Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Belgium the movie - HD - Blu-Ray - of andere HD-video's

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Belgium the movie - HD - Blu-Ray - of andere HD-video's

Even een kort vraagje:
    Recent kocht ik een High-Definition-TV, en ook een PC met ingebouwde Blu-Ray speler. Alles hangt aan elkaar.
    Nu ben ik op zoek naar de mooiste DVD's om de kwaliteiten maximaal te bewonderen.
    In de winkel speelde - vermoed ik - de DVD "Belgium the movie". Ik zag hier vroeger al beelden van (zie filmpje op Youtube).
    Is deze film ook op Blu-Ray te bekijken. Of is dit enkel HD tout court? Speelt dit op een gewone DVD-speler? Of heeft iemand hiermee al ervaringen, om me op weg te helpen naar de beste kwaliteit?

Zijn er ook tips van schitterende Blu-Ray DVD's van natuurbeelden? De BBC-reeks Planet Earth staat ook op het lijstje voor kerstmis...

En dan graag ook niet alleen tips, maar waar zijn deze zaken vlot te vinden in ons Vlaanderen-landje...
    Canon Eos 20D - Canon Lenzen EF-s 10-22m / EF-s 17-55 / L 28-300.
    En nog wat studiomateriaal en gerief voor sferische fotografie.

Re: Belgium the movie - HD - Blu-Ray - of andere HD-video's

Earth , de reis van je leven . Kan ik je zeker aanbevelen te koop bij oa carrefour.
    Er is 5 jaar (!!!) op meer dan 200 locaties wereldwijd en 40 cameraploegen met HD filmtechnieken aan deze SCHITTERENDE documentaire gewerkt. Echt ongelooflijke beelden.
    ***Ne kodak en ne zak...***

Comment

nog eentje die de stap gezet heeft naar High definition.

Ge gaat het u niet beklagen. Om maximaal te genieten van HD kan ik je enkel de Blu-ray schijfjes aanraden. Hopelijk heb je een surround systeem, dan komt het geluid ook tot zijn recht. Mocht je HD willen ontvangen dat is dit meestal in het 1080 interlaced formaat. Geen full-HD. Full HD is 1080 lijnen progressief opgebouwd. Technisch geleuter dus.

Je TV is hopelijk verbonden met de HDMI kabel, anders geen HD.
      DVD's zijn in het aloude Pal-formaat, om hier van HD te genieten moet dit beeld opgewaardeerd worden dit kan gebeuren door de TV of door je speler.

Het spijtige vind ik dat de schijfjes voor Blu-ray en HD-DVD net iets te veel kosten om een verzameling te starten.

Hier zijn filmpjes van microsoft om een keer te bekijken..

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jambo Bekijk bericht
        Of is dit enkel HD tout court? Speelt dit op een gewone DVD-speler? Of heeft iemand hiermee al ervaringen, om me op weg te helpen naar de beste kwaliteit?
        Een HD-DVD speelt niet op een gewone DVD-speler en ook niet op een Blu-Ray speler.
        Gewone DVD's kan je in alle toestellen gebruiken, HD-DVD enkel in een HD-DVD speler en Blu-Ray enkel in een Blu-Ray speler.
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

Comment

Belgium the movie... heel toevallig gezien dat ze deze film in HD uitzenden op Exqi, de digitale zender die standaard bij Telenet zit. En met een HD digicorder kijk ik er al naar uit.
          Uitzending nu maandag en dinsdag 17-18 november.
          Canon Eos 20D - Canon Lenzen EF-s 10-22m / EF-s 17-55 / L 28-300.
          En nog wat studiomateriaal en gerief voor sferische fotografie.

Comment

Belgium the movie... heel toevallig gezien dat ze deze film in HD uitzenden op Exqi, de digitale zender die standaard bij Telenet zit. En met een HD digicorder kijk ik er al naar uit.
            Thx voor de tip!
            ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

Jullie weten er percies iets van. Heb een ps3 met sony full hd tv van 102cm.

Dit allemaal om te voorkomen dat ik die 2 onnozele banden (boven en onder) de film niet meer zou hebben bij een blu ray. Maar ben nu tot de conclusie gekomen dat alle blu ray's die ik heb, dat allemaal nog hebben.

En word er van. Wat kan ik hier aan doen? Het begin bij de nieuwe batman the dark knight begon goed. Ik kei blij dat die banden weg waren en leek veel scherper ook zo, maar dan na 5 min gaat over naar die 2 banden en is het naar mijn mening minder scherp. Om zot van te worden, hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Greetz Syro
              Canon 70d- Canon efs 10-22mm usm

Comment

'k heb de natuurdocu-HD-film Earth gezien op Prime HD op mijn HD-ready plasma
                was chique :-)
                k weet wel ni meer of die in Dolby Digital was
                Last edited by Dirtyharry71; 12 december 2008, 16:01.
                Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
                Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

Comment

ik heb zo een fotoboek België vanuit de lucht met DVD van het Davidsfonds (gewonnen op een Davidsfondskwis dit najaar)
                  is dat dezelfde film ?
                  Last edited by Dirtyharry71; 12 december 2008, 16:03.
                  Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
                  Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

Comment

BELGIUM THE MOVIE, is zeker verkrijgbaar op Blu- ray. Leuke film trouwens. Maar helemaal te gek is EARTH .

Geniet nog van je aankoop
                    **Website** 'you can't depend on your eyes if your imagination is out of focus'

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door syro Bekijk bericht
                      Jullie weten er percies iets van. Heb een ps3 met sony full hd tv van 102cm.

Dit allemaal om te voorkomen dat ik die 2 onnozele banden (boven en onder) de film niet meer zou hebben bij een blu ray. Maar ben nu tot de conclusie gekomen dat alle blu ray's die ik heb, dat allemaal nog hebben.

En word er van. Wat kan ik hier aan doen? Het begin bij de nieuwe batman the dark knight begon goed. Ik kei blij dat die banden weg waren en leek veel scherper ook zo, maar dan na 5 min gaat over naar die 2 banden en is het naar mijn mening minder scherp. Om zot van te worden, hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Greetz Syro
                      Waarom zou je die banden niet meer hebben bij Bluray ? Een cinema-film is nu eenmaal geen 16/9, en dus heb je boven en onder die banden...
                      Groeten,

Polleke

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
                        Waarom zou je die banden niet meer hebben bij Bluray ? Een cinema-film is nu eenmaal geen 16/9, en dus heb je boven en onder die banden...
                        inderdaad, de meeste moderne films zijn in 2,35:1 formaat, wat meestal resulteert in zwarte banden onder en boven. Op en 4:3 tv zijn deze dan echt enorm hoog, op een 16:9 is dat al iets beter. Eventueel kan je pan & scan instellen op je tv/dvd/bluray speler maar dan verlies je wel een deel van het beeld; de zijkant wordt immers afgeknipt.

meer info op http://www.widescreen.org/widescreen.shtml
                        [FONT="Tahoma"]www.carlopeeters.be

Comment

Working...
                        X