Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

TV kijken op een PC : wat aankopen ? Ervaringen ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: TV kijken op een PC : wat aankopen ? Ervaringen ?

Oorspronkelijk geplaatst door Binnenuit Bekijk bericht
    Op dit moment zijn dvb-t usb sticks bij Aldi in Nederland voor € 28,- verkrijgbaar.
    Ik kan niet vergelijken maar ik heb eentje van Freecom tegen ong. 70 euro destijds.
    Het werkt niet meer zo goed.
    Voor de verandering (de afschaffing dus) had ik een krachtig signaal.

Vandaag niet meer met hetzelfde toestel.
    Ik krijg een soort foutmelding: laag signaal.
    Maar ik krijg nu wel alle Duitse zenders, Arte en Sat3.
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
      Ik kan niet vergelijken maar ik heb eentje van Freecom tegen ong. 70 euro destijds.
      Het werkt niet meer zo goed.
      Voor de verandering (de afschaffing dus) had ik een krachtig signaal.

Vandaag niet meer met hetzelfde toestel.
      Ik krijg een soort foutmelding: laag signaal.
      Maar ik krijg nu wel alle Duitse zenders, Arte en Sat3.
      Ik neem aan dat je al terug eens een kanalen scan hebt uitgevoerd ? Waren er geen "verschuivingen" voorzien op/na 3 november ?
      FWIW

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jdm Bekijk bericht
        voor dvb-t, heb je geen zwaar materiaal nodig, aleen een dvb-t usb stick, dat je voor 30 of 50 euro kunt vinden moet al voldoende zijn.
        Da's geen fortuin maar toch veel geld ...
        Ik heb al eens een test gedaan hier met zo'n stick en die kostte zelfs nog een pak meer dan dat maar om er slechts één zender mee te kunnen ontvangen is dat ook niet zijn geld waard.
        Misschien ligt het bij velen anders maar hier lukt het niet om meer dan één zender te ontvangen en dan nog trekt de kwaliteit op niets.
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
          Da's geen fortuin maar toch veel geld ...
          Ik heb al eens een test gedaan hier met zo'n stick en die kostte zelfs nog een pak meer dan dat maar om er slechts één zender mee te kunnen ontvangen is dat ook niet zijn geld waard.
          Misschien ligt het bij velen anders maar hier lukt het niet om meer dan één zender te ontvangen en dan nog trekt de kwaliteit op niets.
          Ja men heeft ons wel op kosten gejaagd he ! .. Ik speelde ook met het idee om een computer uit te rusten met een TV kaart omdat men mij gezegd had dat zo een USB ding veel te warm werd na langere tijd TV kijken + het feit dat ik mijn computer dien aan te zetten (sleet op al wat beweegt!) ... Ik heb dan maar gekozen om een oude TV met scart ingang te recycleren en een settopbox te kopen (metronic) samen met een goedkoop digitaal antennetje (Philips +18db) en tot mijn verbluffing ontvang ik hier in mijn oud kolenhok (nu computerkot gelijkvloers maar kompleet afgeschermd ttz centraal in het huis) probleemloos 7 zenders (zit wel in een "comfortzone" net ten zuiden van Brussel) .. alles hangt dus af van je antennesignaal (maar da's geen nieuws natuurlijk)
          FWIW

Comment

Ik heb zelf een hybride stick van pinnacle waar ik zeer tevreden van ben. Ik kan er zowel analoge kabeltv als dvb-t mee ontvangen maar ik raad dan wel aan om nog een extra antenne te kopen want hetgeen wat je erbij krijgt is redelijk klein. En dan hangt het weer meer af van welk signaal er in je buurt hangt.

Comment

Ik heb vandaag een Pinnacle PCTV DVB-T stick solo 72e gekocht.
              Na installatie en scannen kan ik met de bijgeleverde antenne terug (de) 3 Belgische TV-zenders ontvangen : één, Canvas/Ketnet en Canvas/Ketnet+ en in een zeer mooie kwaliteit, beter dan hetgeen ik gewoon was via analoog signaal.
              Ik kan dus nu weer live het nieuws volgen terwijl ik op mijn PC aan het werken ben...
              Bedankt voor jullie hulp

O ja, nog vergeten vermelden dat ik er ook 8 digitale VRT-radiozenders bij heb ...
              Last edited by filipo; 25 november 2008, 19:46.
              Mijn fotowebsite : www.filover.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
                Ik neem aan dat je al terug eens een kanalen scan hebt uitgevoerd ? Waren er geen "verschuivingen" voorzien op/na 3 november ?
                FWIW
                Ja zeker.
                Heb zelfs alles opnieuw geïnstalleerd en dus ook laten scannen.
                Het beeld blijft ook haperen.
                Dus niet zo'n goed toestel denk ik.
                Ik had de antenne zelfs buiten geplaatst maar met die kabel enz. wil ik hier zo
                niet leven
                Dat is geen zicht.
                Ubi bene, ibi patria.
                BD0388BE
                Een website

Comment

Ondersteunt dit ten volle HD-tv? Of moet je bij Pinnacle dan naar de Nanostick gaan wil je ten volle van alles kunnen genieten?

Daar staat namelijk bij dat het voor HDTV geschikt is, en bij deze niet... Maar je ontvangt wel Canvas+, dus is het dan echt nodig die Nanostick te nemen

You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
                  [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
                  Imagening the world with Nikon and Tamron stuff

Comment

Ik denk niet dat het ontvangen van Canvas+ iets te maken heeft met HDTV.

De pinnacle solo stick is niet voorzien voor HDTV. De nano-stick wel.
                    Maar wat de meerwaarde zou zijn voor wie met een antenne werkt is me niet duidelijk. Althans wat België betreft...
                    En in NL ook niet, maar misschien wel voor Engeland :
                    Mijn fotowebsite : www.filover.be

Comment

Working...
                    X