Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

website uploaden

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • website uploaden

    Na heel wat zoeken en uitproberen is het me toch gelukt een kleine website te produceren met GoLive. Mooi programma overigens.
    (http://users.skynet.be/fb572651/web-content/index.html)
    Niks speciaals eigenlijk, maar het werkt....in zoverre
    Als proef heb ik eerst voor iedere rubriek 1 fotootje geplaatst. Alles prima in orde. Verbeteringen kunnen altijd nog volgen.
    Nu wil ik er wel wat meer foto's inzetten en dan komt het !!!
    Als ik foto's toevoeg komen die in een map te staan: web-data/SmartObjects/fotos. Van alle foto's die ik toevoeg komt er een .gif en een .jpg file in te staan.
    Deze map moet ik dus aanpassen in mijn website. Ik doe dit handmatig dwz: ik ga naar mijn map in mijn website, navigeer naar Web-data/SmartObjects en sleep de map fotos uit mijn pc naar de website. Voor de eerste twee foto's werkt alles prima maar daarna krijg ik de volgende foutmelding
    200 type set to I
    227 Entering Passive Mode (195.238.0.64.225.150)
    150 Opening Binary mode data connection for naam.jpg
    552 Tranfer aborted Disk Quota exceeded
    Wordt daar maar eens wijs uit !!
    Ik heb geprobeerd 1 de map helemaal te verwijderen en opnieuw te kopiëren, 2 zoals hierboven gewoon bijvoegen en antwoorden Yes op alles, 3 de bestanden 1 voor 1 bijvoegen maar het lukt niet voor de jpeg's. (330 KB) maar wel voor de gif's (4.5 KB)
    Moet ik ergens een of andere instelling verhogen, of mag ik per dag of zo maar 1 fotootje toevoegen of zijn er nog andere gekke dingen die ik moet weten?
    Wie heeft ervaring met deze materie en kan mij verderhelpen?

    ps 't Is toch fijn als ge zelf wat kunt knutselen op uw pc nietwaar !!

    Hartelijk dank op voorhand voor alle goede raadgevingen

    Louis
    Groetjes
    Louis

  • #2
    Re: website uploaden

    Hallo
    Om zo van hieruit te zeggen wat er fout is zal niet makkelijk zijn.
    daarvoor moet je al iemand kennen die ook met deze soft werkt, er ervaring mee heeft.

    wanneer ik zo eens door de foto's blader zie ik wel namen van de foto's geschreven met kleine en grote letters,er zitten ook linken enz in met verbindingsstreepjes enz

    Ik geef iedereen de raad om ofwel alle files en mappen enz het zelfde te schrijven, of met hoofdletters of met kleine letters, maar nooit gemengd.
    Nadien is het makkelijker om foutjes op te sporen, ook de mamen zo simpel mogelijk maken.
    zal de foutopsporing vergemakkelijken

    Want een site kan perfect werken op de pc, niet tegenstaande er foutjes inzitten, maar eens geupload werken ze niet meer zoals het hoort te zijn

    Waar die foutmeldingen van komen , geen idee.
    Maar alles nog eens haarfijn kontroleren, en zien of alle linken naar map en fot juist is.

    groetjes
    Ayala
    http://www.guytoelen.be

    Comment


    • #3
      Re: website uploaden

      Beste Louis, een goede raad: koop je een domeinnaam, koop een goed boek over HTML, download een FTP programma zoals Filezilla, maak je website thuis aan de hand van wat je hebt geleerd in het HTMLboek, en uploaden maar. Al je problemen zullen opgelost zijn.

      Comment


      • #4
        Re: website uploaden

        Louis,

        check even of je geen free-webspace hebt bij je provider,
        tenzij je een betaalde plek hebt natuurlijk.

        voor uploaden gebruik je best een FTP programma (File Transfer Protocol), je kunt dergelijke gratis downloaden, "WS_FTP95" is erg gemakkelijk in gebruik.
        en hier is een site met handleiding: http://www.uottawa.ca/help/ws_ftpe.html (website van University of Ottawa)
        Last edited by Guest18; 19 november 2008, 23:23.

        Comment


        • #5
          Re: website uploaden

          Mocht je gratis webruimte willen (vrij van reclame, banners en popups)
          registreer je dan bij www.110mb.com

          Je mag daar GRATIS (zoals de naam het zegt) tot 110 MB aan files plaatsen. Meer kan ook, maar dan moet je betalen...
          Je website kan dan bv noemen http://louis.110mb.com

          Oeps... blijkt dat "louis" niet meer vrij is en al bestaat...

          Comment


          • #6
            Re: website uploaden

            Hallo

            Afgaande op de url van zn bestaande website zit hij bij "Skynet"als provider.
            En heeft hij daar dan ook zn webruimte

            Verder kan je daar uit afleiden dat hij niet de eenvoudigste naam heeft gekozen.
            Normaal staat de indexpage in "root " van de site, maar hier staat hij al een laagje of twee dieper.
            Deze webruimte is niet echt groot te noemen bij Skynet, zodat er niet zo heel veel foto's kunnen geplaatst worden die dan nog groot zijn in afmetingen.
            Ik heb deze tot over een paaar maanden altijd gebruikt en dat werkte naar behoren

            wat het uploaden betreft naar skynet, dat gaat zeer simpel en vlot.

            met wat basiskennis kom je al vrij snel op je webruimte van je site terecht.
            Indien nodig kan ik dit hier wel even posten hoe het kan bij Skynet en telenet.

            groetjes
            Ayala
            Last edited by Ayala; 20 november 2008, 10:50.
            http://www.guytoelen.be

            Comment


            • #7
              Re: website uploaden

              Tranfer aborted Disk Quota exceeded
              is een duidelijk bericht dat je meer ruimte gebruikt dan je beschikbaar hebt, je zal niets extra kunnen opladen tenzij je iets wist...

              stuur me een berichtje als je wat plaats nodig hebt.
              Mijn foto's
              Canon 500D |8mm fish | 10-22mm | 17-55/2.8 | 35/1.4 | 70-300 DO |Speedlite

              Comment


              • #8
                Re: website uploaden

                Aan allemaal: hardstikke bedankt.Ik ben er zo'n beetje uit. Eigenlijk deed ik niets fout maar zoals gezegd is de beschikbare ruimte sneller op dan gedacht !! Ik heb Filezilla gebruikt en die gaf dezelfde foutmelding: quota exceeded. Nadat ik verschillende foto's verwijderd heb kan ik er weer bijzetten. Daar zat het probleem. Ik zal dus mijn ontwerp drastisch moeten vereenvoudigen en veeeel minder foto's uploaden om te beginnen en dan zal ik eens overwegen om andere webruimtes aan te spreken zoals voorgesteld. Voorlopig zit ik nog een paar weken bij Belgacom maar vanaf volgende maand wordt dat Telenet. ik heb dus nog wat tijd om te rommelen voordat het allemaal perfekt moet zijn hoewel Telenet ook maar 30 Gb aan webruimte geeft. We zien nog wel.
                Bedankt iedereen en de groetjes
                Louis
                Groetjes
                Louis

                Comment


                • #9
                  Re: website uploaden

                  Je kan ook de foto "fysisch" op een andere site zetten en daar naar toe linken vanaf je Skynet website...

                  Iedereen krijgt dan jouw website bij Skynet te zien inclusief de foto's zoals je de opmaak hebt gemaakt, doch fysisch staat de foto gewoon elders. Maar dat ziet en weet niemand. Het systeem zoals bij BD ook gebruikt wordt als je foto's post...

                  Comment


                  • #10
                    Re: website uploaden

                    Hallo

                    30 Gb lijkt me toch wel héél véél webruimte bij Telenet.

                    50 Mb ruimte bij Skynet is niet echt veel, maar om een normale website te plaatsen toch voldoende
                    de foto's moeten wel van een " normaal" formaat zijn.

                    groetjes
                    Ayala
                    http://www.guytoelen.be

                    Comment


                    • #11
                      Re: website uploaden

                      De standaard ruimte bij Telenet is dezelfde als bij Skynet : 50 MB, je kan natuurlijk wel bijkopen (maar daar zijn betere alternatieven voor).

                      Daarnaast zou ik je aanraden om een alias te maken van je website-naam. Hoe minder mensen je inlog kennen hoe beter...
                      Groeten,

                      Polleke

                      Comment


                      • #12
                        Re: website uploaden

                        Hallo
                        inderdaad , zn "login" staat duidelijk te lezen, in de naamvan zn website.
                        Ik wilde er niet echt op doorgaan, maar zou dit ook niet doen.

                        Ik heb zeer lang de webruimte van skynet gebruikt, en buiten dat ze idd maar 50 Mb bedraagt had ik er totaal geen klagen van.
                        Als je niet echt veel foto's upt valt het best mee.

                        Groetjes
                        Ayala
                        http://www.guytoelen.be

                        Comment

                        Working...
                        X