Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Een beest van aan pc....

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Een beest van aan pc....

Als iemand zin en tijd heeft...
    Zou graag eens de samenstelling zien van een ferme pc.
    (op basis van Windows)

Het ramgeheugen zal wel DDR3 worden.
    Apple heeft dubbel gebufferd geheugen.... is dat beter?

Cross-Fire of SLI?
    Dus ATI of Nvidia.
    (mijn voorkeur = Nvidia)

Welke mamabord?
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

Re: Een beest van aan pc....

dees is een ferm beestje! klik is vooral voor gamers gaat dus zeker voor fotobewerking!

deze dell reeks is ook zeer goed en iets beter te bugetteren
    klik
    nikon stuff

Comment

Een echt beest, dan ga je toch naar de Dell XPS 730

Ik kom op 4500 euro voor eentje zonder scherm ;-).

Als je wat telefoneerd heb je die wel voor 3000 euro denk ik.
      Last edited by JorisFRST; 14 november 2008, 09:07.

Comment

hangt er van af wat je wil doen....

fotobewerking.... (lees photoshop, lightroom, ...)

snelste processer voor fotobewerking is nog steeds een dual core E8600

Veel ram... minstens 4 Gb ram, liever 8...
        Snelle ram, zoals DDR2-1066
        Zorg dan wel voor een operating system dat die ram kan gebruiken: Vista 64bit,
        windows XP kan maar 3Gb aansturen...

een goed motherboard

een grote disk voor de foto's (500Gb of meer, je hebt altijd plaats te kort) en twee snelle kleine raptor disks van 10.000RPM in raid 0 configuratie voor de scratch files

De grafische kaart is onbelangrijk vermits enkel 2D nodig is... dus SLI of cross fire is niet belangrijk... anderzijds is het wel leuk twee grafische kaarten in je PC te hebben om twee monitoren aan te sturen en die dan ook allebei onafhankelijk te kunnen calibreren.

prijs... alles samen ben je een kleine 1000€ kwijt... maar dan heb je wel 't rapste machien voor photoshop...

Een gamer PC is een heel ander beestje...

minder ram nodig, supersnelle grafische kaarten, quad processors, etc...
        Last edited by d_oracle; 14 november 2008, 09:43.
        some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
        Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door david_ve Bekijk bericht
          dees is een ferm beestje! klik is vooral voor gamers gaat dus zeker voor fotobewerking!
          Heb dat ding al eens zien staan. Is effectief een beest. Zo groot en zo lelijk
          Over het algemeen niet snel onder de indruk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FLuKee Bekijk bericht
            Heb dat ding al eens zien staan. Is effectief een beest. Zo groot en zo lelijk
            En in die prijsklasse koop ik wel van een fabrikant waar service nog iets betekent

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
              hangt er van af wat je wil doen....

fotobewerking.... (lees photoshop, lightroom, ...)

snelste processer voor fotobewerking is nog steeds een dual core E8600

Veel ram... minstens 4 Gb ram, liever 8...
              Snelle ram, zoals DDR2-1066
              Zorg dan wel voor een operating system dat die ram kan gebruiken: Vista 64bit,
              windows XP kan maar 3Gb aansturen...

een goed motherboard

een grote disk voor de foto's (500Gb of meer, je hebt altijd plaats te kort) en twee snelle kleine raptor disks van 10.000RPM in raid 0 configuratie voor de scratch files

De grafische kaart is onbelangrijk vermits enkel 2D nodig is... dus SLI of cross fire is niet belangrijk... anderzijds is het wel leuk twee grafische kaarten in je PC te hebben om twee monitoren aan te sturen en die dan ook allebei onafhankelijk te kunnen calibreren.

prijs... alles samen ben je een kleine 1000€ kwijt... maar dan heb je wel 't rapste machien voor photoshop...

Een gamer PC is een heel ander beestje...

minder ram nodig, supersnelle grafische kaarten, quad processors, etc...
              voor "serieus" werk neem je beter de workstation modellen bij Dell. Qua prijs val je dan ook snel naar meer dan 2à3000 € (hoewel ze ook een paar "brave" modellen hebben ook)".
              De hoofdreden is dat Workstation andere componenten gebruiken (Xeon processoren, ECC ram geheugen, SCSI controller, enz.) die veel zeldzamer zijn, en dus een pak duurder.

Photoshop is een van de weinige programma's die meerdere cores aankunnen. De nieuwe Nehalem Intels (Core i7) met verplicht min. 3 latjes DDR3 ram zijn een pak sneller dan die E8600.
              Sinds CS4 heeft Photoshop ook baat bij een snellere grafische kaart. CS3 had voor sommige zaken er al een beetje voordeel bij, CS4 gaat daar een pak verder in. Dus zomaar stellen dat je voor Photoshop kan stellen met een "trage" kaart is er een beetje over.

De snelste pc voor photoshop zal echt een pak meer kosten dan 1000€. Daarmee koop je wel een PC die vlot PS verwerkt, maar de snelste ???

Je argumenten over een game-pc snap ik volledig niet. De games die een Quad-core ondersteunen beginnen nu mondjesmaat uit te komen, (de meeste ondersteunen zelfs geen dual core) en minder ram-geheugen ? Nieuwe spellen beginnen zich goed te voelen vanaf 2 GB en er zijn er heel wat die 3 GB graag verdragen...

Meer dan 3 GB voor Photoshop + lichtroom is als je normale 12 Mpixel foto's bewerkt niet nodig. Of sta je constant met 10 foto's open met 5 layers per foto ?
              Groeten,

Polleke

Comment

Wat ruim voldoende moet zijn:

-Een van de snelste dual core cpu
                -4Gb ram
                -2 schijven in raid (striping) en een externe harde schijf voor backups.
                -een gemiddelde grafische kaart

-beste beeldscherm dat je kunt betalen, of twee ervan en dualscreen werken.

mijn persoonlijke voorkeur (boven die aartslelijke gaming pc') gaat uit naar shuttle barebone pc's, die kan je tenminste nog in je living plaatsen:

snelste: http://us.shuttle.com/P2_4800E.aspx (quad Xeon processor)
                snel: http://us.shuttle.com/P2_3800W_1.aspx

En natuurlijk een dual monitor mount om je bureau wat knapper en ergonomischer te maken:
                Increase productivity while saving space by mounting multiple monitors in your workspace. Choose a monitor mount for two, three or four screens.
                Mijn foto's
                Canon 500D |8mm fish | 10-22mm | 17-55/2.8 | 35/1.4 | 70-300 DO |Speedlite

Comment

check eens Alienware!!
                  www.alienware.co.uk!

Letterlijk en figuurlijk beesten van pc's!
                  Maar behoorlijk duur!

Comment

Amaai... allemaal interessante reacties!
                    Bedankt en u mag verder doen hoor

Mijn huidige pc gebruik ik ook voor "alles": serieus werk en ook games.
                    Het is ook daarom dat ik goed begrijp als een collega zegt dat een snelle game-computer
                    zeker zal volstaan voor bijv. Photoshop of aanverwante software.

En snel grafisch gedeelte is dus wel degelijk belangrijk.
                    (512 of 1 giga mb.)

Maar ik begrijp eveneens dat de zwakste schakel veel bepalend is.
                    In feite moet alles goed zijn
                    Ubi bene, ibi patria.
                    BD0388BE
                    Een website

Comment

Sedert 14 dagen hebben we thuis dees beest staan.
                      Mijn kinderen zijn zich aan het uitfreaken met de zwaarste games, 3 naast elkaar laten lopen. En alles blijft mooi vlotjes verlopen op 1920*1200 scherm, met hoogste eisen qua grafics.
                      Dees beest is voorzien voor HDMI, flatscreen is HDMI ready. TV is inmiddels HD, en de camera in HD in is aantocht. En dan komen de filmpjes in HD... Ik verwacht er veel van.

Ik koos gewoon voor het topmodel in de betaalbare klasse. 1500 euro. Ik ken niet superveel van computers maar zaken als Intel® Core™2 Quad Processor Q9300", 1,5Tb, Blu-Ray brander, enz. kunnen mij op heden toch overtuigen.
                      Canon Eos 20D - Canon Lenzen EF-s 10-22m / EF-s 17-55 / L 28-300.
                      En nog wat studiomateriaal en gerief voor sferische fotografie.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
                        voor "serieus" werk neem je beter de workstation modellen bij Dell. Qua prijs val je dan ook snel naar meer dan 2à3000 € (hoewel ze ook een paar "brave" modellen hebben ook)".
                        De hoofdreden is dat Workstation andere componenten gebruiken (Xeon processoren, ECC ram geheugen, SCSI controller, enz.) die veel zeldzamer zijn, en dus een pak duurder.
                        ik weet het niet, denk dat die tijd voorbij is van de workstations (zoals vroeger silicongrahics)... weet je dat google.com op heel goedkope hardware draait? inplaats van de hardware duur en redundant te maken hebben ze de software redundant gemaakt...

geen nood voor ECC, SCSI, XEON daar... betwijfel trouwens (kan mij vergissen natuurlijk) als er veel mensen die "serieus" bezig zijn, dit doen met een workstation uitgerust met XEON's, ECC, etc...
                        ECC is trouwens trager, d'r zit fout controle in, en veeel duurder, dus niet nodig voor photoshop, dit is enkel voor critische applicaties...

Photoshop is een van de weinige programma's die meerdere cores aankunnen. De nieuwe Nehalem Intels (Core i7) met verplicht min. 3 latjes DDR3 ram zijn een pak sneller dan die E8600.
                        Sinds CS4 heeft Photoshop ook baat bij een snellere grafische kaart. CS3 had voor sommige zaken er al een beetje voordeel bij, CS4 gaat daar een pak verder in. Dus zomaar stellen dat je voor Photoshop kan stellen met een "trage" kaart is er een beetje over.
                        De Core I7 zal vermoedelijk sneller zijn dan de E8600, doch ik zou vandaag (de core I7 is nog maar twee weken uit...) er nog niet op durven verwedden (Mickeysoft kennende) dat Vista v64 er al feilloos (lees stabiel) op zal draaien...

jaja, een trage kaart moet het natuurlijk niet zijn... maar je zal niet sneller werken met een Nvidea 7600 vergeleken met een Nvidea 8800... 't scheelt wel bijna 200€, dus een trage kaart is relatief... kan je trouwens nog trage kaarten kopen? Adobe raad aan voor CS4 om 128k te hebben in je kaart... 't zal al zoeken worden om minder als 256 te vinden...

De snelste pc voor photoshop zal echt een pak meer kosten dan 1000€. Daarmee koop je wel een PC die vlot PS verwerkt, maar de snelste ???
                        Processor E8600: 250€
                        Motherboard: 150€
                        Disk 500G: 60€
                        2 raptors: 200€
                        grafische kaart 9500GT met 512: 80€
                        Geheugen 4Gb ram OCZ 2048MB Kit (2x1024MB) 1333Mhz PC3-10666 DDR3 Gold Edition Series 9-9-9-26 : 180€
                        kast... vanaf 50€

is.... 920€...

en de software...

ik kan je verzekeren... naar mijn gevoel... vliegt het! kan nog sneller... we kunnen overclocken... ;-)

Je argumenten over een game-pc snap ik volledig niet. De games die een Quad-core ondersteunen beginnen nu mondjesmaat uit te komen, (de meeste ondersteunen zelfs geen dual core) en minder ram-geheugen ? Nieuwe spellen beginnen zich goed te voelen vanaf 2 GB en er zijn er heel wat die 3 GB graag verdragen...

Meer dan 3 GB voor Photoshop + lichtroom is als je normale 12 Mpixel foto's bewerkt niet nodig. Of sta je constant met 10 foto's open met 5 layers per foto ?
                        de recentste games , niettegenstaande ze nog zelden gebruik maken van dual of quad core, doen het toch beter op een quad core, ik vermoed dat het renderen van de beelden en de combinatie met een goede grafische kaart daar voor iets tussen zit... 'k zou zeggen... zoek het eens op...

2gb RAm als je lightroom en photoshop open hebt staan... is simply not enough... je stelt steenvast vast dat het systeem weer serieus aan 't pagen is...

dus dan ga je naar 4gb, want 3gb is geen optie... logisch dat je ze alle 4 wil gebruiken?
                        some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                        Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                          En snel grafisch gedeelte is dus wel degelijk belangrijk.
                          (512 of 1 giga mb.)

In fotoshop zal je geen enkel verschil merken tussen een grafische kaart met 1gb en een met 512mb (als dat het enige verschil is tussen de twee kaarten)... hij gaat de foto's daar immers niet volledig in inladen ofzo...
                          Mijn foto's
                          Canon 500D |8mm fish | 10-22mm | 17-55/2.8 | 35/1.4 | 70-300 DO |Speedlite

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door RikH Bekijk bericht
                            In fotoshop zal je geen enkel verschil merken tussen een grafische kaart met 1gb en een met 512mb (als dat het enige verschil is tussen de twee kaarten)... hij gaat de foto's daar immers niet volledig in inladen ofzo...
                            Dat versta ik Rik maar om te gamen is zo'n keuze toch niet slecht

Heb zelf intussen wat gezocht
                            De nieuwe Nehalem Intels (Core i7) met verplicht min. 3 latjes DDR3 vind ik de moeite.
                            Zowel Asus als MSI hebben moederborden die je kan gebruiken.

Om meer ramgeheugen in te zetten ben ik bijna verplicht om 64 bit te gaan niet?
                            En dan vrees ik een beetje voor de spellen, 't spelen van games.

Harde schijven zijn een zwakke schakel dus een paar Raptors zijn wel aangewezen.
                            Last edited by theokus; 14 november 2008, 14:27.
                            Ubi bene, ibi patria.
                            BD0388BE
                            Een website

Comment

en hier een PC "out of this world":
                              Dell provides technology solutions, services & support. Buy Laptops, Touch Screen PCs, Desktops, Servers, Storage, Monitors, Gaming & Accessories

Comment

Working...
                              X