Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

verkoop auto: vraagje

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• verkoop auto: vraagje

Mijn pa verkoopt zijn auto, doch zonder eerst een carpas te gaan halen op de keuring.
    De nieuwe koper zal dus naar de keuring gaan (vermoed ik, want allochtone kopers).
    Wat moet er echter met de roze kaart gebeuren? Op de keuring wordt die normaal doorprikt.
    Mag die meegegeven worden? Kan daar misbruik van gemaakt worden als die 'ongeprikt' meegegeven wordt?

Mvg
    Gert

edit:
    ...want allochtone kopers): waarmee ik niks verkeerd wil zeggen over allochtonen natuurlijk. ik bedoel gewoon dat ik ni weet of ze de wagen zullen exporteren of hier zullen gebruiken.
    Last edited by Freewillie; 16 november 2008, 20:51.
    "Its no use to cry over spilled milk - it's far worse if it's beer!"

Re: verkoop auto: vraagje

Volgens mij moet je zelf eerst je wagen laten keuren, en zeggen dat het voor een verkoop is.
    Indien de koper de wagen nog moet laten keuren, zal hij met nummerplaten van een garage moeten gaan.
    Fuji FinePix S100fs

Comment

De keuring kan alleen met de huidige roze kaart en nummerplaat, dus als ze zelf gaan moeten ze ook uw nummerplaat hebben (zou ik niet doen).
      Een tweede mogelijkheid is een garageplaat, maar dan moet de koper dit ergens vast zien te krijgen.
      Zonder Carpass is er een groot risico. Als ze binnen enkele maanden afkomen dat de wagen op niks trekt kunnen ze de koop ongedaan maken en hun geld terugeisen, jij kan daar dan helemaal niets aan doen want zonder Carpass krijgt de koper altijd 100% gelijk.
      De wet voorziet inderdaad dat een verkoper "normaal" zelf naar de CT moet gaan behalve bij verkoop aan een handelaar.
      Nu uw inschrijvingsbewijs zo meegeven heeft een risico ... stel dat ze de wagen nooit inschrijven, nooit verkopen maar gewoon ergens jaren op een parking zetten ... zolang het inschrijvingsbewijs niet naar de DIV gestuurd wordt blijf jij wel heel leuk rijtaksen betalen.
      Als je zelf direct een nieuwe wagen inschrijft met dezelfde nummerplaat is dat wel opgelost maar toch ...
      Het beste is gewoon de wet volgen en uzelf veilig stellen.
      Een Carpass is verplicht ... dus waarom die niet halen? Schrik dat hij te slecht is?
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

Comment

bedankt voor de uitleg.
        Ze komen normaal morgennamiddag pas terug, dus tijd morgenvm om s langs de garage en de verzekering langs te gaan voor wat meer info.
        Ik persoonlijk zou ook zelf naar de keuring gaan.
        Schrik dat hij te slecht is hebben we ni hoor. Is een passat van 98 maar goed onderhouden.
        "Its no use to cry over spilled milk - it's far worse if it's beer!"

Comment

Ik denk dat je hier alle info kan vinden...
          Kijk onder autokeuring, personenwagen, tweedehandskeuring.
          Groeten,

Polleke

Comment

Working...
          X