Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

vogeldatabank zoekt foto's...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• vogeldatabank zoekt foto's...

Hallo,

Ik ben bezig met het opstarten van een vogeldatabank op het internet.
    Het zou een databank zijn waar iedere bezoeker kan aan meewerken.
    Om de juistheid van info te garanderen komt de ingediende vogelfiche eerst in een "buffer-zone" ter confirmatie van de beheerder(s).

NU... ik ben dus op zoek naar mensen die bereid zijn om hun foto's vrij te geven voor gebruik in deze databank, want een databank is natuurlijker mooier als er fotomateriaal bij staat.

Spijtig genoeg heb ik zelf geen enkele kennis en geschikt foto-apparatuur om de prachtige foto's die hier op deze website vertoond worden zelf te maken... (ik beschik enkel over een simpel camera'ke, dusja...).

Is er hier iemand bereid om zijn/haar foto's van vogels vrij te geven ter gebruik in de databank zodat deze databank een volwaardige databank kan worden?

Doordat ik deze databank als hobby opstart heb ik echter geen budget om foto's te kopen of dergelijke (weet eigenlijk ook niet of zoiets verkocht wordt, wat de prijs is, hoe de reglementering enzo zit voor zoiets, dus info hierover is wel welkom)

Ik kan op de databank een vermelding maken van bevoorbeeld de fotograaf die de foto's aanbied als vrijwillige medewerker bevoorbeeld (eventueel met link naar jullie eigen fotowebsite of andere contactgegevens ofzo zodat jullie misschien op deze manier aan nieuwe (betaalde) opdrachten geraken.

Ik hoop met deze databank te kunnen starten eind februari (de databank is reeds online in testfase en moet dus ook nog aangevuld worden door mezelf zodat ik eind februari de databank kan "openen" met reeds een toegevoegde profielenbasis zodat er al iets terug te vinden is.

Ik hoop hier 1 of meerdere vrijwillige liefhebbers te vinden die hun foto's willen tonen in de databank.

Re: vogeldatabank zoekt foto's...

ik zie dat mijn topic al ruim 40 keer bekeken is, maar zonder reactie blijft...

Is er dan niemand geinteresseerd om zijn/haar foto's verwerkt te zien in een vogeldatabank?

Comment

Geduld mijn beste geduld.
      Je kan toch niet verwachten dat je na 3u en 40 bezoekers verder al reactie hebt he.

mir
      De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vogeldatabank Bekijk bericht
        ik zie dat mijn topic al ruim 40 keer bekeken is, maar zonder reactie blijft...

Is er dan niemand geinteresseerd om zijn/haar foto's verwerkt te zien in een vogeldatabank?
        dit soort berichten wordt eerst even geverifieerd denk ik.
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

ik heb geduld hoor, dat is zeker geen probleem.
          maar ik vraag me gewoon af of ik hier eigenlijk wel terecht kan voor zo'n vraag...

het blijft voor jullie tenslotte veel werk, tijd en geduld om zo'n mooie foto's te (kunnen) maken, en ik ben me er dan ook van bewust dat niet iedereen staat te springen om zijn/haar werk vrijwillig ter beschikking te stellen...

...langs de andere kant vind ik het dan voor jullie ook een mooi project om jullie werk, tijd en geduld verwerkt te zien in een mooi, leerrijk project waar vele vogelliefhebbers (en andere) van kunnen meegenieten.

Ik doe deze vogeldatabank op eigen houtje, waardoor ik dus niet echt over een budget beschik om foto's aan te kopen, en zou dus als alternatief kunnen voorstellen om contactgegevens van de fotograaf te vermelden op een "medewerkers-pagina" + naam fotograaf op de foto zelf zodat men als bezoeker van de databank terecht kan bij jullie en op deze manier er misschien ook betaalde opdrachten inzitten voor jullie waardoor jullie er uiteindelijk toch nog iets aan kunnen verdienen.

Ik weet eigenlijk ook niet echt hoe zo'n aankopen in zijn werk zouden gaan, want stel dat ik een foto wil "afkopen", hoeveel kost zoiets, hoe kan ik dan mijn aankoop bewijzen, heb ik dan exclusief recht om de afbeelding te vertonen of kan de fotograaf in kwestie deze zelf ook nog tonen/verderverkopen en dergelijke vragen hieromtrend...

alle info is welkom...

Comment

probeer eens bij stock sites

heel schappelijke prijzen
            foto als spiegel of als venster?

Comment

Er is alvast 1 lid die me gecontacteerd heeft en zijn foto's ter beschikking wil stellen, waarvoor dank!

Comment

er is me in privebericht gevraagd om de url kenbaar te maken hier.
                Eerst wou ik dit liever niet doen, doordat er nog maar 2 fiche's actief staan en er dus mogelijks een soort "terughoudende reactie" kon komen zoals "oei, er is nog niets te zien en wij moeten hier foto's aan geven..."

Die foto's zijn echter een probleem, zonder foto's is zo'n database ook weinig zinvol want het is de bedoeling dat de bezoekers de vogels kunnen "herkennen" op de foto en vervolgens er meer info over kunnen lezen.

bij deze geef ik dus de url van de databank :

http://www.vogeldatabank.be
                de website zelf is al draaiende, er dienen enkel nog een paar update's te gebeuren (aansprakelijkheidsbeleid, nieuwsberichten, mooier menu door middel van achtergrondfoto per categorie, enzoverder)

Comment

Zie PM

Iedereen heeft een fotografisch geheugen, alleen zit bij de meeste nog het dopje voor de lens
                  Mijn foto site

Comment

Ik denk dat je gewoon beter eerst die site online zet met daarop alle mogelijke info en de nodige instructies om foto's op te laden..

je kan moeilijk iets beginnen promoten dat nog geen vorm heeft...
                    Mijn foto's
                    Canon 500D |8mm fish | 10-22mm | 17-55/2.8 | 35/1.4 | 70-300 DO |Speedlite

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door RikH Bekijk bericht
                      Ik denk dat je gewoon beter eerst die site online zet met daarop alle mogelijke info en de nodige instructies om foto's op te laden..

je kan moeilijk iets beginnen promoten dat nog geen vorm heeft...
                      Ik ga morgen eens uitkijken om het "aansprakelijkheidsbeleid" te voorzien van tekst en uitleg.
                      Dit houdt eigenlijk gewoon in dat men de website niet mag misbruiken, verantwoordelijk is voor de ingediende foto's en ook aangeeft dat men eigenaar is van de foto en de rechten afstaat aan de databank enzo, maar dan in een mooier tekstje gegoten

de F.A.Q. staat al deels ingevuld, als er vragen bijkomen dan vul ik die natuurlijk ook aan.

De foto's kunnen enkel toegevoegd worden via het invulformulier.
                      Indien men ze me per mail bezorgd dient men erbij te zetten dat men de foto's afstaat aan de website zodoende ik hiervan schriftelijk bewijs heb en dus nooit in de problemen kan komen later...

Als je iets anders bedoelde met uw reactie, dan verneem ik dit graag.

Dit is een toch wel redelijk groots project en ik kan dus ook veel raad gebruiken.

Comment

rechten afstaat aan de databank enzo
                        Als je dit in je condities vermeld zal je maar weinig foto's krijgen denk ik.

Rechten blijven bij niet betalende opdrachten toch bij de maker van de foto ?
                        Mijn foto's
                        Canon 500D |8mm fish | 10-22mm | 17-55/2.8 | 35/1.4 | 70-300 DO |Speedlite

Comment

ik bedoel er mee dat ik de toestemming verkrijg om deze te gebruiken in de databank.

Comment

Working...
                          X