Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Upscalen Divx films mediaplayer (of ander player ffdshow ondertitels die alles kan)

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Upscalen Divx films mediaplayer (of ander player ffdshow ondertitels die alles kan)

Hallo,

Werk liefst met mediaplayer (omdat ffd show de ondertitels dan ook projecteert van een divx), ook gebruik ik Powerdvd & Elecard Mpegplayer (high defintion mts,.. formaten).

Weet er soms iemand hoe je het beeld kan opscalen in mediaplayer? via één of andere plugin ofzo? in de opties heb ik al alles van video aangepast, maar lukt niet.

Zit nog steeds met die zwarte banden...
    Heb een breedbeeld LCD dus zou een 16:9 divx met zwarte banden toch geupscaled moeten kunnen worden naar full screen ?

Heb ook eens een ander program gebruikt waar dit wel lukte, maar ondertitels eer nspeelden dan weer niet af. Iemand tips?

Makkelijkst zou zijn één player die alles kan met ondertitels.
    Die VLC ook al es getest, maar kan niet zo goed overweg met AVCHD (mts) formaten en andere...)

Thanks!

Re: Upscalen Divx films mediaplayer (of ander player ffdshow ondertitels die alles ka

zoomplayer (freeware)

Comment

Re: Upscalen Divx films mediaplayer (of ander player ffdshow ondertitels die alles ka

Die zwarte banden zijn normaal hé. En upscalen is het verhogen van de resolutie, dat is niet hetzelfde als inzoomen.

Een film heeft meestal niet het 16/9 of 16/10 formaat van een TV-scherm of PC-scherm.

Als je die banden weg wil, moet je dus ofwel het beeld uitrekken (wat een lelijk vervormd beeld heeft), ofwel echt gaan inzoomen, waardoor je dus een deel van het beeld verliest.

Ik geef er dan ook de voorkeur aan om een film in het echte formaat weer te geven. Die zwarte banden (boven onder of links rechts) neem ik er graag bij.
      Groeten,

Polleke

Comment

de gratis VLC Media player doet dit allemaal, je kan kiezen of je breedbeeld scaled naar binnenste rand (=beeldvullend maar je verliest een beetje afbeelding) of buitenste rand (=volledig beeld maar zwarte balken)

Ondertitles zijn ook geen enkel probleem (zolang de .srt file maar dezelfde naam heeft als de avi file gebeurt dit zelfs automatisch)

meeste divx'n zijn niet 16/9 maar nog breder in verhouden (cinema formaat), dan blijf je dus met je breedbeeld nog altijd banden zien...
        Last edited by RikH; 1 december 2008, 12:03. Reden: url toevoegen
        Mijn foto's
        Canon 500D |8mm fish | 10-22mm | 17-55/2.8 | 35/1.4 | 70-300 DO |Speedlite

Comment

VLC is inderdaad niet slecht, en heeft het voordeel dat de codecs die hij nodig heeft ook in pakket zitten...
          Groeten,

Polleke

Comment

Smijt Divx buiten en ga over na MKV files . Al 6 maanden verleden tijd hier. ga voor de HDrips
            Canon eos 30D met L glas + Kodak z8612IS
            http://www.racenews.be

Comment

ja maar je hebt dan een 107cm lcd, en door de zwarte banden heb je maar de helft van je scherm ook niet de bedoeling.
              in volledig scherm is het zeer aangenaam kijken...
              zou idd liever mkv & hd films spelen maar daar bestaan nog steeds geen NL ondertitels van dacht ik ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door blazor Bekijk bericht
                Smijt Divx buiten en ga over na MKV files . Al 6 maanden verleden tijd hier. ga voor de HDrips
                Leg me dat eens uit blazor, als je zin en tijd hebt.
                Hoe doe je dat, waar vind je dat, wat heb je nodig enz.

Ik ken er niet meer van dan juist een paar demo's op pc.
                Ubi bene, ibi patria.
                BD0388BE
                Een website

Comment

Awel,

Je gaat naar de winkel : je koopt een Bluray speler + "software" en je bent vertrokken...

Omdat film nog altijd niet in 16/9 formaat worden gemaakt, blijf je dus met die zwarte banden zitten. Veel leesgenot...
                  Groeten,

Polleke

Comment

Working...
                  X