Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

MP3-speler / Ipod vraag

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• MP3-speler / Ipod vraag

't Is weer zover - MP3-speler van ons dochtertje is niet meer....

Nu het was een zéér goed toestel, alleen de interface vond ik nogal ingewikkeld.

Als ik een nieuwe koop moet ie minstens de features van de oude hebben.

Het was een Xen.

- FM radio
    - MP3 speler
    - LINE IN record mogelijkheid
    - Voice recording
    - verschillende bitrates instelbaar
    - zeer compact

Ik ken absoluut niets van Ipod, maar kan die dat ook allemaal ?
    En kan je daar ook "gewoon" MP3's via een USB-kabel op zetten, of is dat allemaal iets speciaal ?
    ( Mac dedicated ? )
    Qui multa scit, parum patientiae habet

Re: MP3-speler / Ipod vraag

Voor zover ik de iPod ken (ik heb een 4de Generatie, 20GB, type iPod "Photo"), is het toestel van Apple een dedicated mp3 (of verschillende andere formaten/bitrates) player, dus:
    - geen radio (maar er is voor bepaalde modellen een radio module beschikbaar)
    - geen directe record mogelijkheid (maar er is voor bepaalde modellen een micro beschikbaar)

maar uiteraard (vanaf mijn model): ook foto's en vanaf de 5de Gen ook videos.
    Met de nieuwste modellen (de iPod Touch) kan nog veel meer...

Ik vermoed dat er veel meer iPods aan PCs gekoppeld worden dan aan Macs, gezien het marktaandeel van Windows veel groter is. iTunes, het Apple muziekprogramma is gratis beschikbaar, zowel voor Mac als voor PC.
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.6) - iPhone XR (iOS 18.6) + M2 iPad Air WiFi (iPadOS 18.6)

Comment

IPOD is niet mac noodzakelijk, echter is het wel ietsje ingewikkelder dan een normale MP3, een IPOD heeft nl geen drag en drop mogelijkheid, alles moet via ITUNES gebeuren (gratis bij je IPOD).
      De interface is wel erg goed en gemakkelijk, even snel een nummertje opzoeken gaat razendsnel.
      Probleem alleen met IPOD is voor elke functie extra zoals radio, fotobank etc.. moet extra betaald worden, dat zelfde geld ook voor een "normale" oplader, deze zit er niet standaard bij en kost je als je origineel wil blijven rond de 29,- euro. Opladen gaat anders via je PC zonder deze stekker.
      Heb zelf een IPOD classic, shuffle en een Nano en ik moet zeggen dat ze erg mooi en goed zijn maar heb ook eens voor 29,- euro een Victory 4 GIG spelertje voor mijn zoontje gekocht, deze doet het net zo goed, speelt alles (WMA, MP3, MP4 etc..) en is ontzettend gemakkelijk in gebruik (drag en drop functie).
      Dus als je iets moois wil koop je Apple, wil je iets gemakkelijk dan blijf je daarvan weg en koop je iets anders.
      Mijn beste Foto moek nog trekke.

Comment

Ik heb laatst de Creative ZEN Mozaic gekocht.
        Deze is heel compact, heeft radio, microfoon, mogelijkheid om foto's en video's te bekijken (hoewel het scherm daar wel heel klein voor is) en is zeer goed afgewerkt.
        Bestanden overdragen gaat alleen via de meegeleverde sofware (die je ook gratis kan downloaden op de site van Creative).

Comment

Kan je met die Zen ook via een LINE IN direct in MP3 opnemen ?

Met de Xen kon het allemaal, maar dit beestje wordt blijkbaar niet meer gemaakt.

Qui multa scit, parum patientiae habet

Comment

Kijk eens bij iriver, super kwaliteit en met de gewenste opties zonder bijbetalen (afhankelijk van type uiteraard)..... werkt simpel middels "drag and drop", geen aparte software nodig, werkt direct op iedere PC...... echt super kwaliteit!
            ---------------- Ik doe niet meer mee

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
              Kan je met die Zen ook via een LINE IN direct in MP3 opnemen ?

Met de Xen kon het allemaal, maar dit beestje wordt blijkbaar niet meer gemaakt.

http://www.xaiox.com/xen.htm
              Nee, dat gaat helaas niet. Er is enkel een USB en hoofdtelefoonaansluiting op dat ding.
              Maar dat gaat met de Ipods ook niet.

Comment

Working...
              X