Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Internet uitvinding van de US :O

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Internet uitvinding van de US :O

Te lezen op de site cvan "De standaard"

We moeten onze informatiesnelwegen vernieuwen. Het is onaanvaardbaar dat de Verenigde Staten maar op de vijftiende plaats staan wat betreft de installatie van breedbandnetwerken', stelde Obama. Hij herinnerde er aan dat de VS 'het internet hebben uitgevonden'. Er moet op dat vlak actie ondernomen worden om de competitiviteit van de VS te versterken, luidde het.
    Misschien kan Obama eens volgende laten vertalen:

Re: Internet uitvinding van de US :O

Chauvinisme werkt in twee richtingen he Ik ben begin der 80er jaren het "net" opgegaan en toen was er enkel "bitnet" bij ons, (later met "gopher" de eerste prille poging tot www) een logische? uitvloei van ARPANET (http://en.wikipedia.org/wiki/ARPANET) als de rest is maar blueprint op papier ... Bij mijn weten was arpanet (alhoewel enkel voor militaire doeleinden) het enige "omspannende" netwerk dat verder ging dan een link tussen twee labos op een Univ ... De eerste echte wereldomspannende aktiviteit was er rond 85-86 en toen was er zelfs nog geen uniform protocol tussen al de netten ,de engelsen hadden toen JANET, echt waar !, en hadden hun adressen omgekeerd ja toen ook, nl in de trend van uk.co.... je email moest dus altijd via een bitnet <=> janet conversiecluster ... ik kan mij dus wel voorstellen dat Obama zegt dat de boel bij hun op stapel gezet is als hij Arpanet in het achterhoofd heeft (+ de self-cofidence boost die ze nodig hebben daarachter haha)
    FWIW

Comment

Waar is de tijd van Fidonet, met een 300 baud modempje...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Twizter Bekijk bericht
        No Bama dus....
        Ubi bene, ibi patria.
        BD0388BE
        Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Zappa Bekijk bericht
          Waar is de tijd van Fidonet, met een 300 baud modempje...
          Ik heb zelfs nog een 75 baud modem gehad waarin je de telefoonhoorn moest leggen.

Comment

Working...
          X