Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mobistar ADSL - ervaringen?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Mobistar ADSL - ervaringen?

Mobistar heeft momenteel een actie lopen voor eur28/maand adsl+telefoonnummer+2toestellen.
    En vooral - geen aparte factuur voor de raw copper...

Klinkt goed - maar is het dat ook?
    Met andere woorden - iemand ervaring met dit product en de service van mobistar?

Re: Mobistar ADSL - ervaringen?

Nooit kunnen aansluiten omdat hun service niet overal beschikbaar is.

Comment

blijf weg van Mobistar

goede ervaringen met TeleNet, bekijk hun paketten Shake of zoiets

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door filipdb Bekijk bericht
        blijf weg van Mobistar
        waarom?

(TN is geen optie, er ligt geen kabel in onze straat...)

Comment

Ik kwam van Edpnet en wou naar Mobistar ADSL. Na anderhalve maand was ik nog niet aangesloten. De technische support trekt op niets. Ik heb de hele boel (Livebox) buitengezwierd en een Shake van Telenet genomen.

Comment

van mij doe je wat je wilt, maar lees eerst mijn verhaal, en trek uw conclusies.

8 mei 2008 : hoera, de brief is er, mobistar wordt aangesloten. We kozen voor adsl wireless met de optie anytime anywhere ofzoiets. Hiermee kan ik 40 uur van mijn vast toestel naar een andere vaste lijn bellen.
            Ik krijg nog 3 maand abonnement gratis

Een paar dagen later komt de livebox aan. Instalatie lukt (met de hulp van mijn echtgenote).
            Vlug het goede nieuws en mijn nieuw emailadres aan de vrienden laten geworden. Oeps, uitgaande mail werkt niet. Eventjes 0800/85700 bellen en alles is zo gefixt.
            Oeps, de 1ste die ik aan de lijn heb (na keuze nederlands) begrijpt enkel de standardzinnen en snapt het probleem niet. Eventjes opnieuw bellen. Oei de volgende spreekt nog slechter nederlands.
            Na uren aan de telefoon (tis toch gratis) heb ik het antwoord : geduld we zullen eens kijken.
            Na een paar dagen rinkelt de bel : een courier met een pakje van mobistar? Een livebox (de 2de). Eventjes Mobistar bellen : de 1 operator weet niet van waar die komt, de 2de vindt het normaal want ik heb die aangevraagd en de derde laat mij weten dat ik mij dit moet aantrekken : hou hem als reserve
            Na 14 dagen nog steeds geen mail. Ik denk dat ik intussen alle operatoren aan de lijn had. Bepaalde mensen had ik reeds 3 maal.
            Ik ben het kotsbeu en trek naar mijn mobistar verkooppunt (geen kwaad woord van Stijn) die ontdekt dat Mobistar vergeten is om mijn mail aan te sluiten.

De eerste 0 factuur komt er aan. 0factuur ? vergeet het men is stommelings vergeten om de promotie (gratis 3maand) in te tikken. Alle dit komt nogal vlug in orde.

Alles gaat goed tot rond de 4de maand van mijn contract. Plots geen telefoon meer.
            0800/85700 : "tis een storing bij mobistar", "tzal niet lang duren", "hoe zeg je ? dat kan niet" de winnaar in stommiteiten vertellen was toch deze :
            Mobistar : hoe bel je nu ?
            ik : met mijn gsm (my 10 met 10euro extra geeft recht op 40uur bellen van gsm naar vast nummer)
            mobistar : wel kun je eens terugbellen met uw vast toestel, kunnen we de lijn uitmeten
            ik : maar mijn lijn werkt niet !!!!!
            mobistar : ahja dat is een probleem.
            Om het kort te houden, iemand heeft mijn instellingen verandert en de promotie die bestelde bestaat niet. Zeggen ze.
            Geen probleem mijnheer we zullen u een andere promo invoeren en dan kan je morgen weer bellen.
            Inderdaad de dag erna gaat de telefoon terug.

Een week later : de koerier is daar terug met een pakje van mobistar. Een livebox (nummer 3) en 2 draagbare telefoons die ik onmogelijk kan instaleren omdat mijn externe telefoon/fax op de livebox is aangesloten.
            Mobistar gebeld met de mededeling dat ik die telefoons niet gevraagd heb en wat ik ermee moet doen. Het antwoord kwam hier op neer : trek het u niet aan doe wat je wilt.
            Tot de week erna : de koerier (we spreken elkaar intussen reeds met de voornaam aan) met een pakje van .... mobistar met ....2 draagbare telefoons.

Ik en van plan om een winkel te beginnen met liveboxen en draagbare telefoons.

Alles loopt goed tot een maand geleden op 1 dag 3 klanten op mijn gsm bellen met de melding dat er iets scheelt met mijn fax, de fax slaat niet aan en de lijn is nochthans niet bezet.

Probleem lag niet aan het toestel maar aan het feit dat mijn echtgenote aan het bellen is (40uur gratis weet je wel), en om 1 of andere duistere reden komt er geen bezettoon maar mijn toestel kan de faxen niet ontvangen. Tiens, gisteren had ik wel nog bezettoon.

Hupla, 0800/85700 (leer dit nummer maar vanbuiten)
            de eerste ) het is de schuld van uw gsm(??????)
            de tweede ) kzal het doorgeven
            een andere ) waar is het probleem ?
            Goed na verschillende operatoren aan de lijn gehad is er toch ene die een dossier opmaakt. We zijn 4 weken verder en vandaag telefoon gekregen :
            mobistar : je moet uw voicemail instellen
            ik : voicemail ? dat is een antwoordaparaat en dat wil ik niet want dan heb ik nog geen bezettoon
            mobistar : wel dan kunnen de mensen een bericht inspreken
            ik : ik wil dit niet !! ik wil een bezettoon
            mobistar : we zullen een technieker sturen aan 123 euro, zijde niet akkoord ? Dag mijnheer en de telefoon ging neer.

Haja, de laatste die ik aan de lijn had wist niet dat je met een telefoonlijn ook faxen kunt ontvangen.
            Daarna was het de schuld van mijn telefoontoestel dat stuk was. (hallo crocquette tis 5 dagen oud)

Morgen nog eens een bezoekje brengen aan Stijn. Mss lukt het langs die weg wel.

We zijn binnen 2 weken 1 jaar klant, nog 1 jaar te gaan.
            Over de internet problemen heb ik het nog niet gehad. Die viel steeds uit als de buren hun microgolfoven aanstak. Leuk gevonden maar die mensen hebben zo geen toestel.
            Sinds ik niet meer draadloos ga heb ik wel altijd verbinding.

Doe wat je wilt, duur is mobistar niet maar ge moet stalen zenuwen hebben

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door frankt Bekijk bericht
              van mij doe je wat je wilt, maar lees eerst mijn verhaal, en trek uw conclusies.
              Ik lig hier nog te schokken van het lachen

En net hetzelfde heb ik voorgehad met telenet ivm tv aansluiting ( die axima contracting dan nog komt doen) in enkele appartementen ! Ik zou het willen neerpennen maar ook daar staan dan enkele stukken tussen die je onmogelijk acht.
              Het is overal iets en momenteel werkt alles dus blijf ik ook bij teleslet.
              Het is zoals updates met een computer. Als het werkt is het helemaal niet nodig om te updaten !

Allez, succes ermee
              ooit ... .

Comment

moeikketreimeloe schokt van het lachen, maar ik zit bijna aan de kalmeerpillen.
                Nu het voordeel is dat ik intussen veel volk ken bij mobistar.

Ik zat vroeger bij scarlet, daar kon ik plots niet meer bellen omdat ze een nieuwe centrale plaatsten en mijn toestel was niet compatibel en dus kon ik niet meer bellen.

alle ja alle excuses zijn goed om er zich uit te praten

En idd telefonieproviders zijn als een vrouw bezin vooraleer je een andere neemt.

Comment

Tja, als er nu eens een politieker de moed had om alle bedrijfsvreemde call-centers te verbieden, dan was er nog hoop.
                  Die robotjes in die externe call-centers doen wel hun best, maar ze kennen meestal toeten of blazen van wat het bedrijf waar ze voor "werken" precies inhoudt. Als je vraag dan ook maar één letter afwijkt van wat op hun scherm of hun papierke staat heb je prijs en is het Kafka in de hoogste graad.

Nu, er zitten natuurlijk overal witte raven tussen hoor: laatst belt mij een oud collega dat zijn Telenet internet verbinding traag is als een slak. Hij brengt zijn PC even bij mij langs en hier vliegt die verbinding.
                  Ik heb dan van bij mij thuis met Telenet gebeld en die situatie uitgelegd.Toen deed de operator de moeite eens naar zijn verbindings-geschiedenis te kijken, en daar zag hij dat de modem regelmatig uitviel. Een dag of twee later is er een technieker een nieuwe modem komen plaatsen en probleem opgelost.
                  Maar voor hetzelfde geld heb je een operator aan de lijn die "efkes de kwaliteit van de lijn gaat controleren" ( volgens het boekje) en dan verkondigt dat de lijn tot de modem OK is.
                  Trouwens, bij zo'n probleem moet je bij de toetskeuzes al beginnen liegen om een operator aan de lijn te krijgen, anders zit je met een automatische controle van je lijn.
                  Last edited by nete; 22 april 2009, 08:07.
                  BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                  Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Ja, mijne Stijn vertelde ooit dat die operatoren 20 minuten per beller hebben om het probleem op te lossen, vanaf dan heb je echt kans om een heel dom antwoord te krijgen en met een kluitje in het riet weggestuurd te worden.

1keer had ik een goeie aan de lijn : maar liefst 50 minuten en dan zaten we echt in de goede richting.

Die keer heb ik echt 9 keer gebeld op 1 avond. (40 uur gratis van vast naar vast moet je toch opkrijgen hé)

Ik denk er aan dat ik mijn probleem eigenlijk ook eens elders kan posten, mss weet iemand een oplossing voor mij bezettoon.

Maar waar kan ik dit het best posten ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door frankt Bekijk bericht

Maar waar kan ik dit het best posten ?
                      Bij Van Quickenborne misschien ?
                      BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                      Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Working...
                      X