Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Externe schijf Aldi 1000GB

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Externe schijf Aldi 1000GB

Oorspronkelijk geplaatst door SeaSquid Bekijk bericht
    en blijkbaar niet alleen voor die gasten, want *iemand* moet het nog doen ook en dat zijn wij hé...
    Dat is een waarheid als een....

OT als ik mag.
    Was net aan 't zoeken achter dvd's van de Britse serie: "O dr. Beeching".
    Gevonden voor bijna.... 4000 franken Oud-Belgisch.
    James Harriot vanaf 15 euro tot 24 euro (Canvas)
    Last edited by theokus; 27 november 2008, 09:31.
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
      Een tijdje geleden stond ook een externe TB schijf in de Makro voor 99€ (ik dacht van Iomega).
      Dus zo uitzonderlijk goedkoop is die ALDI schijf nu ook weer niet.
      Die TB schijven zijn eigenlijk maar 953 GB groot ;-).
      in dit geval gaat het wel over een externe schijf met eSATA aansluiting... als ik me niet vergis, kon je bij de makro enkel 500gb eSATA schijven krijgen voor die prijs...

USB 2.0 vind je inderdaad overal...
      some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
      Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Comment

Wat ik wel zie is dat er bij nogal veel van die "merk" externe schijven geen schakelaar op de behuizing staat. Dan moet je al de stekker gaan uittrekken, tenzij er één of andere elektronica zorgt voor het automatisch uitschakelen.
        Want ik vind het niet nodeloos staan draaien (en slijten) juist één van de pluspunten van een externe backup schijf.
        BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
        Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

zijsprong ..

kan iemand snel wat zeggen over hoe je zo'n e-sata aankoppelt ? is in die koop een sata controller "extensie" (PCI?) bij inbegrepen voor uitvoer naar buiten ? en met de juiste kabel ? heb net wat zitten lezen via google maar heel duidelijk is het mij allemaal niet .. ik heb 2 iets oudere computers beide met embedded sata controller ...
          TIA

Comment

Je zal geen e-satapoorten hebben op je pc's... Maar je kan ze wel aansluiten via USB normaal gezien.

Achteraan zou je pc dergelijke poorten moeten hebben, en je HDD verbindt je met dergelijke kabel:

You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
            [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
            Imagening the world with Nikon and Tamron stuff

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ajuin Bekijk bericht
              Je zal geen e-satapoorten hebben op je pc's... Maar je kan ze wel aansluiten via USB normaal gezien.

Achteraan zou je pc dergelijke poorten moeten hebben, en je HDD verbindt je met dergelijke kabel:
              Idd .. daarom was ook mijn vraag of er meestal zo een extensiekaartje wordt bijgeleverd dat schijnbaar in een PCI slot wordt geprikt en dat een bestaande sata connector doorlust naar een "externe" poort .. tenminste dat is wat mijn google lektuur mij aanpraatte
              E-sata naar usb lijkt mij nu niet direct een goede oplossing als men de aanvankelijke transfertsnelheid wil bewaren .. of toch ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vyruz Bekijk bericht
                Ik zou over het algemeen afraden om belangrijke data op een USB schijf te zetten, waarom?
                - Indien je de schijf niet eerst "safe-removed" alvorens ze los te koppelen is er kans op data corruptie
                - Het gemak van USB maakt dat je de schijf makelijk kunt meenemen, een schijf is echter helemaal niet gemaakt om te transporteren, schijven zijn nog altijd heel gevoelig voor schokken, magnetische velden en trillingen.
                Een erg vreemde redenering. Omdat je zomaar los kunt koppelen en omdat je ze mee kan nemen raadt je ze af? Dan koppel je ze toch niet zomaar los en dan laat je ze toch gewoon lekker op hun plek staan? Je kunt ook wel overal een probleem van maken, he.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                  Wat ik wel zie is dat er bij nogal veel van die "merk" externe schijven geen schakelaar op de behuizing staat. Dan moet je al de stekker gaan uittrekken, tenzij er één of andere elektronica zorgt voor het automatisch uitschakelen.
                  Want ik vind het niet nodeloos staan draaien (en slijten) juist één van de pluspunten van een externe backup schijf.
                  Een eSATA schijf schakelt normaal aan en uit samen met de computer.
                  some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                  Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Comment

On Topic : Interessant allemaal ! Iemand gaan kopen ?

Off topic : Hehe : nog nooit zo veel reactie gekregen op een topic. Was het ook maar zo bij fotobeoordeling

Comment

gisteren gaan kijken, waren al uitverkocht
                      http://www.dannydemeyer.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
                        Een eSATA schijf schakelt normaal aan en uit samen met de computer.
                        Dat is het nu juist wat die schakelaar interessant maakt: die schijf staat anders 99% van de tijd nutteloos te draaien en( mechanisch) te verslijten als je PC aanstaat.
                        BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                        Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Misschien ter informatie.
                          Voor wie een ALDI PC heeft dan kan die zonder kabels via E-SATA worden aangekoppeld.
                          Gewoon in de daartoe voorziene uitsparing leggen boven op de PC en daar gaat ze.
                          Ben trouwens heel tevreden van mijn ALDI PC die ik precies één jaar geleden kocht.
                          Zelf heb ik ook zo'n prachtige schijf gekocht.
                          ALs je de prijzen van andere externe harde schijven ziet, dan zal je er niet gemakkelijk ene vinden die je ook via E-Sata kunt aansluiten. De gegevensoverdracht is 3x sneller dan USB 2.0 en alle andere externe harde schijven hebben enkel USB aansluiting en geen E-Sata en dat maakt een enorm verschil uit.

Heb eens nagekeken welke schijf er in zit:
                          SEAGATE ST31000333AS en drie jaar garantie ....

Bij komplett.be staat de harde schijf zonder externe behuizing (dus dezelfde schijf maar nog in te bouwen) aan 129,-

Specifications 1 TB
                          Model Number ST31000333AS
                          Interface SATA 3.0Gb/s
                          Cache 32 MBytes
                          Capacity 1 TB
                          Guaranteed Sectors 1,953,525,168
                          PHYSICAL
                          Height (max) 26.1 mm (1.028 inches)
                          Width (max) 101.6 mm (4.000 inches)
                          Length (max) 146.99 mm (5.787 inches)
                          Weight (typical) 630 grams (1.389 pounds)
                          PERFORMANCE
                          Spindle Speed 7,200 rpm
                          Average latency 4.16 msec
                          Random read seek time <8.5 msec
                          Random write seek time <10.0 msec
                          RELIABILITY
                          Annual Failure Rate 0.34%
                          POWER
                          Maximum start current, DC 2.8 amps
                          Last edited by Argendaal; 27 november 2008, 21:23.

Comment

Ik had vroeger een icy-box. Nogal opzichtig en een slechte aansluiting voor de voeding.
                            Daarna heb ik een WD gekocht. Nogal groot en opzichtig en terug een slechte connector voor de voeding. Beiden heb ik verkocht.
                            De volgende moest zeker e-sata hebben.

Ik ben er zonet eentje gaan halen. Ze liggen niet uit maar je moet het vragen aan de kassa.

Ik kan alleen maar beamen dat het "nette" kwaliteit is. Binnenin zit wel degelijk een Seagate schijf. Normaal heeft deze 5jaar garantie. Bij Aldi geven ze nu 3 jaar garantie.
                            Heeft ook goede reviews (er zijn natuurlijk nog snellere).

De enclosure zelf is sober maar wel ook kwaliteit - metaal + rubber omranding.
                            De aansluitn van de voeding is deze keer wel goed (zo eentje met 1 pinnetje, dus je moet nooit zoeken als je de aansluiting gepast doet).

Geluid: zeer stille schijf. Ik heb er zo een 100 GB naar toe geschreven en ik hoor ze eigenlijk nauwelijks.

Warmte: wordt na 100 GB schrijven niet echt warm (staat dus gewoon in een kamer van +/- 20gr)

Snelheid USB: eventjes getest (HD Tune) op een wilekeurige USB poort. De schijf haalt 26 MB/s gemiddeld (wat goed is op USB).
                            In praktijk betekent dit dat ik 30 GB op +/- 15 minuten heb geschreven.
                            Ik probeer later eens op de e-sata aansluiting maar ik moet nog een kabel gaan halen.

Voor een dergelijke schijf met e-sata aansluiting betaal je algauw 75% meer.

Ik ben echt aangenaam verrast.
                            Volgens mij toch een aanrader.

Comment

Zonet een e-sata kabeltje gekocht.

Daarmee wordt de snelheid gelijk aan deze van een interne Sata schijf. Zou dus in principe zo moeten zijn. Dus...
                              Getest met HD Tune en dit is inderdaad zo.

Burst 120 MB/s.
                              Gemiddelde van 97 MB/s (tov 26 MB/s met USB 2.0).

Is dus supersnel via e-sata.

Ter info:
                              Ik werk zelfs nog met een Sata- I moederbord en ondervind geen problemen. Dit is niet zo evident want Sata 2 geeft soms wel degelijk problemen op Sata 1 moederborden.
                              Bij sommige schijfen kunnen de jumpersettings dit oplossen.

Comment

Working...
                              X