Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

spaarlamp

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: spaarlamp

Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk bericht
    Jamaar wacht eens, ben jij soms een Nederlander die hier in België een zolderkamer huurt en daar jeweetwelwat kweekt?

Neen, serieus. Bedankt voor de link hoor. Exotische planten kweken is nog zo'n idiote hobby van mij en dat zou wel eens van pas kunnen komen .
    He ??? ik heb op je posting een antwoord gestuurd en dat is automagisch verdampt .. ???? is dat omdat het woord "wi et" er in voorkwam ? .. waar het antwoord overigens niets mee te maken had behalve een situatieschets ...

Comment

test wiet test
      To make your dreams come true, wake up

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jdm Bekijk bericht
        test wiet test
        LOL .. waarschijnlijk heb jij een wi(e)t voetje bij de mod van dit forum ..

Comment

we dwalen wat af van mijn vraag:
          wil alleen wat weten over de hitte die een spaarlamp afgeeft in verhouding tot een traditionele lamp.
          heb er nu een gewone lamp van 60watt in zitten, omdat er volgens de beschrijving geen lamp in mag met een hogere wattage.
          ik denk dat dat is, omdat de boel anders te heet wordt.
          maar ik wil meer licht in de keuken en dacht dat een spaarlamp de uitkomst zou zijn, omdat die minder heet worden.
          denk dat de keuze een 20watt spaarlamp gaat worden, omdat ik denk dat ik dan een lamp heb die meer licht geeft en minder heet wordt.
          klopt dat!!!
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

60W is het vermogen van de gewone lamp, die 60W is ook de hoeveelheid warmte die de lamp afgeeft in het armatuur.
            Een spaarlamp van 20W geeft dus maar 1/3 van de warmte af, en dat is beter voor de lampfitting en het armatuur. Als je een 100W gloeilamp zou gebruiken in plaats van de 60W die ze opgeven als maximum, dan is er een kans dat de temperatuur te hoog oploopt, en dat er na een tijdje iets begint te smelten (meestal verkoolt de lampfitting en de bedrading na een aantal jaren).

Een spaarlamp van 20W geeft ongeveer even veel licht als een gloeilamp van 100W, en ze geeft daarbij maar 1/5 van de warmte ten opzichte van de 100W lamp.
            Dat is dus veiliger, en kan geen problemen veroorzaken.
            http://barthuysmans.smugmug.com/
            BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
              60W is het vermogen van de gewone lamp, die 60W is ook de hoeveelheid warmte die de lamp afgeeft in het armatuur.
              Een spaarlamp van 20W geeft dus maar 1/3 van de warmte af, en dat is beter voor de lampfitting en het armatuur. Als je een 100W gloeilamp zou gebruiken in plaats van de 60W die ze opgeven als maximum, dan is er een kans dat de temperatuur te hoog oploopt, en dat er na een tijdje iets begint te smelten (meestal verkoolt de lampfitting en de bedrading na een aantal jaren).

Een spaarlamp van 20W geeft ongeveer even veel licht als een gloeilamp van 100W, en ze geeft daarbij maar 1/5 van de warmte ten opzichte van de 100W lamp.
              Dat is dus veiliger, en kan geen problemen veroorzaken.
              dank je.
              grt,bouk.
              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
                Ik heb 4 Philips spaarlampen gekocht waarvan er één na 2 branduren al defect was.
                Niet dat ik voor 5€ speciaal terug naar de winkel ga rijden, maar heeft men op spaarlampen garantie ?
                De enige waarvan ik weet dat je zogezegd een lifetime garantie krijgt is op megman... maar heu... ze doen het wel niet

Ik heb zo eens twee spaarlampen binnen gebracht vorig jaar... en ben nog altijd aan het wachten op de nieuwe... Ik kan slechts concluderen dat het om veelal verkoperpraterij gaat.

Sind dit gebeuren heb ik besloten om nooit nog een lamp te kopen van megman waarbij ik ben overgestapt naar Osram spaarlampen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Blue Point Bekijk bericht
                  De enige waarvan ik weet dat je zogezegd een lifetime garantie krijgt is op megman... maar heu... ze doen het wel niet

Ik heb zo eens twee spaarlampen binnen gebracht vorig jaar... en ben nog altijd aan het wachten op de nieuwe... Ik kan slechts concluderen dat het om veelal verkoperpraterij gaat.

Sind dit gebeuren heb ik besloten om nooit nog een lamp te kopen van megman waarbij ik ben overgestapt naar Osram spaarlampen
                  Heb het opgezocht op de website van Philips.
                  Het eerste jaar krijg je na defect een nieuwe spaarlamp. Het tweede jaar moet de defecte lamp opgestuurd worden naar Philips. Na onderzoek beslist Philips of je een nieuwe lamp krijgt.

Comment

Ik heb 4 Philips spaarlampen gekocht waarvan er één na 2 branduren al defect was.
                    Niet dat ik voor 5€ speciaal terug naar de winkel ga rijden, maar heeft men op spaarlampen garantie ?
                    Na twee uur brandtijd, MOET dat wel garantie zijn, dan was er duidelijk iets mis met deze lamp.

Zelf ben ik jaren zelf tewerkgesteld geweest bij Philips, niet in de lampenfabriek, maar in een componentenfabriek, en wij maakten onderandere een deel van het startsysteem voor deze lampen, daar was de eindcontrole wel heel degelijk, maar dan werd deze ganse productielijn mondjesmaat naar China verhuisd, en of de kwaliteit er van hetzelfde niveau is, dat weet ik niet.

Wat ik uit ondervinding wel kan meegeven, is als je een spaarlamp koopt, koop er dan indien mogelijk eentje zonder omkapseling, eentje waar het TL buisje open en bloot zit, ik heb hier zelf zo een twintigtal spaarlampen in huis, en kan wel zeggen dat bij deze die in een of andere behuizing zitten, de fluoricentielamp veel minder lang meegaat, dit omdat gewoon dit buisje veel warmer wordt omdat het ingepakt zit, en waardoor het veel sneller zwart komt aan de toppen en kapot gaat.

Osram of Philips maakt niets uit, deze maken lampen voor elkaar alleen met een andere opdruk, en als je het mij vraagt, komen nog steeds de beste spaarlampen van GE (general electric), het hoogste rendement per watt, en veruit de langste levensduur.

Comment

Heb het opgezocht op de website van Philips.
                      Het eerste jaar krijg je na defect een nieuwe spaarlamp. Het tweede jaar moet de defecte lamp opgestuurd worden naar Philips. Na onderzoek beslist Philips of je een nieuwe lamp krijgt.
                      Ik had het dan wel over de spaarlampen van Megaman
                      De twee die ik binnenbracht waren een 23W en een 11W spot.... denk dat ik er zeker al 11 maanden zit op te wachten op die nieuwe. Vandaar ik zeg dat Megaman zo gezegd een levenlange garantie geven, maar die eigenlijk niet eens waar maken. De lamp van 23W heeft hooguit 3 maanden gewerkt en de spot van 11 W iets minder dan een maand. Zelf al verschillende malen binnen gelopen bij de winkel waar ik die kocht (ecocenter)... hij verzond in bijzijn genoeg mails naar magaman... zelf hij kreeg geen gehoor. Het is zelf zo erg dat eveneens de winkelier met mondjesmaat zijn eigen bestellingen ontving.
                      Het is dan ook zo als ik me niet vergis dat de producktie in China zit (wat eigenlijk niets mag uitmaken).
                      Ik ben dan ook ten zwaarste teleur gesteld door hun service die ze verkondigen. ALs het maar verkoopt zonder teveel lastige klanten

Comment

Working...
                      X