Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

macbook /laptop fotobewerking

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• macbook /laptop fotobewerking

Hallo

Heeft iem ervaring met goede laptops met mooie beeldscherm voor fotografie?
    Niet zo zeer voor fotobewerking of is het zo dat je met de huidige laptops
    ook al goede fotobewerking kunt doen?
    Mijn eigen laptop is al 6 jaar oud ,was instappers model dus ik weet niet wat er nu allemaal op
    de markt is.
    Iem ervaring met Apple Mac boof of een Sony Vaio?

Groet

Jeroen

Re: macbook /laptop fotobewerking

Hallo,

heb juist reclame gezien voor een Sony Vaio AW11XU, met 18,4inch Full HD LED backlight scherm, en 'k dacht Adobe RGB color space ...

Lenovo heeft ook een werkstation achtige laptop, met goed scherm en zelfs ingebouwde tablet.

HP heeft ook zo'n laptop met hun LED scherm ingebouwd ...

Van die 2 laatste ken 'k geen type nrs ...

Vraag is of dat nog laptops zijn ... vermoedelijk best niet meepakken op een wandeling in de bergen ...

Grtjs,
    Guy

Comment

Bedankt Guy
      Maar ik ben echt op zoek naar een compacter kleiner model
      met bijn 13 inch of 15 inch scherm
      Niem. ervaringen met de Mac Book 13 inch?

Groet
      Jeroen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jgense Bekijk bericht
        Niem. ervaringen met de Mac Book 13 inch?
        Ja, we hebben er thuis 3. Zo tevreden zijn we er van.

Comment

Ik heb een gewone laptop, bewerk al mijn foto's erop, nog nooit problemen mee gehad ...
          Canon EOS400D/Canon 18-55/Sigma 70-300 APO DG/Sigma17-70/Sigma10-20/Canon 70-200L F2.8/Canon 50mm F1.4/Canon 85mmF1.8http://www.flickr.com/photos/daan330/

Comment

ik gebruik zowel mac pro als een macbook pro.
            Hangt er vanaf wat je juist wil doen en hoe zwaar je fotobewerkingen gaan zijn.
            Ik raad toch een pro aan ipv de 13"...
            poof

Comment

Hi Simone
              Compactheid vind ik ook belangrijk en meeste fotobwerking doe ik toch met mijn Eizo 21 inch.
              Dus een macbook van 13 inch is toch best een aardige allrounder ook voor tekstverwerken,
              emailen en fotos bekijken toch?
              Hij is best stevig als je hem zo ziet.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jgense Bekijk bericht
                Hi Simone
                Compactheid vind ik ook belangrijk en meeste fotobwerking doe ik toch met mijn Eizo 21 inch.
                Dus een macbook van 13 inch is toch best een aardige allrounder ook voor tekstverwerken,
                emailen en fotos bekijken toch?
                Hij is best stevig als je hem zo ziet.
                er is een groot verschil tussen text verwerken, foto's bekijken en een beetje email en foto's bewerken...

voor gewoon dagdagelijks internet gebruik met tekstverwerking en een beetje fotofun is de 13" zeker voldoende en ga je ongelooflijk veel plezier aan beleven.

Maar wil je er echt foto's mee gaan bewerken, en verdere bewerkingen in photoshop ect dan vrees ik dat je 13" niet zwaar genoeg gaat zijn, heeft niks met schermgrootte te maken..
                poof

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door simonisme Bekijk bericht
                  Maar wil je er echt foto's mee gaan bewerken, en verdere bewerkingen in photoshop ect dan vrees ik dat je 13" niet zwaar genoeg gaat zijn, heeft niks met schermgrootte te maken..
                  Misschien omdat jouw (en mijn) power vereisten wat hoger liggen, maar voor de doorsnee gebruiker kan zo'n MacBookske toch behoorlijk mee hoor, zeker als er voldoende ram inzit.

TS zei zelf "niet zozeer voor fotobewerking..."

Eigenlijk wel beetje een rare vraag van iemand die als beroep IT'er is, niet?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk bericht
                    Misschien omdat jouw (en mijn) power vereisten wat hoger liggen, maar voor de doorsnee gebruiker kan zo'n MacBookske toch behoorlijk mee hoor, zeker als er voldoende ram inzit.

TS zei zelf "niet zozeer voor fotobewerking..."

Eigenlijk wel beetje een rare vraag van iemand die als beroep IT'er is, niet?
                    ah had verkeerd gelezen dan, dacht dat het net wel voor fotobewerking was in mijn eerste post..
                    poof

Comment

Omdat de vraagstelling en discussie niet echt over fotobewerking gaan lijkt dit draadje me beter op zijn plaats in chit-chat.
                      Prepressure.com - mijn Engelstalig webstekje over 'printing museums', 'libraries' & nog zo veel meer

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door simonisme Bekijk bericht
                        er is een groot verschil tussen text verwerken, foto's bekijken en een beetje email en foto's bewerken...

voor gewoon dagdagelijks internet gebruik met tekstverwerking en een beetje fotofun is de 13" zeker voldoende en ga je ongelooflijk veel plezier aan beleven.

Steek in de MacBook 13" 4GB 667MHz DDR2 SDRAM en fotobewerking zal geen problemen opleveren . . .
                        There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                        A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                        Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                          Steek in de MacBook 13" 4GB 667MHz DDR2 SDRAM en fotobewerking zal geen problemen opleveren . . .
                          Op een scherm van 13" ? Ik vind mijn 22" voor lightroom al veel te klein... Gelukkig staat er nog een 17" neven.
                          Groeten,

Polleke

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
                            Op een scherm van 13" ? Ik vind mijn 22" voor lightroom al veel te klein... Gelukkig staat er nog een 17" neven.
                            Misschien me verkeerd uitgedrukt, ik bedoelde vooral de snelheid, de grootte, 't ja, dat weet je als je zoiets koopt he, maar ik dacht dat het eerste doel van deze laptop niet zoeer foto's bewerking was.
                            There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                            A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                            Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                              Misschien me verkeerd uitgedrukt, ik bedoelde vooral de snelheid, de grootte, 't ja, dat weet je als je zoiets koopt he, maar ik dacht dat het eerste doel van deze laptop niet zoeer foto's bewerking was.
                              In z'n 1e post wast het nog een twijfelgeval, dus ik vergeef het u .
                              Groeten,

Polleke

Comment

Working...
                              X