Ik heb van de eena anbod gekregen van een gepensioneerde man die zijn wagentje wil verkopen die in zijn tuin staat maar is al een paar jaar niet meer ingeschreven . ik wil dit wagentje wel kopen voor de vriendin maar kan ik eventueel met kenteken mijn wagen naar de keuring en krijg ik dan een prik of of sturen ze mij gewoon terug naar huis? Of moet ik effectief weer mijn portemonnee boven halen en via garage doen wat niet nodig is eigenlijk?
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Niet ingeschreven voertuig laten keuren
Collapse
X
-
Niet ingeschreven voertuig laten keuren
Canon eos 30D met L glas + Kodak z8612IS
http://www.racenews.beLabels: Geen
-
-
Re: Niet ingeschreven voertuig laten keuren
Hey juppekes
Eens een vraagje
Jij zegt "staat in zijn tuintje"
Is dit op gras ofzo?
Als een auto een paar jaar op gras staat kan er wel problemen zijn met de remmen
Remolie is hygroscopisch wat wil zeggen dat die vloeistof ontrekt van de buitenlucht, en waneer die op gras staat gaat dit vlugger
-
Carport. Reomolie is nu ook niet zo erg he
Canon eos 30D met L glas + Kodak z8612IS
http://www.racenews.be
Comment
-
Hey juppekes
Oorspronkelijk geplaatst door blazor Bekijk berichtCarport. Reomolie is nu ook niet zo erg he
Maar de remzuigers worden daardoor ook aangetast
En als er teveel vloeistof in de olie zit begint deze te koken bij het remmen
Deze vormt dan gas
En met gas in de remmen kun je niet remmen
Comment
-
Zelfs indien je de auto op een aanhangwagen naar de keuring brengt en er niet mee op de openbare weg komt, wordt je teruggestuurd.
Nummerplaten van een andere auto zijn niet meer toegelaten.
De enige oplossing is het huren van garageplaten. (kost tussen 40 en 150€ voor een paar uur).
Vele garagisten willen de plaat zelfs niet meegeven en gaan zelf met de auto naar de controle.
Comment
-
Tiens - heb je tegenwoordig een keuringsbewijs nodig om een tweedehands auto in te schrijven?
Kan je geen plaat aanvragen obv van de papieren van de wagen, verzekering i.o. maken en dan pas naar de keuring gaan?
een wagen zonder verzekering mag hoedanook de baan niet op. Da's zelf kans op correctioneel als je daarmee gepakt wordt.
(plaat tijdelijk overzetten van een andere wagen kan verzekeringstechnisch evt wel opgelost worden met een belletje naar je makelaar - maar voor de wegcode blijf je in overtreding... ben zo ooit geflitst met een vervangwagen waar ik mijn 'eigen' plaat had opgehangen. dubbele bekeuring - snelheid en 'niet ingeschreven wagen'... Ben trouwens ook benieuwd wat dat zou geven als je dan een ongeval zou veroorzaken...)
Zonder inschrijvingsbewijs en verzekering kan je volgens mij weinig gaan doen - die papieren lijken mij een voorwaarde tot keuring.....
Als het is om de staat van de wagen na te gaan kan je misschien bij het VTB/VAB keuringscentrum terecht. Ik denk dat die tegenwoordig zelfs een mobiele oplossing hebben...
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk berichtDe enige oplossing is het huren van garageplaten. (kost tussen 40 en 150€ voor een paar uur).
Vele garagisten willen de plaat zelfs niet meegeven en gaan zelf met de auto naar de controle.
De enige correcte manier is een garagist laten gaan.Canon EOS Digital
BD0479BE
Comment
Comment