Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

HELP!! iPhoto flipt (wat een **** programma zeg)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: HELP!! iPhoto flipt (wat een **** programma zeg)

    Oorspronkelijk geplaatst door krisdg Bekijk bericht
    de eerste vraag zegt al dadelijk dat je de werking van iphoto blijkbaar niet best begrepen hebt.
    Iphoto is een basis, niet destructief foto beheerprogramma waar je ook enkele kleine aanpassingen kan doen.
    Van het moment dat je foto's in iphoto brengt neemt hij als belangrijk onderdeel de poespas uit handen om je foto's te gaan organizeren, zodat je er verder mee kan, klasseren in verschillende mappen, websites boeken, enz en dit zonder ook maar 1 copie van het originele bestand nodig te hebben, gebruik makend van referenties en ook previews ed voor verdere handelingen.
    als je goed gekeken hebt kan je je basisbestand wel verwijderen maar niet alle referenties die iphoto nodig heeft voor verdere werking. Het is dus normaal dat je indien je niet de geboden mogelijkheden gebruikt zodat iphoto de nodige stappen kan ondernemen om alles te verwijderen je andere stappen moet zetten om dit te corrigeren.

    .vraag 2 kom ik later op terug is geen iphoto maar imovie.

    vraag 3 via de importfunctie kan je een mapstructuur mee importeren, hij maakt normaal een event van elke map.

    kijk eens bij www.sands.be die organizeren trainingen ilife.
    dus als ik het goed heb geef je mij gelijk, je kan in iPhoto geen foto's plaatsen zonder de importeerfunctie effectief te gebruiken (geen mappen monitoren dus)

    je kan dus ook niet naar believen met je originelen werken (verplaatsen,verwijderen...) zonder problemen in iPhoto te krijgen, zoals je zelf zegt

    iMovie laat ik hier terzijde


    waaruit leid je af dat ik de werking van iPhoto niet ken? ik weet wel dat iPhoto niet destructief is, en werkt met referenties naar het originele bestand zonder dat bestand zelf aan te passen... dat is allemaal vrij basis. maar zoals je zelf dus weer zegt, iPhoto verwijdert dus niet een bestand in zijn bibliotheek als je het verwijderd hebt op de harde schijf...



    waarom raad je mij dan nog een cursus aan als je mij gelijk geeft?
    5DmkIII en wat glas

    Comment


    • #17
      Re: HELP!! iPhoto flipt (wat een **** programma zeg)

      Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht
      dus als ik het goed heb geef je mij gelijk, je kan in iPhoto geen foto's plaatsen zonder de importeerfunctie effectief te gebruiken (geen mappen monitoren dus)

      je kan dus ook niet naar believen met je originelen werken (verplaatsen,verwijderen...) zonder problemen in iPhoto te krijgen, zoals je zelf zegt

      iMovie laat ik hier terzijde


      waaruit leid je af dat ik de werking van iPhoto niet ken? ik weet wel dat iPhoto niet destructief is, en werkt met referenties naar het originele bestand zonder dat bestand zelf aan te passen... dat is allemaal vrij basis. maar zoals je zelf dus weer zegt, iPhoto verwijdert dus niet een bestand in zijn bibliotheek als je het verwijderd hebt op de harde schijf...



      waarom raad je mij dan nog een cursus aan als je mij gelijk geeft?
      Tjonge, mensen proberen jou te helpen, kan het dus wat minder agressief?

      Het probleem ligt hem eenvoudigweg hier: "ik ken meer dan gemiddeld van pc's" + op 29/9/2008: "ik heb nu net een macbook pro gekocht"
      Je geeft je aan dat je wel degelijk begrijpt hoe iPhoto werkt ... maar daar handel je dan vervolgens niet meer naar! Via de finder verwijderen was op zijn zachts gezegd, een stommiteit!

      Comment


      • #18
        Re: HELP!! iPhoto flipt (wat een **** programma zeg)

        Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht
        dus als ik het goed heb geef je mij gelijk, je kan in iPhoto geen foto's plaatsen zonder de importeerfunctie effectief te gebruiken (geen mappen monitoren dus)

        je kan dus ook niet naar believen met je originelen werken (verplaatsen,verwijderen...) zonder problemen in iPhoto te krijgen, zoals je zelf zegt

        iMovie laat ik hier terzijde


        waaruit leid je af dat ik de werking van iPhoto niet ken? ik weet wel dat iPhoto niet destructief is, en werkt met referenties naar het originele bestand zonder dat bestand zelf aan te passen... dat is allemaal vrij basis. maar zoals je zelf dus weer zegt, iPhoto verwijdert dus niet een bestand in zijn bibliotheek als je het verwijderd hebt op de harde schijf...



        waarom raad je mij dan nog een cursus aan als je mij gelijk geeft?
        ik ga het kort houden.
        Als ik een schroevendraaier koop of krijg moet ik achteraf niet klagen dat het handvat stuk gaat als ik er nagels mee in klop.
        Door je opmerkingen laat je echt zien dat je de .. verstand hebt van deze software.

        Gebruik de juiste tools en laat het gezaag voor de rest.
        software wordt gemaakt met een doel voor ogen, wil je het voor iets anders gebruiken loop je vroeger of later tegen de lamp

        Comment


        • #19
          Re: HELP!! iPhoto flipt (wat een **** programma zeg)

          Oorspronkelijk geplaatst door krisdg Bekijk bericht
          ik ga het kort houden.
          Als ik een schroevendraaier koop of krijg moet ik achteraf niet klagen dat het handvat stuk gaat als ik er nagels mee in klop.
          Door je opmerkingen laat je echt zien dat je de .. verstand hebt van deze software.

          Gebruik de juiste tools en laat het gezaag voor de rest.
          software wordt gemaakt met een doel voor ogen, wil je het voor iets anders gebruiken loop je vroeger of later tegen de lamp
          krisdg, relativeer de zaak een beetje.
          Heb een beetje geduld met onze jeugd.
          Als "trainer" zou je dat toch moeten (is veel gezegd, ik besef het wel) weten.
          Ik weet wel niet wie of wat je traint
          Ubi bene, ibi patria.
          BD0388BE
          Een website

          Comment


          • #20
            Re: HELP!! iPhoto flipt (wat een **** programma zeg)

            kheb net Aperture ne keer gedownload en we zullen zien of ik daarmee dan the right tool for the right job heb
            5DmkIII en wat glas

            Comment


            • #21
              Re: HELP!! iPhoto flipt (wat een **** programma zeg)

              Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht
              kheb net Aperture ne keer gedownload en we zullen zien of ik daarmee dan the right tool for the right job heb
              Er is ook nog Lightroom, misschien kan je die ook eens testen.
              Ubi bene, ibi patria.
              BD0388BE
              Een website

              Comment


              • #22
                Re: HELP!! iPhoto flipt (wat een **** programma zeg)

                Lightroom zal beter lukken dan die I-gevallan. Aperture ken ik niet...
                Je moet in Lightroom enkel je database "opvullen", dus kopiëren van de foto's is niet nodig (maar het kan wel).

                Daarnaast kan je je database "synchroniseren" als je foto's wist, of toevoegt.

                Alleen : Lightroom is wel een bekke duurder dan de standaardsoftware van apple...
                Groeten,

                Polleke

                Comment


                • #23
                  Re: HELP!! iPhoto flipt (wat een **** programma zeg)

                  Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
                  Lightroom zal beter lukken dan die I-gevallan. Aperture ken ik niet...
                  Je moet in Lightroom enkel je database "opvullen", dus kopiëren van de foto's is niet nodig (maar het kan wel).

                  Daarnaast kan je je database "synchroniseren" als je foto's wist, of toevoegt.

                  Alleen : Lightroom is wel een bekke duurder dan de standaardsoftware van apple...
                  Lightroom is eigenlijk een adobe interpretatie van aperture. in grote lijnen hebben ze dezelfde functionaliteit. Ik gebruik aperture en voel mij er goed bij. de interface van lightroom ligt me niet zo, maar dit is persoonlijk.

                  Iphoto kan je geen professionele foto software noemen, het hele iLife pakket is iets waar de gewone thuis gebruiker zijn plezier in vindt, maar als je meer wilt kom je vlug op de grenzen.
                  Zo gebruik ik iMovie om snel een filmpje te monteren, maar de serieuse ammateur zal dit programma vlug weglachen en zeggen om final cut (express of pro) te gebruiken. zo is het ook met foto software. de gewone gebruiker: iphoto eventueel met photoshop elements, de serieuse amateur of pro: aperture of lightroom met photoshop cs
                  Happy to be a MACcie
                  Visit http://www.kurtwarlop.com for more

                  Comment


                  • #24
                    Re: HELP!! iPhoto flipt (wat een **** programma zeg)

                    Ik gebruik mijn iPhoto om mijn jpg's in op te laden. Leuk om snel de foto's te kunnen laten zien aan belangstellenden. De RAW-bestanden laad ik echter op in CS3 Bridge, en die worden verder "behandeld" in Adobe Camera Raw en Photoshop.

                    Wat iPhoto betreft, je moet inderdaad het programma het werk laten doen. Vroeger hadden wij op Mac-forums voortdurend mensen die kloegen over foto's die verdwenen waren, omdat zij die in de Finder verplaatst en/of verwijderd hadden... Met de nieuwe versie van iPhoto (iLife 8, iPhoto staat momenteel op 7.1.5) heeft men het de gebruiker wat moeilijker gemaakt om foto's via de Finder te gaan "behandelen" (ze zitten opgeslagen in een Library), maar de vermetelen (meestal diegenen die van PC komen), kunnen toch nog altijd stukken maken. Iets helemaal fool-proof maken lukt vooralsnog nog niet!
                    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7) - iPhone XR (iOS 18.0) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

                    Comment


                    • #25
                      Re: HELP!! iPhoto flipt (wat een **** programma zeg)

                      Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht
                      kheb net Aperture ne keer gedownload en we zullen zien of ik daarmee dan the right tool for the right job heb
                      een tip
                      ga naar de aperturebibliotheek, open via rechts of ctrlklik het package, smijt de boel een beetje dooreen, verwijder willekeurig enkele files.

                      Gegarandeerd dat dat een **** proramma is.

                      Comment

                      Working...
                      X