Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

File system is RAW

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• File system is RAW

Neen geen fotografie maar een XP NTFS HD ... plots zonder aanwijsbare reden zegt chkdsk dat het bestandssysteem RAW is ??
    Ik heb vergeefs gegoogeld en een ganse zak postings gelezen maar niets komt nog maar in de omgeving van de situatie ... DE PC in kwestie is al in bedrijf sinds 2001 en is van W2K geupg'd naar XP en heeft tot nu toe feilloos gewerkt .. nu krijg ik plots vastlopers (muurvast ! enkel power off werkt) maar het windows beheer zegt "C partitie normaal en in orde" en chkdsk zegt dat autochk geen raad weet met "bestandssysteem is RAW" en weigert de HD off line te scannen voor fouten ..
    een aantal programmas zijn niet meer te starten (meestal AV AS progs)

Iemand een gouden raad ?
    TIA

Re: File system is RAW

Nog nooit in aanmerking gekomen met die error, mijn eerste gedacht is dat je MFT naar de sjokkedeizen is.

Probeer eens met tools à la Partition Manager?

Dit kwam ik tegen: http://www.z-a-recovery.com/art-raw-filesystem.htm
    ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

probeer ook eens een hd test met bv Hirens boot cd daar kan je ook je file system mee testen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Destn Bekijk bericht
        Nog nooit in aanmerking gekomen met die error, mijn eerste gedacht is dat je MFT naar de sjokkedeizen is.

Probeer eens met tools à la Partition Manager?

Dit kwam ik tegen: http://www.z-a-recovery.com/art-raw-filesystem.htm
        Beste dank .. maar dat is wat ik bedoelde dat een aantal oplossingen/situaties helemaal niet van toepassing waren .. ik kan verdorie het diskvolume wel degelijk lezen en windows start zonder problemen op .. de meeste onderhoudstaken in windows worden zonder probleem uitgevoerd.
        Maar ondertussen heb ik getracht om de schijf te klonen met ghost en die loopt vast, zeer waarschijnlijk omdat de disk descriptor corrupt is ... ik ben nu trouwens vanonder windows alle user data naar een externe HD aan het schrijven .. dat lukt zonder probleem ..wel tot nu toe toch

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Si_Burnout Bekijk bericht
          probeer ook eens een hd test met bv Hirens boot cd daar kan je ook je file system mee testen.
          Merci .. ik heb juist versie 9.6 ge dl'd en ga zo meteen de iso burnen .... ik had al de discrete versies van "disktest" ge dl'd gisteren "nacht" :-)

zogauw ik een backup heb van de user data ga ik via recov console eens fixmbr en fixboot proberen misschien gebeurt er toch nog een mirakel :-)

thnx

Comment

PS neen ik ook niet ... en ik heb jaaaren PC support gedaan, nog nooit van gehoord, viel dus kompleet uit de lucht gisteren toen ik die boodschap over het scherm zag flitsen ..

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
              PS neen ik ook niet ... en ik heb jaaaren PC support gedaan, nog nooit van gehoord, viel dus kompleet uit de lucht gisteren toen ik die boodschap over het scherm zag flitsen ..
              Zal met een Format wel opgelost zijn vermoed ik, maar ben wel benieuwd hoe je dit op een andere manier (zonder dataverlies) zou kunnen oplossen.
              Fixmbr denk ik niet...
              Met Ghost kun je imagen zodat hij wel doorgaat bij bepaalde errors.

Keep us posted!
              ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

Zal met een Format wel opgelost zijn vermoed ik, maar ben wel benieuwd hoe je dit op een andere manier (zonder dataverlies) zou kunnen oplossen.
                Fixmbr denk ik niet...
                Met Ghost kun je imagen zodat hij wel doorgaat bij bepaalde errors.

Keep us posted!
                Ghost loopt meteen vast zoals ik al zei .. die vind waarschijnlijk de disk descriptor niet .. de grap is dat ik dus die schijf kan lezen onder windows .. ik heb juist, via een gewone "copy" onder verkenner al de user data gekopieerd naar een externe HD ?? ik kan echter niets veranderen aan de disk struktuur ... en ik zit dus ook met spyware .. gelukkig is het maar de PC van een vriend LOL ! al in al zit ik dus met een heel instabiel systeem ... ik ga er nu hiren bootcd op loslaten !

Comment

Ik zou ze in JPG formatteren

Ik kan eigenlijk uit de teksten niet opmaken of "fixmbr" en of "fixboot" iets uithaalden ?
                  Al eens "chkdsk" geprobeerd ?
                  Uiteraard nadat je je data veilig gesteld hebt. Maar dat is toch niet nodig, je hebt toch wel een backup op een externe schijf ? Zoniet tart je het noodlot.
                  BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                  Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                    Ik zou ze in JPG formatteren

Ik kan eigenlijk uit de teksten niet opmaken of "fixmbr" en of "fixboot" iets uithaalden ?
                    Al eens "chkdsk" geprobeerd ?
                    Uiteraard nadat je je data veilig gesteld hebt. Maar dat is toch niet nodig, je hebt toch wel een backup op een externe schijf ? Zoniet tart je het noodlot.
                    Het probleem is aan het licht gekomen na het lopen van chkdsk ... en ik ben mij wel bewust dat dit een uiterst labiele situatie is ...
                    Ik ga nu een XP CD slipstreamen naar SP3 en als laatste poging een system repair proberen ..
                    fixboot leverde niets op en fixmbr al evenmin, tenminste de "fixmbr" via de hiren bootcd ..

BTW en even een grote zijsprong ! .. OPPASSEN MET CHKDSK ONDER VISTA ... ik heb na wat prutsen met mijn ext HD diskchecks zitten doen op mijn vista systeem en vanmorgen startte die vista op met de klassieke off line dskchk ...
                    Alle permissies voor ong 100000 bestand werden gereset ! met de boodschap "Invalid security descriptor replacing with default descriptor wat neerkomt op een valse "error" in "file 9" .. GELUKKIG .. werd enkel mijn interne data disk getroffen want ALLE bestandspermissies worden gereset en je kan aan de schijf absoluut niet meer aan ! grootte en ingenomen ruilte staan beiden op NUL !
                    Je moet dan ook handmatig alle permissies voor alle folders terugzetten ... tismaardatgetweet :-)

Comment

Misschien dit eens lezen.

Die RAW is dus niet het filesysteem, maar slaat alleen op het feit er iets ernstig fout loopt, want hij vindt geen filesysteem meer...
                      Groeten,

Polleke

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
                        Misschien dit eens lezen.

Die RAW is dus niet het filesysteem, maar slaat alleen op het feit er iets ernstig fout loopt, want hij vindt geen filesysteem meer...

Check eens de tweede post in dit topic

Comment

Check eens de tweede post in dit topic

Allé : we kunnen dus alletwee met Google werken... Straf
                          Groeten,

Polleke

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
                            Allé : we kunnen dus alletwee met Google werken... Straf
                            Ja .. en ik heb nog een paar honderd andere (google) topics gelezen alvorens hier te posten want zoals ik al zei, die topic is zelfs niet relevant voor mijn situatie ...

Comment

Working...
                            X