Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Dank u Sinterklaas.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Dank u Sinterklaas.

Eindelijk, het is 5 december.

Sinterklaas komt elk jaar bij mij in de straat en dat zal zeker zo blijven omdat ik tegenover een basisschool woon.
    Dus weet zeker dat er wat in me schoentje zit.

Zo ook nu weer.
    Bij de openhaard lag een groot pak en ik kon niet wachten het uit te pakken.
    Geduld heb ik niet, dus scheur met geweld het papier eraf en zie een doos van Canon met een rode L erop.

Mijn hemel, een EF 800mm 4.5 L IS.

Sinds ik hertjes op de plaat zet (en dat is al heel lang) was het een droom van me om een goede telelens te hebben.

Meteen op de cam gezet om Sinterklaas daarna op straat direct op de plaat te zetten.

Daarna naar boven achter de pc om te kijken hoe ze geworden zijn.

Niets dus, zwart beeld.
    Geen foto op me kaartje.

Huilend werd ik wakker van de wekker.
    Gr Motordigitaal
    www.motordigitaal.nl & www.eosstock.com

Re: Dank u Sinterklaas.

leuk verhaal maar toch niet zo erg, je kan evengoed in Chit Chat blijven posten hoor!!
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door motordigitaal Bekijk bericht
      Eindelijk, het is 5 december.

Sinterklaas komt elk jaar bij mij in de straat en dat zal zeker zo blijven omdat ik tegenover een basisschool woon.
      Dus weet zeker dat er wat in me schoentje zit.

Zo ook nu weer.
      Bij de openhaard lag een groot pak en ik kon niet wachten het uit te pakken.
      Geduld heb ik niet, dus scheur met geweld het papier eraf en zie een doos van Canon met een rode L erop.

Mijn hemel, een EF 800mm 4.5 L IS.

Sinds ik hertjes op de plaat zet (en dat is al heel lang) was het een droom van me om een goede telelens te hebben.

Meteen op de cam gezet om Sinterklaas daarna op straat direct op de plaat te zetten.

Daarna naar boven achter de pc om te kijken hoe ze geworden zijn.

Niets dus, zwart beeld.
      Geen foto op me kaartje.

Huilend werd ik wakker van de wekker.
      Twee opmerkingen:
      - het was maar een droom
      - de Sint komt pas deze nacht langs, de nacht van 5 op 6 december.

In feite krijg je dus een tweede kans
      Ubi bene, ibi patria.
      BD0388BE
      Een website

Comment

Voila,

Bekend probleem/verschil tussen Vlaanderen en Nederland. In Nederland viert men Sinterklaas op 5 december, eigenlijk is dit pakjesavond, want Sinterklaas is op 6 december jarig en deze dag viert men dan weer in Vlaanderen. Maar net als met kerstmis is kerstavond belangrijker dan kerstdag zelf.
        Canon 17-55 EF-S IS USM F2.8

Comment

Mooie droom, droom maar verder.
          Ik had vanacht een veel mindere droom maar dat willen jullie niet weten.

Grtz, RF

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
          Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Aangezien hetgeen ik van sinterklaas krijg en hetgeen ik zelf in een winkel koop even duur is verwen ik mij altijd zelf op cadeaukes en ben niet aan een datum gebonden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door stefaand Bekijk bericht
              Voila,

Bekend probleem/verschil tussen Vlaanderen en Nederland. In Nederland viert men Sinterklaas op 5 december, eigenlijk is dit pakjesavond, want Sinterklaas is op 6 december jarig en deze dag viert men dan weer in Vlaanderen. Maar net als met kerstmis is kerstavond belangrijker dan kerstdag zelf.
              En zo is dit ook in Vlaanderen en vergeet ook niet: het was slechts een droom
              Als kind vond ik het "hatelijk" als deze datum niet werd gerespecteerd.
              Het is wel zo dat het woord "pakjesavond" niet echt is ingeburgerd in Vlaanderen omdat er hier
              eerder wordt gesproken over "Sinterklaas-avond".
              En dat geldt ook voor kerstavond en zijn betekenis.
              De pakjes werden wel 's morgens op 6 december open gemaakt, in alle vroegte
              Jammer genoeg heb ik er geen foto' s van: geen toestel in huis en zelf was ik nog veel te jong.
              Ubi bene, ibi patria.
              BD0388BE
              Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                Ik had vanacht een veel mindere droom maar dat willen jullie niet weten.
                Wie zegt dat?
                You're not supposed to look at the photograph, you’re supposed to look through it. It's a window. (J. Szarkowski)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Palladio Bekijk bericht
                  Wie zegt dat?
                  jaja, wil ik ook wel 's weten ..........
                  """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
                  George Orwell

Comment

Working...
                  X