Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lijmsporen verwijderen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Lijmsporen verwijderen

Oorspronkelijk geplaatst door FLuKee Bekijk bericht
    Ether?
    Aceton (dissolvant)?

Zouden prima moeten werken.
    ja vooral op je plastic casing gaat dat werken net als nagellak remover (ethyl acetaat) .. als je toch een oplosmiddel wil gebruiken ipv de geciteerde middelen, probeer dan 70% isopropyl alcohol .. (=isopropanol)

Comment

Zunoel's haardroger heeft het uiteindelijk gehaald. Ik had de moeilijke sticker er terug opgeplakt, dan opgewarmd, en daarna kon ik de overgebleven lijmsporen vrij gemakkelijk verwijderen.

Iedereen bedankt voor de nuttige info !
      BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
      Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Ik heb hier zuivere isopropanol staan en nog nooit is het gelukt zo'n hardnekkige lijmresten te verwijderen met dit produkt.
        Ik gebruik soms gewoon zuivere ether en nog nooit een probleem gehad.
        Van die dissolvant laat inderdaad direct uw plastiek smelten.
        Wat ook lukt is teerverwijderaar voor de auto ... wel die waar op staat dat het ook op plastiek mag.

Nu om te beginnen doe ik dat eerst met de haardroger ... sticker iets verwarmen alvorens eraan beginnen te sleuren ... 7/10 is het er direct af.

Eigenlijk is het schandalig dat ze zo'n hardklevende stickers durven gebruiken, da's voor niks nodig.
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
          Van die dissolvant laat inderdaad direct uw plastiek smelten.
          Hangt er vanaf welk plastiek het is natuurlijk.
          Over het algemeen niet snel onder de indruk.

Comment

Ik heb dissolvant nog nooit op plastic gebruikt. Maar gebruik het vaak op mijn schaar in school. Velcro plakt zo onaangenaam vies op je schaar als je er veel van moet knippen
            't Werkt goed, maar zoals ik al zei, waarschijnlijk niet de beste oplossing voor deze situatie.

Blij te horen dat het goed is gelukt met de haardroger!

Comment

Ik laat die stickers gewoon zitten, hangen er nog steeds op na 2 jaar.....
              α 99 - Sony 16-35 mm F2.8 ZA SSM
              Flickr____No place to be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Defenderke Bekijk bericht
                Ik laat die stickers gewoon zitten, hangen er nog steeds op na 2 jaar.....
                En ik haal ze er direkt af. Storen me mateloos. Net zoals die klevers van de garage op de auto. Ik moet toch geen reklame maken voor iets wat ik gekocht heb????

Comment

Working...
                X