Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Belgacom....??

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Belgacom....??

Om te beginnen: ik heb geen idee wat dit betekent.

Heb een brief ontvangen van Belgacom, gedateerd op 25 november 2008.

Het gaat over mijn vaste telefoonlijn.

De brief begint met:
    "Gefeliciteerd! Wij danken u voor uw vertrouwen dat u stelt in Belgacom met de verlenging
    van uw vaste lijn contract".

Ik krijg ook een korting van 6 euro.....

Ik heb niks gedaan of gelezen of gehoord van deze zaken.
    Wat is dat nu weer als ik vragen mag??

Bedankt voor alle info!
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

Re: Belgacom....??

Mijn echtgenote kreeg een maand geleden iemand van Proximus aan de lijn.
    Die wou absoluut met mij spreken want het contract staat op mijn naam.
    Het ging over verlenging van het contract en ik moest persoonlijk terugbellen.
    Ik heb NIET teruggebeld en een gelijkaardige brief gekregen :
    "Wij danken u voor het vertrouwen dat u in Proximus stelt met de verlenging van uw contract en bieden u daarom 2 maanden gratis abonnent aan".

Wanneer je een contract niet tijdig verbreekt,dan wordt dit beschouwd als een stilzwijgende verlenging.
    Misschien een poging van Belgacom en Proximus om klanten te houden ?
    Last edited by notex; 27 november 2008, 21:33.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
      Mijn echtgenote kreeg een maand geleden iemand van Proximus aan de lijn.
      Die wou absoluut met mij spreken want het contract staat op mijn naam.
      Het ging over verlenging van het contract en ik moest persoonlijk terugbellen.
      Ik heb NIET teruggebeld en een gelijkaardige brief gekregen :
      "Wij danken u voor het vertrouwen dat u in Proximus stelt met de verlenging van uw contract en bieden u daarom 2 maanden gratis abonnent aan".

Wanneer je een contract niet tijdig verbreekt,dan wordt dit beschouwd als een stilzwijgende verlenging.
      Misschien een poging van Belgacom en Proximus om klanten te houden ?
      Mijn telefoonnummer heb ik al 32 jaar....
      Na verhuis betekent dit dat ik al 20 jaar op dezelfde plek woon > mijn eigen woning
      en met dezelfde nummer.
      Ik heb niemand van Belgacom gesproken de laatste jaren....en ik bel zelf weinig via deze vaste lijn.
      Maar ja, ik wil ze toch graag behouden.
      Ubi bene, ibi patria.
      BD0388BE
      Een website

Comment

uw nummer kun je overnemen zulle. Is het niet voordeliger, als je echt weinig belt, om met een telenet pack te werken ism met je internet abonnement ? Bij mij thuis betalen ze nu minder voor telefoon en internet als wat ze voordien alleen voor internet betaalden
        To make your dreams come true, wake up

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jdm Bekijk bericht
          uw nummer kun je overnemen zulle. Is het niet voordeliger, als je echt weinig belt, om met een telenet pack te werken ism met je internet abonnement ? Bij mij thuis betalen ze nu minder voor telefoon en internet als wat ze voordien alleen voor internet betaalden
          Tja, Belgacom kost me nu iets van een 25 euro per maand jdm....
          Ubi bene, ibi patria.
          BD0388BE
          Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
            Awel dat was mijn ouders hun bedenking ook, en er werden 3 of 4 telefoontjes per maand mee gedaan, dus 25 euro voor niks.

Kijk eens naar die telenet packs. Nadeel dan natuurlijk is, als de electriciteit uitvalt, dat je niet meer kunt bellen, en dat belgacom analoge telefoons wel nog werken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
              Bij Telenet is het iets van 17€ per maand maar met een pack komt uw telefoon eigenlijk op een 7€ per maand. Daar 5€ bij voor freephone 24 en voor 12€ belt ge dus zoveel ge wilt naar alle vaste nummers.

Mij hadden ze ook bijna liggen met een onnozel telefoontje.
              Ze bellen en zeggen "Goeiedag, het is hiet Isabel van Belgacom, mogen wij een van deze dagen eens langskomen a.u.b.?"
              Ik direct euh ja ... wetende dat ik voor Belgacom (eigenlijk een onderdeel ervan maar dit maakt niet uit) werk en al lang in ziekteverlof ben dacht ik aan een controle of zo of iets voor de groepsverzekering welke mijn operatie betaalt.
              Ik stel dan toch eens de vraag "Wat willen jullie eigenlijk komen doen, kwestie dat ik iets moet voorzien".
              AAhhh ja, u bent al meer dan een jaar geen klant meer en wij zouden graag eens tot bij u komen om een nieuw contract voor te stellen voor TV en internet + telefoon.
              Ola, da's iets anders ... neen, dan moogt ge niet komen, ik verander toch niet.
              Ja maar het is echt wel goedkoper. Ik zo van "Goedkoper dan 5€ per maand"?
              Zo direct van "Dat kan toch niet mijnheer" ... "Jawel madammeke, de rest betaalt Belgacom".
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

Comment

Nadeel dan natuurlijk is, als de electriciteit uitvalt, dat je niet meer kunt bellen, en dat belgacom analoge telefoons wel nog werken.
                Klopt maar meer dan de helft heeft draadloze telefoons die ook niet meer werken als de electriciteit uitvalt omdat het basisstation niet meer werkt.
                En ja, dan neemt ge uw GSM eens hé.
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

Comment

bij mij hangt er een kastje naast , (van telenet ) dat ik als de stroom uitvalt nog 4 uur kan bellen...
                  en de stroom 4 uur wegblijven heb ik nog niet gehad

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                    Klopt maar meer dan de helft heeft draadloze telefoons die ook niet meer werken als de electriciteit uitvalt omdat het basisstation niet meer werkt.
                    Kan wel kloppen, maar die draadloze kies je zelf. Als ik bij mijn dochter, die Telenet heeft, zie hoeveel kastjes die gevoed moeten worden tegen de muur heeft hangen, namelijk drie en in mijn achterhoofd dat er om ecologische reden zo weinig mogelijk toestellen in stand-by te laten staan, tja... En als zij dan ook nog eens een draadloos toestel wil en een modem om draadloos te kunnen internetten, dan zitten we al aan 5 "kastjes" die externe voeding nodig hebben. Tel uit je winst, het wordt al veel minder.

Toch nog een prettige nacht.

Mvg.
                    Robert
                    Mvg.
                    Robert
                    Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                      Ik weet het we zijn ver 2009, valt niet van uw stoel, maar niet iedereen heeft gsm ! En ik ken er ook nog, die een gsm gebruiken zoals een zaklamp, op de moment dat ze dat nodig hebben, moeten ze die ergens in een schuif gaan zoeken, en zien ze dat de batterij ervan plat is

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Scherpie Bekijk bericht
                        bij mij hangt er een kastje naast , (van telenet ) dat ik als de stroom uitvalt nog 4 uur kan bellen...
                        en de stroom 4 uur wegblijven heb ik nog niet gehad

Vertrouw er niet teveel op, die batterij'en gaan stuk (redelijk vlug blijkbaar), staan op internet genoeg verhalen over . En wanneer kom je daar juist achter, dat die batterij stuk is.... juist ja

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
                          Als ik bij mijn dochter, die Telenet heeft, zie hoeveel kastjes die gevoed moeten worden tegen de muur heeft hangen, namelijk drie en in mijn achterhoofd dat er om ecologische reden zo weinig mogelijk toestellen in stand-by te laten staan, tja... En als zij dan ook nog eens een draadloos toestel wil en een modem om draadloos te kunnen internetten, dan zitten we al aan 5 "kastjes" die externe voeding nodig hebben. Tel uit je winst, het wordt al veel minder.
                          Neem nu jij bij Belgacom en ik bij Telenet ... bij beiden staat die modem aan om hier een berichtje te kunnen typen.

Bij Telenet heb je twee voedingen nodig ... die van de modem en die van de switch als je ook digitale TV erbij neemt.
                          Voor internet en telefoon alleen heb je enkel de modem absoluut nodig.

Het derde kastje is de versterker voor het TV-signaal dat er gezet wordt als je meer dan één aansluitpunt hebt voor TV ... ook via de gewone kabel zou je dit hebben.

Je hebt bij Telenet dus juist 0,0 adapters meer nodig voor dezelfde configuratie telefoon/internet.
                          Het enige waarmee je kan winnen in verbruik is als je enkel telefoon in huis haalt ... dan heb je bij Belgacom geen voeding nodig. Maar ja, we hadden het over een pack "internet + telefoon + TV" om het voordeel te hebben.
                          Bij Belgacom mag je natuurlijk ook de router afzetten als je geen internet wil maar dan moet mevrouw niet naar een filmke willen kijken via Belgacom TV.
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

Comment

Ik weet het we zijn ver 2009, valt niet van uw stoel, maar niet iedereen heeft gsm ! En ik ken er ook nog, die een gsm gebruiken zoals een zaklamp, op de moment dat ze dat nodig hebben, moeten ze die ergens in een schuif gaan zoeken, en zien ze dat de batterij ervan plat is
                            Veel hangt af van plaats tot plaats ... in Wallonië zijn er plaatsen waar ze elke week een paar uur zonder electriciteit zitten en dan is dat echt ambetant maar hier hebben we op 15 jaar tijd maar één keer zonder electriciteit gezeten toen er eens eentje tegen de electriciteitscabine gereden is op de hoek van de straat.
                            Als dat overdag gebeurt, dan ga je eens buiten een klapke doen met een buur en 's nachts kruipt ge maar in uw bed hé.
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

Comment

Ik weet het we zijn ver 2009, valt niet van uw stoel, maar niet iedereen heeft gsm !
                              Veel zal het in ieder geval niet meer schelen: http://www.statbel.fgov.be/figures/d75_nl.asp
                              91.2 per 100 inwoners in 2006.
                              Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Working...
                              X