koe) met een dikke laag vel (één centimeter dik) en een boterhammeke besmeerd met zelfgemaakte boter, bewaard in de kelder in een pot met zoutoplossing.

Henri
                        lidnummer: BD0435BE

Comment

huis goed isoleren doet wonderen, op onze zoldervloer, juist boven onze slaapkamer 25cm isolatie en hoogrendementsglas in het venster dan merk je niet zoveel meer van de heersende koude...
                          350D, Sigma 18-200mm, 50mm f1.8, EX380
                          http://www.flickr.com/photos/26621328@N05/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lvs Bekijk bericht
                            huis goed isoleren doet wonderen, op onze zoldervloer, juist boven onze slaapkamer 25cm isolatie en hoogrendementsglas in het venster dan merk je niet zoveel meer van de heersende koude...
                            Huis is goed geisoleerd, maar 't is een slaapkamer, daar staat zelfs 's nachts nog het raam open .

Het verschil met dat elektrisch deken zit hem gewoon dat je niet in een koud bed kruipt, en dat je eerst geen 10 min moet liggen bibberen voor je het warm krijgt
                            To make your dreams come true, wake up

Comment

Bij strenge vorst voldoen ze ook goed om waterleidingen in onverwarmde ruimte vorstvrij te houden: een maand geleden voor 14 euro een gekocht bij de Aldi.

Comment

Van een elektronisch deken naar frietjes bakken.
                                Pas maar op JDM
                                Mvg Tim

Comment

Working...
                                X