Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mouse voor fotobewerking

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Mouse voor fotobewerking

Welke mouse zou het beste geschikt zijn voor fotobewerking?
    Draadloos of met draad, en hoeveel DPI of GHz moet die mouse hebben om presies te kunnen werken. Deze moet wel geschikt zijn voor een laptop.

Groetjes Willem

Re: Mouse voor fotobewerking

De muis die het prettigst aanvoelt in je hand zal voor jou ook de beste muis zijn om foto's mee te bewerken. 'k kan me niet voorstellen dat mocht de beste muis jou niet liggen dat die dan aangenaam zou zijn in gebruik...

Zelf ben ik al ruim 10 jaar fervent trackball-liefhebber. Zo'n muis gaat zeer lang mee zonder haperingsziektes, werkt voor mij heel precies en is bovendien zeer praktisch qua ruimte die je maar nodig hebt op je bureau. 't is wat wennen in 't begin, maar eens je die gewoon bent wil je geen andere meer

Mvg,
    Frederic

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Frederic De Smet Bekijk bericht
      De muis die het prettigst aanvoelt in je hand zal voor jou ook de beste muis zijn om foto's mee te bewerken. 'k kan me niet voorstellen dat mocht de beste muis jou niet liggen dat die dan aangenaam zou zijn in gebruik...

Zelf ben ik al ruim 10 jaar fervent trackball-liefhebber. Zo'n muis gaat zeer lang mee zonder haperingsziektes, werkt voor mij heel precies en is bovendien zeer praktisch qua ruimte die je maar nodig hebt op je bureau. 't is wat wennen in 't begin, maar eens je die gewoon bent wil je geen andere meer

Mvg,
      Frederic
      idem bij mij
      ik werk ook het liefst met een trackball
      welke gebruik jij?
      tot een paar maand geleden had ik er een van microsoft maar die maken er geen meer
      nu is het er een van logitech

Comment

Kunnen jullie efkens rappekes de voordelen (en nadelen) neerpennen van zo'n trackball-muis ?
        Heeft mij altijd geïntrigeerd, maar heb ze nog nooit kunnen testen...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gert1971 Bekijk bericht
          welke gebruik jij?
          Werk nu al enkele jaren met grote tevredenheid met deze trackball . M'n vorige ging ruim 7 jaar mee.

Mvg,
          Frederic

Comment

Ik heb ook die trackball van hierboven en vind het een ongelofelijk onding - zo zie je maar weer . Ik zweer bij een Wacom Intuos 3 voor fotobewerking (feitelijk voor zowat alles). Als er iemand hem wilt overkopen......

Comment

hier nog een trackball-fan alleen al jaren gebruiker van deze
              Discover the innovative world of Logitech and shop everything MX, Keyboards, Mice, Webcams, Headsets, Software, Video Conferencing, and more

Comment

Wat zijn de voordelen van een trackbal-muis IPV een gewone muis met scrollwheel in fotoshop, of in combinatie met een Worktablet.
                Groetjes Willem

Comment

Ik gebruik een logitech trackball en een tablet, de combinatie is perfect, voor surfen en 'gewone' werk in Windows is de trackball ideaal omdat je niet 'heen en weer' over je bureau moet vliegen terwijl het tablet dan weer perfect is voor het fijne werk op foto's.

Mark
                  Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
                  Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

Comment

Persoonlijk gebruik ik liefst de muizen van Microsoft : en wel de versie met draad.

Op het werk heb ik Logitech lasermuis (ook met draad), maar daarvan begint na 1 jaar de kunststof "af te bladeren" (kan het niet echt anders verwoorden).
                    Ik dacht dat Logitech beter was van kwaliteit...
                    Groeten,

Polleke

Comment

Ik kan niet met zo'n trackball werken, zo'n onding.

Liefst werk ik met een draadloze muis, zelf heb ik de Logitech MX-revolution.
                      Voordeel is het laadstation, nooit een platte batterij, geen draad dat tegenwringt en de heel goede vorm.
                      Microsoft muizen heb ik op het werk al met hopen versleten, elk jaar is er wel eentje stuk ... daar slijten de schakelaartjes onder de drukknoppen nogal snel.

Voor ieder is dat natuurlijk anders, de ene heeft een klein hand, de andere een groot ... vorm doet al heel veel en een muis moet goed in de hand liggen.

Het belangrijkste voor fotobewerking is de gevoeligheid en dus nauwkeurigheid.
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

Comment

Waarom geen kleine tekentablet zoals de Bamboo? Dan heb je nog het voordeel van de drukgevoeligheid.
                        Last edited by steven007; 26 december 2008, 17:25.

Comment

Ik gebruik een Logitech MX revoluton voor de meeste bewerkingen. Als het echt te veel "geschilder" wordt, dan neem ik er mijn wacom tablet bij. Ik prefereer die MX omdat hij dat wieltje aan de zijkant heeft, waarmee je kan in en uitzoomen. En de vliegwielmodus maakt hem sneller voor het aanpassen van bv borstelgrootte's, opacity, ....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Vanquisher Bekijk bericht
                            Ik gebruik een Logitech MX revoluton voor de meeste bewerkingen. Als het echt te veel "geschilder" wordt, dan neem ik er mijn wacom tablet bij. Ik prefereer die MX omdat hij dat wieltje aan de zijkant heeft, waarmee je kan in en uitzoomen. En de vliegwielmodus maakt hem sneller voor het aanpassen van bv borstelgrootte's, opacity, ....
                            Ik werk ook al jaren met de Logitech MX: deze werkt zeer precies. Ik heb na een paar keer gebruik ook nog een draadloze Logitech in de kast liggen, daar is niet mee te werken. Kort geleden heb ik mijn Wacom tablet verkocht: deze voegt niets toe aan de muis en werkt niet prettig.

Comment

Is een Wacom pen tablet niet nog handiger als je dan toch zoveel aan foto bewerking doet?
                              Mijn foto's
                              Canon 500D |8mm fish | 10-22mm | 17-55/2.8 | 35/1.4 | 70-300 DO |Speedlite

Comment

Working...
                              X