Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

harde schijf macbook pro vervangen

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• harde schijf macbook pro vervangen

weet er iemand of ik gemakkelijk de harde schijf van mijn macbook pro kan vervangen door eentje van 500GB?
    is dat gewoon hetzelfde principe als een pc? (gewoon nieuwe schijf erin steken,boot cd erin rammen en opstarten maar...

en is het misschien mogelijk om ALLE programma's,bestanden en instellingen over te zetten naar die andere schijf (soort image van mijn schijf op die nieuwe te zetten)
    Last edited by Matthias; 21 november 2008, 21:20.
    5DmkIII en wat glas

Re: harde schijf macbook pro vervangen

Kan je niet met Time Machine je huidige HDD volledig backuppen, en die er bij de nieuwe HDD er terug opzetten?
    Ik heb geen macbook, dus ik heb er ook geen ervaring mee.

Comment

Mogelijk zal het wel zijn, maar ik zou er niet zelf aan beginnen. Macs zijn niet zo "opereerbaar" als pc laptops

Overigens ben je je garantie onherroepelijk kwijt, als je hem openmaakt en dingen vervangt.

Voor meer info: google is uw vriend. Probeer eens "replacing macbook harddisk", bijvoorbeeld.

Comment

Ik meen gelezen te hebben dat de hoogte van zo'n harde schijf ook kleiner is (m.a.w. zo'n schijf is dunner!) dan wat je doorgaans kunt vinden in de winkel. Goed uitkijken voor je aan de slag gaat. Een interessante site (maar ik weet niet of ze al up to date zijn met de allernieuwste modellen) is:

Vaak hebben ze zelfs video's over hoe je precies te werk moet gaan.
        (en het lijkt dat de MBP reeds op de site staat!)
        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.2) - iPhone XR (iOS 18.2.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment