Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

problemen met service pack 3

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• problemen met service pack 3

Sinds ik SP3 heb geinstalleerd krijg ik bij het opstarten regelmatig een foutmelding.
    Wanneer ik die wegklik kan ik verer normaal werken.

Ik wil van SP3 af, kan ik dat ergens verwijderen en hoe ?
    Wat zijn de mogelijke gevolgen van deze ingreep ?
    Kom ik dan gewoon terug in SP2 ?

Vele vragen, waarop ik hopelijk een duidelijk antwoord zal moge ontvangen want ik ben geen krak in ICT !
    Dank u

Re: problemen met service pack 3

Als je nog weet wanneer je die SP3 geïnstalleerd hebt, dan kan je een systeemherstel doen.

Start --> programma's --> bureauaccesoires --> systeemwerkset --> systeemherstel

Vervolgens kies je voor 'een eerdere status van deze computer herstellen' en kies vervolgens uit die kalender een datum van voor je SP3-installatie.

Laat dat systeemherstel doen en na opstarten zal je probleem verholpen zijn!

Mvg,
    Frederic

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Frederic De Smet Bekijk bericht
      Als je nog weet wanneer je die SP3 geïnstalleerd hebt, dan kan je een systeemherstel doen.

Start --> programma's --> bureauaccesoires --> systeemwerkset --> systeemherstel

Vervolgens kies je voor 'een eerdere status van deze computer herstellen' en kies vervolgens uit die kalender een datum van voor je SP3-installatie.

Laat dat systeemherstel doen en na opstarten zal je probleem verholpen zijn!

Mvg,
      Frederic
      Dat was ook mijn plan, maar wat blijkt nu , ik kan geen maand terug gaan in de tijd. De kalender vermeldt nu de maand November, wil ik nu met de pijltjes naar links naar een vroeger maand dan lukt mij dat niet.
      Weet jij daar de oorzaak van of een oplossing ?

Comment

SP3 kun je gewoon verwijderen in het gedeelte "software" in "configuratiescherm". Dan kom je vanzelf terug in SP2.
        Je kunt ook proberen om de fout zelf te behandelen. Wat is overigens die foutmelding?
        Last edited by chrisvdv; 21 november 2008, 20:58.

Comment

Heb dit ook voorgehad. Kon door SP3 geen films meer afspelen. Het gewoon verwijderen via software haalde niet uit.
          Heb dan maar de meest recente image teruggezet. 10 minuten werk en alles liep terug als een zonnetje.
          Dus als je een degelijke image van je C-schijf hebt, deze terugzetten. Indien niet, Windows terug van 0 installeren. Daarna een goede backup software kopen die ook een image kan maken (zo'n 100 euro) en dan ben je beschermd tegen dergelijke calamiteiten.
          Groeten
          Geert

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Appendix Bekijk bericht
            Heb dit ook voorgehad. Kon door SP3 geen films meer afspelen. Het gewoon verwijderen via software haalde niet uit.
            Heb dan maar de meest recente image teruggezet. 10 minuten werk en alles liep terug als een zonnetje.
            Dus als je een degelijke image van je C-schijf hebt, deze terugzetten. Indien niet, Windows terug van 0 installeren. Daarna een goede backup software kopen die ook een image kan maken (zo'n 100 euro) en dan ben je beschermd tegen dergelijke calamiteiten.
            Groeten
            Geert
            Beetje lui eh...

@TS Vertel ons eerst even wat de foutmelding is. Wie weet kunnen we het wel oplossen.
            ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

Ik raad aan om al u bestanden te back-uppen en daarna idd vanaf nul te beginnen.
              Windows heeft nogal de neiging om fouten achter te laten en een service pack verwijderen is om problemen vragen(of toch zeker om errors)
              En als het mogelijk is ook de foutmelding eens doorgeven mss is het weer iets typisch microsoft.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Si_Burnout Bekijk bericht
                Ik raad aan om al u bestanden te back-uppen en daarna idd vanaf nul te beginnen.
                Windows heeft nogal de neiging om fouten achter te laten en een service pack verwijderen is om problemen vragen(of toch zeker om errors)
                Zelf had ik ook foutmeldingen na het installeren van SP3, maar via systeemherstel heb ik deze installatie perfect ongedaan kunnen maken zodat m'n machientje weer loopt als gesmeerd.

'k heb het er intussen al over gehad met m'n pc-boer, en die raadde ook aan om SP3 enkel te installeren op een clean install van windows.

Mvg,
                Frederic

Comment

Zelf had ik ook foutmeldingen na het installeren van SP3, maar via systeemherstel heb ik deze installatie perfect ongedaan kunnen maken zodat m'n machientje weer loopt als gesmeerd.

'k heb het er intussen al over gehad met m'n pc-boer, en die raadde ook aan om SP3 enkel te installeren op een clean install van windows.

Mvg,
                  Frederic
                  Bwoah, dat zou betekenen dat ik op 't bedrijf 400 pc's opnieuw moet installeren?
                  Dacht het niet. Heb nog geen enkel probleem gehad met SP3 installaties.
                  ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Destn Bekijk bericht
                    Bwoah, dat zou betekenen dat ik op 't bedrijf 400 pc's opnieuw moet installeren?
                    Dacht het niet. Heb nog geen enkel probleem gehad met SP3 installaties.
                    Ik heb dan ook niet beweerd dat die problemen er gegarandeerd zijn hé De mogelijkheid zit er altijd in.
                    Trouwens, op die bedrijfs-PC's zal ook maar een fractie van het aantal software-pakketten staan dan veel PC's dienende als privégebruik.

Mvg,
                    Frederic

Comment

Ik heb dan ook niet beweerd dat die problemen er gegarandeerd zijn hé De mogelijkheid zit er altijd in.
                      Trouwens, op die bedrijfs-PC's zal ook maar een fractie van het aantal software-pakketten staan dan veel PC's dienende als privégebruik.

Mvg,
                      Frederic

Hm, da's dan ook weer waar.

Comment

Mvg,
                        Frederic
                        Je bedoelt dat er op prive PC's een onnoemelijk aantal rommelprogrammas staan ? .. als het dat is dan kan ik dat enkel maar beamen ..

.. en of er op PC's binnen een bedrijf minder soft staat ? dat valt nog te bezien ...

PS .. op alle prive PC's die ik al onder handen heb gehad (en op voorhand grondig opgekuisd) heb ik nog geen een enkel probleem gezien met SP3 .. kurieus toch ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tourleader Bekijk bericht
                          Sinds ik SP3 heb geinstalleerd krijg ik bij het opstarten regelmatig een foutmelding.
                          Wanneer ik die wegklik kan ik verer normaal werken.

Ik wil van SP3 af, kan ik dat ergens verwijderen en hoe ?
                          Wat zijn de mogelijke gevolgen van deze ingreep ?
                          Kom ik dan gewoon terug in SP2 ?

Vele vragen, waarop ik hopelijk een duidelijk antwoord zal moge ontvangen want ik ben geen krak in ICT !
                          Dank u

iedereen bedankt voor jullie reakties. De fout was ontstaan door een foutieve virusmelding door AVG. Zij hebben het zelf toegegeven, en gaven terzelfde tiojd de oplossing on van het probleem af te geraken.

Probleem is ondertussen opgelost
                          Een hele opluchting.
                          Weet iemand een goedkope manier om nu een Image te maken ???

Comment

Ja, zelfs gratis (maar ik gebruik het zelf niet); DriveImageXML. Googlen maar

Ofwel den dezen, de Express-versie is gratis voor privégebruik.

Oftewel wachten tot een of ander computerblad een gratis versie van Ghost of TrueImage weggeeft
                            Last edited by nabi; 22 november 2008, 22:49. Reden: Paragon toegevoegd

Comment

Beveiliging/backup, en goedkoop dat zijn woorden die niet in dezelfde zin passen.

Laat het iets kosten, en koop u acronis true image, gaat ge u niet beklagen

(http://www.acronis.nl/homecomputing/products/trueimage/ ) 'k gebruik het zelf niet thuis, 'k hier heb ik genoeg aan timemachine (mac), maar professioneel gebruik ik dit programma regelmatig om backups van een hd te nemen, en die terug te zetten (maakt zelfs niet uit, van welk os er een image genomen wordt, dat spul werkt altijd)
                              To make your dreams come true, wake up

Comment

Working...
                              X