Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

HELP!! iPhoto flipt (wat een **** programma zeg)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • HELP!! iPhoto flipt (wat een **** programma zeg)

    dit hier is een kleine klaagzang, de essentie van het topic vind je in de niet grijze alinea onderaan
    ik heb nu al een tijdje een mac, en hoe langer ik iphoto en imovie gebruik, hoe meer ik het ervan op mijn zenuwen krijg. Wat een compleet ongebruiksvriendelijke programma's zijn me dat nu.


    neen ik wil mijn films die op mijn HD staan niet kopieren naar de imovie map, ik wil ze toch niet dubbel hebben staan!! maar hoe anders importeer ik ze? ik zie geen optie van imorteren zonder kopiëren
    mapje met 500 foto's verwijderen op je HD terwijl deze foto's ook in iPhoto staan? ja, amuseer je dan maar met 500 keer op annuleer klikken omdat iPhoto komt zeggen dat hij de foto's niet terugvindt, ELKE KEER OPNIEUW want ik kan die gebeurtenis niet verwijderen
    ik wil enkel foto's bekijken in iPhoto en de slideshow functie gebruiken, waarom kan iPhoto in godsnaam niet gewoon vanzelf alle foto's op mijn HD zoeken en ranschikken volgens mapnaam?? neen, elke map apart importeren en nog eens benoemen, lekker lang werk

    en zo zijn er nog wel enkele zaken op te noemen



    ok, maar dat terzijde heb ik wel degelijk een oplossing nodig voor mijn dringend probleem. Ik heb dus een 'gebeurtenis' met 500 foto's in staan in iPhoto. Ik heb deze op mijn HD verwijderd omdat ik ze niet meer moest hebben. Nu komt iPhoto telkens als ik hem opent zeggen dat hij die foto en die foto en die foto ..... niet meer terugvindt, en elke keer mag ik op annuleren klikken. Als dit alles klaar is en ik wil de gebeurtenis naar prullenbak slepen, oooh nee hoor, eerst nog eens 500x annuleren klikken en dan sta ik geen cm verder.
    Liefste mac kenners, help mij aub want ik word gek




    als ik de iLife fans hiermee tegen de borst stoot, mijn oprechte excuses, maar ik ken meer dan gemiddeld van pc's en voor mij is het compleet ongebruiksvriendelijk deze programma's, of eis ik dan teveel? (ik ben natuurlijk picasa gewoon)
    Last edited by Matthias; 8 december 2008, 18:04.
    5DmkIII en wat glas

  • #2
    Re: HELP!! iPhoto flipt (wat een **** programma zeg)

    Je mag je er niet tegen verzetten. Gewoon doen wat iPhoto en iMovie verwachten en je leven wordt helemaal zen ....

    Comment


    • #3
      Re: HELP!! iPhoto flipt (wat een **** programma zeg)

      Oorspronkelijk geplaatst door Tom_Robbrecht Bekijk bericht
      Je mag je er niet tegen verzetten. Gewoon doen wat iPhoto en iMovie verwachten en je leven wordt helemaal zen ....
      Haha.... sorry voor mijn lachje

      Tik in Google > problemen met iPhoto.
      Je kunt het dan niet bijhouden.
      (maar nogmaals sorry)
      Ubi bene, ibi patria.
      BD0388BE
      Een website

      Comment


      • #4
        Re: HELP!! iPhoto flipt (wat een **** programma zeg)

        Oorspronkelijk geplaatst door Tom_Robbrecht Bekijk bericht
        Je mag je er niet tegen verzetten. Gewoon doen wat iPhoto en iMovie verwachten en je leven wordt helemaal zen ....
        mooie filosofie

        heb ondertussen al wat gaan neuzen in de bestanden op de HD en heb alles wat ik van die map kon vinden in de iphoto directory verwijderd, en daarna kon ik de map wel verwijderen in iPhoto. Vanaf nu voorzichtig omspringen met die iPhoto dus
        5DmkIII en wat glas

        Comment


        • #5
          Re: HELP!! iPhoto flipt (wat een **** programma zeg)

          Oorspronkelijk geplaatst door Tom_Robbrecht Bekijk bericht
          Je mag je er niet tegen verzetten. Gewoon doen wat iPhoto en iMovie verwachten en je leven wordt helemaal zen ....
          Matthias wordt er helemaal "zen-onzel" van

          Sorry he, ben weer bezig.
          Ik zal hier niet meer opduiken.
          ('t is de fout van mijn winterdepressie)
          Ubi bene, ibi patria.
          BD0388BE
          Een website

          Comment


          • #6
            Re: HELP!! iPhoto flipt (wat een **** programma zeg)

            Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
            Matthias wordt er helemaal "zen-onzel" van

            Sorry he, ben weer bezig.
            Ik zal hier niet meer opduiken.
            ('t is de fout van mijn winterdepressie)
            doe gerust hoor theo, bij u weet ik dat het maar om te lachen is
            5DmkIII en wat glas

            Comment


            • #7
              Re: HELP!! iPhoto flipt (wat een **** programma zeg)

              Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht
              doe gerust hoor theo, bij u weet ik dat het maar om te lachen is
              Matthias en ik heb het nog fout geschreven ook....

              Nu die iPhoto heb ik zien "draaien" op de Macbook Pro.
              En die is van een goede vriend hier uit de buurt.
              Zoals ik al eerder zei: hij is een "leek total" op computergebied maar die speelt met die Mac.
              Ubi bene, ibi patria.
              BD0388BE
              Een website

              Comment


              • #8
                Re: HELP!! iPhoto flipt (wat een **** programma zeg)

                Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                Matthias en ik heb het nog fout geschreven ook....

                Nu die iPhoto heb ik zien "draaien" op de Macbook Pro.
                En die is van een goede vriend hier uit de buurt.
                Zoals ik al eerder zei: hij is een "leek total" op computergebied maar die speelt met die Mac.
                ik denk inderdaad dat je voor sommige van de mac programma's (meer bepaald de iLife dinges) eigenlijk een leek moet zijn want vanaf je iets meer verwacht dan de standaard dingen, loop je serieus tegen de lamp

                iPhoto en dergelijke is dus heel handig voor de huis tuin en keuken fotograaf die puur in jpg werkt zonder enige serieuze bewerkingen, want iPhoto is precies niet zo tuk op werken met andere foto programma's


                komaan google, maar picasa eens mac compatibel
                5DmkIII en wat glas

                Comment


                • #9
                  Re: HELP!! iPhoto flipt (wat een **** programma zeg)

                  'k heb daarvoor aperture, voor hetgene wat picasa volgens de uitleg doet


                  Ben ik eigenlijk content van, maar wel wat overkill voor wat ik er mee doe denk ik, soit stukken van mensen kost aperture nu ook niet.
                  To make your dreams come true, wake up

                  Comment


                  • #10
                    Re: HELP!! iPhoto flipt (wat een **** programma zeg)

                    Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht
                    ik denk inderdaad dat je voor sommige van de mac programma's (meer bepaald de iLife dinges) eigenlijk een leek moet zijn want vanaf je iets meer verwacht dan de standaard dingen, loop je serieus tegen de lamp

                    iPhoto en dergelijke is dus heel handig voor de huis tuin en keuken fotograaf die puur in jpg werkt zonder enige serieuze bewerkingen, want iPhoto is precies niet zo tuk op werken met andere foto programma's


                    komaan google, maar picasa eens mac compatibel
                    misschien kan je beginen met eens te kijken hoe het programma werkt, wat de normale werkwijze is. Als je zegt zeker geen leek te zijn zou ik verwachten dat je makelijk doorziet hoe het werkt en de domme dingen die je helemaal bovenaan schrijft niet zou tegenkomen.
                    Ook om te werken met andere prog's zijn er goede manieren je moet enkelde werkwijze van een programma proberen te begrijpen.
                    Open gewoon eens de voorkeuren en je zou al een en ander moeten door hebben.
                    Ik ga niet beweren dat iphoto het beste programma is maar je geeft hier een beter beeld van jouw kunnen dan van de mogelijkheden van het programma.
                    Een extra tip, druk eens op het help knopje, er staat daar nogal nuttige info in.

                    Comment


                    • #11
                      Re: HELP!! iPhoto flipt (wat een **** programma zeg)

                      Oorspronkelijk geplaatst door krisdg Bekijk bericht
                      misschien kan je beginen met eens te kijken hoe het programma werkt, wat de normale werkwijze is. Als je zegt zeker geen leek te zijn zou ik verwachten dat je makelijk doorziet hoe het werkt en de domme dingen die je helemaal bovenaan schrijft niet zou tegenkomen.
                      Ook om te werken met andere prog's zijn er goede manieren je moet enkelde werkwijze van een programma proberen te begrijpen.
                      Open gewoon eens de voorkeuren en je zou al een en ander moeten door hebben.
                      Ik ga niet beweren dat iphoto het beste programma is maar je geeft hier een beter beeld van jouw kunnen dan van de mogelijkheden van het programma.
                      Een extra tip, druk eens op het help knopje, er staat daar nogal nuttige info in.
                      wees gerust, ik ken het voorkeuren paneel ondertussen al vanbuiten! en ik weet meer dan genoeg over iPhoto

                      je verwacht toch gewoon dat je bestanden kan verwijderen uit iPhoto als ze van je schijf zijn verwijderd. ipv die mogelijkheid te bieden, wordt je gewoon verplicht honderden malen op annuleren te klikken vooraleer je iPhoto deftig kan afsluiten (zonder forceer stop). Komaan, dat is niets van het programma niet goed kennen, dat is gewoonweg een zware ontwerpfout in het programma,gebruiksvriendelijkheid mijn gat ja. ze kunnen minstens een vinkje voorzien om aan te vinken dat je deze keuze voor alle volgende honderden vragen behoud, maar neen, klikken maar!!!



                      uw mening geven tot daar toe, maar aub meneer Kris, verwijt mij verdorie geen dingen die niet waar zijn want daar word ik absoluut horendul van!!!
                      5DmkIII en wat glas

                      Comment


                      • #12
                        Re: HELP!! iPhoto flipt (wat een **** programma zeg)

                        Oorspronkelijk geplaatst door krisdg Bekijk bericht
                        misschien kan je beginen met eens te kijken hoe het programma werkt, wat de normale werkwijze is. Als je zegt zeker geen leek te zijn zou ik verwachten dat je makelijk doorziet hoe het werkt en de domme dingen die je helemaal bovenaan schrijft niet zou tegenkomen.
                        Ook om te werken met andere prog's zijn er goede manieren je moet enkelde werkwijze van een programma proberen te begrijpen.
                        Open gewoon eens de voorkeuren en je zou al een en ander moeten door hebben.
                        Ik ga niet beweren dat iphoto het beste programma is maar je geeft hier een beter beeld van jouw kunnen dan van de mogelijkheden van het programma.
                        Een extra tip, druk eens op het help knopje, er staat daar nogal nuttige info in.
                        ik zie hier drie mogelijkheden waarom je mij zou kunnen verwijten 'onkundig' te zijn zoals jij al zei...
                        1. ik wil foto's verwijderen. Ik wil dit niet via iPhoto doen maar wel via de finder. Hoe zorg ik er dan voor dat ik niet altijd die foutmelding krijg zonder iPhoto te moeten openen en de foto daar eerst te verwijderen?
                        2. hoe importeer ik films op mijn HD in iMovie zonder ze te kopiëren of te verplaatsen maar gewoon te laten staan waar ze staan?
                        3. kan ik iPhoto configureren dat hij alle foto's op mijn HD automatisch inleest en ranschikt volgens mapnaam?


                        geef mij daar een positief antwoord op en ik bied u mijn oprechte excuses aan, zoniet verwacht ik van jouw excuses om mij onkundig te noemen
                        Last edited by Matthias; 8 december 2008, 22:11.
                        5DmkIII en wat glas

                        Comment


                        • #13
                          Re: HELP!! iPhoto flipt (wat een **** programma zeg)

                          Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht
                          ik zie hier drie mogelijkheden waarom je mij zou kunnen verwijten 'onkundig' te zijn zoals jij al zei...
                          1. ik wil foto's verwijderen. Ik wil dit niet via iPhoto doen maar wel via de finder. Hoe zorg ik er dan voor dat ik niet altijd die foutmelding krijg zonder iPhoto te moeten openen en de foto daar eerst te verwijderen?
                          2. hoe importeer ik films op mijn HD in iMovie zonder ze te kopiëren of te verplaatsen maar gewoon te laten staan waar ze staan?
                          3. kan ik iPhoto configureren dat hij alle foto's op mijn HD automatisch inleest en ranschikt volgens mapnaam?


                          geef mij daar een positief antwoord op en ik bied u mijn oprechte excuses aan
                          Google > importeren in iMovie.
                          Pagina na pagina na pagina......
                          Kan je niet "slepen"?
                          Ubi bene, ibi patria.
                          BD0388BE
                          Een website

                          Comment


                          • #14
                            Re: HELP!! iPhoto flipt (wat een **** programma zeg)

                            Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                            Google > importeren in iMovie.
                            Pagina na pagina na pagina......
                            Kan je niet "slepen"?
                            slepen lukt niet, maar importeren lukt perfect hoor. ik kan enkel kiezen om het bestand te verplaatsen (naar de iMovie map veronderstel ik) of te kopiëren (weerom naar die map) maar dat wil ik niet. Ik wil dat mijn te bewerken filmpjes blijven staan waar ze staan, en niet onnodig dubbel staan en zo mijn HD volproppen...
                            5DmkIII en wat glas

                            Comment


                            • #15
                              Re: HELP!! iPhoto flipt (wat een **** programma zeg)

                              Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht
                              ik zie hier drie mogelijkheden waarom je mij zou kunnen verwijten 'onkundig' te zijn zoals jij al zei...
                              1. ik wil foto's verwijderen. Ik wil dit niet via iPhoto doen maar wel via de finder. Hoe zorg ik er dan voor dat ik niet altijd die foutmelding krijg zonder iPhoto te moeten openen en de foto daar eerst te verwijderen?
                              2. hoe importeer ik films op mijn HD in iMovie zonder ze te kopiëren of te verplaatsen maar gewoon te laten staan waar ze staan?
                              3. kan ik iPhoto configureren dat hij alle foto's op mijn HD automatisch inleest en ranschikt volgens mapnaam?


                              geef mij daar een positief antwoord op en ik bied u mijn oprechte excuses aan, zoniet verwacht ik van jouw excuses om mij onkundig te noemen
                              de eerste vraag zegt al dadelijk dat je de werking van iphoto blijkbaar niet best begrepen hebt.
                              Iphoto is een basis, niet destructief foto beheerprogramma waar je ook enkele kleine aanpassingen kan doen.
                              Van het moment dat je foto's in iphoto brengt neemt hij als belangrijk onderdeel de poespas uit handen om je foto's te gaan organizeren, zodat je er verder mee kan, klasseren in verschillende mappen, websites boeken, enz en dit zonder ook maar 1 copie van het originele bestand nodig te hebben, gebruik makend van referenties en ook previews ed voor verdere handelingen.
                              als je goed gekeken hebt kan je je basisbestand wel verwijderen maar niet alle referenties die iphoto nodig heeft voor verdere werking. Het is dus normaal dat je indien je niet de geboden mogelijkheden gebruikt zodat iphoto de nodige stappen kan ondernemen om alles te verwijderen je andere stappen moet zetten om dit te corrigeren.

                              .vraag 2 kom ik later op terug is geen iphoto maar imovie.

                              vraag 3 via de importfunctie kan je een mapstructuur mee importeren, hij maakt normaal een event van elke map.

                              kijk eens bij www.sands.be die organizeren trainingen ilife.

                              Comment

                              Working...
                              X