Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Een beest van aan pc....

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Een beest van aan pc....

ik zou zelfs geld geven om de windows er niet op te zetten!

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
    Ik heb net eens de berekening gemaakt se ...

Zelf iets deftig ineen steken : +- 2690€ voor de hardware.
    Het samenstellen bij een gekend merk : 2900€.

Zelf monteren is dus duurder want bij de merk-PC zit er :
    • Windows Ultimate 64-bit
    • Antiviruspakket 36 maand
    • Allerlei software
    • Mooiere afwerking van het geheel (samenpassende onderdelen zoals kaartlezer)
    • Garantie op het geheel
    • Het spel is al gemonteerd zonder risico's voor u

Nu ben ik zelf wel voorstander om zelf iets samen te stellen maar het aanbod wordt bij sommigen zo groot dat ge het er bijna niet zelf meer voor kan doen.
    Nog iets beter verhoogt de prijs direct met 1000€.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Destn Bekijk bericht
      Die bak staat toch onder uw bureau?
      Jamaar, dat staat wél mooi onder mijn bureau hé

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Belgiumman Bekijk bericht
        Niet slecht voor z'n geld denk ik
        Ubi bene, ibi patria.
        BD0388BE
        Een website

Comment

Inderdaad niet slecht voor zijn prijs, je zal niet bedrogen zijn, maar de ventilator maakt teveel lawaai, is geweldig storend in een rustig bureau !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Grupello Bekijk bericht
            Inderdaad niet slecht voor zijn prijs, je zal niet bedrogen zijn, maar de ventilator maakt teveel lawaai, is geweldig storend in een rustig bureau !
            Aaaah ja kijk, dat zijn dingen die je niet kan weten als je in de winkel staat.
            Die pc zit in de doos he
            Ubi bene, ibi patria.
            BD0388BE
            Een website

Comment

Spreek uit ondervinding... Heb hier nu een HP staan, iets duurder, maar quasi geruisloos

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Grupello Bekijk bericht
                Spreek uit ondervinding... Heb hier nu een HP staan, iets duurder, maar quasi geruisloos
                Mijne ook hoor Grupello
                Is geen merk-pc > eigen bouwsel.
                De ventilators van de voeding of grafische kaart hoor je niet.
                Wel de ventilator op de cpu... maar dat is de moeite niet.
                Heb ook nog een Zalman op de schijven (Hoor je ook niet).
                Ubi bene, ibi patria.
                BD0388BE
                Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk bericht
                  Een 8 core MacPro kopen en daar - oh horror - Windows op draaien (niet virtueel hé, gewoon boodcamp)?
                  Ge hebt groot gelijk..Niks boven een MAC...Al heb ik ook een gewone pc thuis..Euh een getweakte wel te verstaan uit een ver Gamers verleden...
                  Mvg, Pascal,Schoonspikke
                  Als je schiet..schiet dan raak!
                  500 PIXHuawei P30 PRO

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
                    OS X heeft niets te maken met Linux (nul den botten). Wel met Unix (BSD). En die 2 zijn echt niet vergelijkbaar.
                    En de kernel van linux vele malen beter dan die van windows ??? Ik heb vaag mijn twijfels.
                    Is dat dan de reden dat die kernel om de 6 maanden een nieuwe versie nodig heeft ???
                    De kernel van een Windows server is echt zo slecht niet hoor (en veel verschil heeft die niet met de "gewone" XP of Vista).
                    En workstations worden echt wel voor meer gebruikt dan enkel grafische software. Alle software die veel rekenwerk erdoor jaagt (daar zit 3D CAD uiteraard bij) is gebaat met dergelijke hardware. Voor een 2D CAD pakketje als Autocad heb je echt geen workstation nodig...
                    Pakketten die zware sterkteberekeningen doen (FEMAP, Systus, Ansys...), zware database-programma's, en uiteraard renderen van filmpjes (hoewel dat hoe langer hoe meer wordt "uitbesteed" aan clusters, bv. van een hoop Playstation 3 toestellen).
                    Als je ziet hoeveel data een CERN centrum erdoor jaagt op enkele seconden (op voorwaarde dat dat ringske daar terug aan de praat gekregen wordt). K'zou dat niet graag verwerken met mijn PIV'ke...
                    Ik heb me dus wel vergist hoor in dat verhaal van Linux... sorry daarvoor maar een CAD station dat koop je inderdaad niet voor een simpel Autocad programake..Da weet ik wel..Maar als het om simulatie programmas gaat dan gaat en toch niks boven een presission van Dell. Dual Xeon cpus erin een Quadro 5500 derin en juuu..
                    Wie heeft het hier eigenlijk over een server? Die beste brave man vraagt een goed stabiel draaiend systeem .Dat kan je toch gewoon overal kopen als je maar zelf de onderdelen selecteerd. je moet geen monster pc kopen als je gewoon maar wat mailed en internet..900 euro en nie meer voor een beetje Lightroom en photo shop. Als je gaat gamen dan doe je daar een goede kaart bij en thats it...Of koop een Powerbook..
                    Mvg, Pascal,Schoonspikke
                    500 PIXHuawei P30 PRO

Comment

OS X heeft niets te maken met Linux (nul den botten). Wel met Unix (BSD). En die 2 zijn echt niet vergelijkbaar.
                      En de kernel van linux vele malen beter dan die van windows ??? Ik heb vaag mijn twijfels.
                      Is dat dan de reden dat die kernel om de 6 maanden een nieuwe versie nodig heeft ???
                      De kernel van een Windows server is echt zo slecht niet hoor (en veel verschil heeft die niet met de "gewone" XP of Vista).
                      ...
                      En Unix en BSD zijn nu ook weer niet exact hetzelfde :wink: Maar soit. Unix, BSD & Linux liggen wel dichter bijeen dan elk afzonderlijk tov Windows.

De 6maand update cycles van de kernels hebben ook niets te maken met de kwaliteit van de kernel op zich, maar met het development model op zich, dat gewoon toelaat om OS en Kernel afzonderlijk te releasen. En dus elk op zich sneller te laten inspelen op nieuwe ontwikkelingen.

Verder ben ik dan misschien wel extreem pro linux (gratis, goed en minder veeleisend dan windows), maar zeker niet anti-windows. Voor een heleboel specifieke zaken is Windows gewoon nog de betere keuze. Maar een heel groot aantal mensen zou gewoon beter af zijn met Linux, moesten ze niet zoveel schrik hebben van het onbekende.
                      PS. Ik wou dat ik het kon

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door schoonSpikke Bekijk bericht
                        Ik heb me dus wel vergist hoor in dat verhaal van Linux... sorry daarvoor maar een CAD station dat koop je inderdaad niet voor een simpel Autocad programake..Da weet ik wel..Maar als het om simulatie programmas gaat dan gaat en toch niks boven een presission van Dell. Dual Xeon cpus erin een Quadro 5500 derin en juuu..
                        Wie heeft het hier eigenlijk over een server? Die beste brave man vraagt een goed stabiel draaiend systeem .Dat kan je toch gewoon overal kopen als je maar zelf de onderdelen selecteerd. je moet geen monster pc kopen als je gewoon maar wat mailed en internet..900 euro en nie meer voor een beetje Lightroom en photo shop. Als je gaat gamen dan doe je daar een goede kaart bij en thats it...Of koop een Powerbook..
                        Over een server ? Ik niet. Ik had het over de kernel van Windows Server die met moeite verschil maakt met die van windows XP of Vista. Je zegt dat de kernel van linux zoveel beter is.
                        Blijkbaar is de kernel van Windows stabiel genoeg om een server vlot en stabiel te laten draaien. Waarom is ie dan zo slecht ???
                        Groeten,

Polleke

Comment

Over een server ? Ik niet. Ik had het over de kernel van Windows Server die met moeite verschil maakt met die van windows XP of Vista. Je zegt dat de kernel van linux zoveel beter is.
                          Blijkbaar is de kernel van Windows stabiel genoeg om een server vlot en stabiel te laten draaien. Waarom is ie dan zo slecht ???
                          Ik beweer dat niet dat het slechter is..Momenteel zijn de Server Os,sen van Windows 1 van de meest stabiele maar linux is jammer genoeg beter. Ik heb jaren met Windows gewerkt en dat vanaf Win 3.11 en dat was eerlijk gezegd geen slecht systeem en in Win NT workstation had je dezelfde stabiliteit. Nu dat ik Vista al een paar jaar gebruik heb ik gewoon het gedacht dat ik met een Windows Milennium aan het werken ben wat echt een bagger is. Ik hoop dat " Billy Ware" terug gaat gaan naar de oudere versies maar dan wel de snelheid van de Windows 2000... Met de Mac book die ik nu heb ondervind ik helemaal geen problemen en het blijft gewoon de idiale Pc om grafische bewerkingen te doen en dat is waar hier naar gevraagd wordt toch?
                          Lees de volgende link maar eens http://www.techzine.nl/columns/18/1
                          Mvg, Pascal,Schoonspikke
                          500 PIXHuawei P30 PRO

Comment

Ik beweer dat niet dat het slechter is..Momenteel zijn de Server Os,sen van Windows 1 van de meest stabiele maar linux is jammer genoeg beter. Ik heb jaren met Windows gewerkt en dat vanaf Win 3.11 en dat was eerlijk gezegd geen slecht systeem en in Win NT workstation had je dezelfde stabiliteit. Nu dat ik Vista al een paar jaar gebruik heb ik gewoon het gedacht dat ik met een Windows Milennium aan het werken ben wat echt een bagger is. Ik hoop dat " Billy Ware" terug gaat gaan naar de oudere versies maar dan wel de snelheid van de Windows 2000... Met de Mac book die ik nu heb ondervind ik helemaal geen problemen en het blijft gewoon de idiale Pc om grafische bewerkingen te doen en dat is waar hier naar gevraagd wordt toch?
                            Lees de volgende link maar eens http://www.techzine.nl/columns/18/1
                            Eigenlijk wel vreemd dat Windows ME als onstabielste windows ooit wordt omschreven. Tussen Windows 98Se en ME was er 1 verschil. Windows ME was de eerste versie waar ze systeemherstel hadden ingepropt. Alleen werkte dat heel gebrekkig, en zorgde het voor veel vertraging. Je moest dus alleen dat systeemherstel uitschakelen en je had Windows 98SE. Die laatste was toch zoveel stabieler (ahum).

Ik werk hier ook al een tijdje met Vista (naast Windows XP en windows 2003 server). Ikzelf kom nog van de MS dos 5.0 periode... Vista is heel wat minder slecht dan velen beweren. Het is inderdaad niet dat super OS dat Microsoft ons wilde laten geloven. Maar als je een beetje moeite doet is het een pak gebruiksvriendelijker dan Windows XP, en op een redelijk recente machine is het met moeite trager. Hier werkt het op een ding van bijna 5 jaar oud met 1 GB ram, wat zeker niet ideaal is, maar het werkt vlotter dan ik vooraf had gedacht (met al die negatieve kritieken)...

Apple is gebaseerd op LINUX en het is algemeen geweten dat die zijn Kernel vele malen beter is dan Windows..
                            Je beweert dus niet dat de kernel van windows slechter is ??? Uit bovenstaande blijkt iets heel anders .
                            Ik heb ook nog zitten brielen van linux. Zolang de gebruiksvriendelijkheid en consistentie op zo'n laag pitje blijft, zal ik nooit overschakelen naar linux. Linux is en blijft een allegaardje van software waar doodeenvoudig geen rechte lijn in te trekken valt.
                            Last edited by polleke_cgc; 23 november 2008, 19:44.
                            Groeten,

Polleke

Comment

Eigenlijk wel vreemd dat Windows ME als onstabielste windows ooit wordt omschreven. Tussen Windows 98Se en ME was er 1 verschil. Windows ME was de eerste versie waar ze systeemherstel hadden ingepropt. Alleen werkte dat heel gebrekkig, en zorgde het voor veel vertraging. Je moest dus alleen dat systeemherstel uitschakelen en je had Windows 98SE. Die laatste was toch zoveel stabieler (ahum).

Ik werk hier ook al een tijdje met Vista (naast Windows XP en windows 2003 server). Ikzelf kom nog van de MS dos 5.0 periode... Vista is heel wat minder slecht dan velen beweren. Het is inderdaad niet dat super OS dat Microsoft ons wilde laten geloven. Maar als je een beetje moeite doet is het een pak gebruiksvriendelijker dan Windows XP, en op een redelijk recente machine is het met moeite trager. Hier werkt het op een ding van bijna 5 jaar oud met 1 GB ram, wat zeker niet ideaal is, maar het werkt vlotter dan ik vooraf had gedacht (met al die negatieve kritieken)...

Je beweert dus niet dat de kernel van windows slechter is ??? Uit bovenstaande blijkt iets heel anders .
                              Ik heb ook nog zitten brielen van linux. Zolang de gebruiksvriendelijkheid en consistentie op zo'n laag pitje blijft, zal ik nooit overschakelen naar linux. Linux is en blijft een allegaardje van software waar doodeenvoudig geen rechte lijn in te trekken valt.
                              Tja iedere bevindingen zijn hier terecht of niet terecht wie zal het vertellen..Het zijn de ervaringen die tellen vind ik. Ik heb Lightroom draaieen op een Win XP pc en op een Apple. Ik kan je verzkeren dat het een stuk sneller gaat op die laatste...
                              Evenals Photoshop. HIervoor geld hetzelfde.
                              Mvg, Pascal,Schoonspikke
                              500 PIXHuawei P30 PRO

Comment

Hoe geen rechte lijn in te trekken. Het is open source, en 't is c++ Je kunt dus alles aanpassen wat je wenst, je bent van niets of niemand afhankelijk. Als er je iets niet aanstaat in een programma, je pakt je editor, je past het aan, en je hercompileert het. Als er iets is waar structuur inzit, dan is het wel linux, je moet ze alleen snappen.

En als je een linux for dummies wilt, neem je gewoon os X (lekker ontspannen computeren, zonder je ook maar over iets zorgen hoeven te maken)
                                To make your dreams come true, wake up

Comment

Working...
                                X