Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

overschrijving vanuit belgië IBAN nr nederland???

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• overschrijving vanuit belgië IBAN nr nederland???

Ik moet een overschrijving maken naar nederland vanuit belgië,
    de enigste info die ik heb is een bakrekeningnr van 9 cijfers en ik weet dat het RABOBANK is.

Ik heb wat gegoogeld en kan het zijn dat ik als IBANnr dien in te geven;

NL22 RABO 0 en dan die 9 cijfers?

groeten
    Lieven
    Photography helps people to see
    -Berenice Abbott-
    BD1050BE

Re: overschrijving vanuit belgië IBAN nr nederland???

Vraag aan het bedrijf waar je het geld naar moet overschrijven of ze alle nodige gegevens doorsturen voor die europese overschrijving.

Ik heb 14 dagen geleden nog AA-accu's (GP ReCyko) besteld in Nederland. Ik moest het geld ook eerst overschrijven, maar in de bevestigingsmail van de bestelling stond ook geen IBAN nummer, na een mailtje heb ik alles doorgekregen wat er nodig was voor die betaling.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lieven0303 Bekijk bericht
      Ik moet een overschrijving maken naar nederland vanuit belgië,
      de enigste info die ik heb is een bakrekeningnr van 9 cijfers en ik weet dat het RABOBANK is.

Ik heb wat gegoogeld en kan het zijn dat ik als IBANnr dien in te geven;

NL22 RABO 0 en dan die 9 cijfers?

groeten
      Lieven
      IBAN calculator van ingbank.nl : Klik
      Zowat alle banken hebben tegenwoordig zo'n online IBAN dingetje.
      David Leemans
      Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

Comment

gevonden!
        ter info:
        Typ het rekeningnummer in en vind direct de bijbehorende IBAN en BIC code voor internationale overboekingen. Onze IBAN check service is gratis!

bedankt
        lieven
        Photography helps people to see
        -Berenice Abbott-
        BD1050BE

Comment

Lieven,

Mocht je ook beschikken over de BIC-code van de bewuste rekening dan ben je zeker dat er niets meer mis kan lopen en dat de extra kosten quasi nihil zullen zijn.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door grafix Bekijk bericht
            Lieven,

Mocht je ook beschikken over de BIC-code van de bewuste rekening dan ben je zeker dat er niets meer mis kan lopen en dat de extra kosten quasi nihil zullen zijn.
            yeps - want als er ergens iets mis gaat en de bank moet manueel ingrijpen gaat je dat geld kosten...
            best lijkt me de tegenpartij even BIC & IBAN door te laten geven, dan ben je zeker.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sjillie Bekijk bericht
              yeps - want als er ergens iets mis gaat en de bank moet manueel ingrijpen gaat je dat geld kosten...
              best lijkt me de tegenpartij even BIC & IBAN door te laten geven, dan ben je zeker.
              Ook als je een van de gegevens niet vermeldt kost het u geld ... een Europese betaling is hetzelfde tarief als een binnenlandse betaling op voorwaarde dat :
              • het is een transactie in euro binnen de Europese Unie
              • het bedrag is niet groter dan 50.000 EUR
              • het rekeningnummer is ingegeven in IBAN-formaat
              • de identificatiecode van de bank (BIC of SWIFT-adres ) is correct ingegeven

Sinds 1 januari 2007 kunnen banken overschrijvingen in EUR binnen de Europese Economische Ruimte zonder IBAN-begunstigde en BIC-bankier begunstigde weigeren of terugzenden naar afzender.
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

Comment

Ook wij in België hebben een IBAN en BIC nummer gekoppeld aan onze bankrekening. Ik heb de laatste tijd 2 betalingen gedaan naar Nederland en Duitsland en telkens had ik de IBAN en BIC code, deze doorgespeeld naar mijn bank, en alles was OK.
                Dus gewoon aan uw schuldeiser deze 2 nrs vragen en ge kunt de overschrijving in orde brengen.

Comment

Working...
                X