Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nog maar eens website-problemen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Nog maar eens website-problemen

We hebben alweer een hoop bijgeleerd over aliassen, webside-adressen en indexen op het derde niveaux plaatsen, beginnersfouten zou ik zeggen, maar nu heb ik een echt zwaar probleem !!
    Naar aanleiding van reacties op mijn vorige oproep heb ik mijn index.html naar 'voren' gehaald. Ik had hem op de pagina van FTP root geplaatst en inderdaad mijn website-adres was veel korter en dus eenvoudiger, nu ook zonder mijn inlog en wachtwoord, maar.. de achtergrondfoto was ineens verdwenen. Dus ga ik via Page naar Open FTP Site en verwijder daar de index.html.
    Geen probleem totdat ik terugga naar de FTP root pagina: daar staat nog altijd die index MET zijn waarde (4.607 ) te pronken. Ik ga terug om te kontroleren maar volgens de verkenner is alles netjes verwijderd. Nu begrijp ik ineens waarom ik telkens problemen heb met het uploaden van de website die ik voor mijn schoonbroer aan het maken ben. Bij mij loopt alles precies zoals het moet maar bij hem loopt alles fout: ik kan precies de index.html + 1 pagina op zijn side zetten en dan krijg ik de melding disk quota exceeded. Bij mij is er een klein klein filetje dat ruimte inneemt (4.607) terwijl bij hem voor meer dan 1.000.000 ruimte wordt ingenomen door oude rommel die toch al verwijderd is maar nog steeds in de weg staat.
    Zelfs met Filezilla is dit niet te verhelpen omdat daar niets te zien is van deze oude files. Misschien kan het wel maar heb ik daar geen ervaring mee. Ik doe het meeste upload werk 'handmatig' dat vind ik het eenvoudigste omdat het precies zo werkt als werken in verkenner: vastnemen, slepen en klaar.
    Nu is mijn vraag natuurlijk is er iemand die mij kan vertellen hoe ik deze hardnekkige waardeloze files definitief uit de webruimte kan verwijderen?

Groetjes
    Louis
    Groetjes
    Louis

Re: Nog maar eens website-problemen

Hallo

ik probeer u even uit het slop te helpen:
    u hebt bij skynet een login(cyfer en lettercombinatie; vb: bk546132)
    en een paswoord dat u hebt gekregen van skynet en u al dan niet hebt veranderd( vb:a1b2c3)

typ dan eenst het volgende in:
    ftp://uw login dubbele punt uw paswoord@users.skynet.be
    een voorbeeld:
    ftp://bk546132:a1b2c3@users.skynet.be gevolgd door een enter.

als alles juist is kan je het volgende lezen:

"FTP-hoofdmap op users.skynet.be
    Klik op Pagina en vervolgens op FTP-site in Windows Verkenner openen als u deze FTP-site in Windows Verkenner wilt weergeven".

vervolgens zoek je rechtsop de pagina naar"pagina" en dan "site in Windows Verkenner wilt weergeven".
    indien een volgend scherm nog eens vraagt om login en paswoord in te vullen doe je dit

en dan zit je in de map waar je website is gehost
    en zie je alle mappen , files enz enz

daar kan je alles wissen, of controleren wat er allemaal op je site staat.

zo kan je ook je site uploaden:
    je kan alle files in je map van je site gaan kopieeren en op je site gaan plakken.

gaat zo vlug als een ftp progie,mss zelfs vlotter.
    Ik doe dit ook zo bij one.com; zonder dat ik dus ftp prog gebruik
    is in feite zoals met de verkenner werken

Indien je dit al doet, sorry dan voor mn posting

Groetjes
    Ayala

PS:
    ben je zeker dat alle webruimte is aangemaakt( ben je zeker dat je de 50Mb volledig benut)
    je moet dit ( of kan dit) instellen van 10 tot 50 mb .
    http://www.guytoelen.be

Comment

Ik zou TotalCommander (www.ghisler.com) downloaden en dat leren gebruiken, ook om te ftp-en. Veel overzichtelijker dan al die afzonderlijke programma's.
      Als je dat leert gebruiken dan vraag je binnen enkele weken: "verkenner" wa's dat voor een beest ?
      BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
      Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Bedankt Ayala, dat is precies de werkwijze die ik altijd volg: veel gemakkelijker en eenvoudiger als alle andere programma's. Alles werkt perfekt zoals ge zegt maar alleen in de pagina die ge krijgt als ge FTP root opent staan de directories die in uw website gebruikt worden maar ook dat filetje dat zich niet laat verwijderen. Bij mij is dat een index.html die ik weg wilde gooien. Dat ding werkt nu ook niet meer en laat zich ook niet meer zien als ge Page etc doet dus eigenlijk is het weg wat gebruik betreft maar zijn volle volume blijft plaats innemen. Probeer maar eens als ge daar zelf een dergelijke file hebt staan. Zet er echter geen nieuwe in om te proberen!!!
        Ik heb op een ander forum de goede raad gekregen om het volume op 0 te zetten, bevestigen en terug op 50. Dat heb ik nog niet kunnen testen want telenet was dit weekend bezig met onderhoudswerken (de wc zat verstopt denk ik) Dus dat proberen we maandag wel eens. Zelf zit ik echter nog een paar weken bij belgacom en daar heb ik niets gevonden om te regelen maar zoals gezegd is dat probleem tijdelijk en eigenlijk miniem omdat het maar 1 filetje betreft.
        Verder ga ik het advies van Nete ook nog eens uitproberen want ge weet maar nooit en met alle ervaring die ik nu opdoe kan ik straks misschien nog andere sukkelaars uit de nood helpen want ik heb gezien dat het probleem zich voordoet bij veel meer gebruikers dan gedacht.
        In elk geval alweer bedankt en ik laat wel iets horen als het gelukt is

Groetjes
        Louis
        Groetjes
        Louis

Comment

Ik geloof niet, dat je bij belgacom en telnet nog uw webspace kunt hebben zonder dat er een (lege) index.html opstaat, omdat je anders met een "open dir" zit.

Dit is dus gewoon security, dat die file er niet kan vanaf gehaald worden, wel overschreven, maar niet verwijderd .

Bij uw schoonbroer, zou ik inderdaad eens naar de grote van zijn webruimte kijken.
          To make your dreams come true, wake up

Comment

Halelujah
            het probleem is opgelost !!!
            ik heb ergens de goede raad gekregen smartftp te gebruiken. Prachtprogramma !!! Het toonde onmiddelijk de "onzichtbare" probleemfiles. Gewoon deleten en de hele website was weer vrij.
            Ik kan nu verder zoeken naar de volgende problemen.
            Groetjes
            Louis

Comment

Working...
            X