Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

defragmentatiecyclus

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• defragmentatiecyclus

bestaat er een manier / programma (freeware) om een pc gedurende x-aantal uur constant zijn hardeschijven te laten defragmenteren (zonder tussenkomst)
    dus starten en dan:
    eerst c, dan D, dan E, ... en wanneer dan de laatste gedaan is terug beginnen met de eerste.

nu moet'k altijd zien wanneer dereentje gedaan heeft, volgende aanklikken en dan weer klikken opdat die volgende zou starten
    foto als spiegel of als venster?

Re: defragmentatiecyclus

Welk operating systeem?

En waarom blijven herbeginnen als ik mag vragen?
    Last edited by VerSeg; 26 oktober 2008, 19:42.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Comment

win xp

wel gewoon, er zijn zon momenten dan ik via systeembeheer defrag, em zegt dat'k ok is, ik analyseer en em zegt dat ik weer moet defraggen..
      daarmee de cyclus

ben een aantal scans aant verwerken (16bit tiffs tussen 200 a 600 mb) en ja.. dan raakt zon schijf nogal snel gefragmenteerd

Comment

Ik gebruik dit:
        smartdefag

Let wel! Lees de tekst goed ivm een Yahoo toolbar.
        Maar werkt goed. Mijn schijven worden automatisch op gezette tijdstippen gedefragmenteerd.
        [FONT=Arial][SIZE=1]Woonplaats: rond het Hasseltse.

Comment

Ik verbaas me er steeds weer over dat iedereen meteen aan komt met 'handige progjes' voor functies die al in Windows zitten. En dan later komen klagen over langzame PC's door uit de hand gelopen registries en wat er allemaal niet wordt meegeinstalleerd.

Met Scheduled Tasks kun je gewoon welke schijf dan ook in willekeurige volgorde op een door jouw uitgekozen tijdstip laten defragmenteren, bijv. in de nachtelijke uurtjes.

Comment

tja, het moet wel een beetje simpel blijven.

de bedoeling is dus om die defrags te doen wanneer er tijd voor is. en dat hangt af van dag tot dag.
            als ik eerst 10min moet beginnen prullen met die scheduled task...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door parakiet Bekijk bericht
              tja, het moet wel een beetje simpel blijven.

de bedoeling is dus om die defrags te doen wanneer er tijd voor is. en dat hangt af van dag tot dag.
              als ik eerst 10min moet beginnen prullen met die scheduled task...
              Scheduled Tasks stel je maar 1 keer in en vergeet het verder. Je kunt dan ook aangeven dat het pas van start moet gaan als je computer x minuten niets te doen heeft gehad en eventueel weer stopt als je verdergaat op de PC.

Alternatief maak je een batchbestand aan met
              defrag c:
              defrag d:
              defrag e:

Je maakt daarnaartoe een shortcut en start het op als het je uitkomt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas Bekijk bericht
                Scheduled Tasks stel je maar 1 keer in en vergeet het verder. Je kunt dan ook aangeven dat het pas van start moet gaan als je computer x minuten niets te doen heeft gehad en eventueel weer stopt als je verdergaat op de PC.

Alternatief maak je een batchbestand aan met
                defrag c:
                defrag d:
                defrag e:

Je maakt daarnaartoe een shortcut en start het op als het je uitkomt.
                zo simpel?!? zo'n batch ga ik sebiet eens proberen

@scheduled ding, ik slaap waar men pc staat, 't is dus niet de bedoeling dat die elke nacht ook nog eens gaat defraggen hee

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door parakiet Bekijk bericht
                  @scheduled ding, ik slaap waar men pc staat, 't is dus niet de bedoeling dat die elke nacht ook nog eens gaat defraggen hee
                  Je kunt ook een tijd overdag instellen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas Bekijk bericht
                    Ik verbaas me er steeds weer over dat iedereen meteen aan komt met 'handige progjes' voor functies die al in Windows zitten. En dan later komen klagen over langzame PC's door uit de hand gelopen registries en wat er allemaal niet wordt meegeinstalleerd.

Met Scheduled Tasks kun je gewoon welke schijf dan ook in willekeurige volgorde op een door jouw uitgekozen tijdstip laten defragmenteren, bijv. in de nachtelijke uurtjes.
                    Niet alles wat in Windows zit zijn wereldwonderen hoor er zijn freeware programs die veel beter zijn dan de klutsepot die zich Windows noemt.
                    D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sus Bekijk bericht
                      Niet alles wat in Windows zit zijn wereldwonderen hoor er zijn freeware programs die veel beter zijn dan de klutsepot die zich Windows noemt.
                      AusLogics Disk Defrag.
                      (gratis en niet slecht)
                      Ubi bene, ibi patria.
                      BD0388BE
                      Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sus Bekijk bericht
                        Wat is "beter"? Mooier? Meer mogelijkheden? Ongetwijfeld, maar ten koste van wat? Voor mij geen Winamp, DVD-players, CD-brandsoftware, WinZIP, toolbars, defraggers, backupprogramma's, virusscanners of andere dingen die wellicht iets verder gaan dan wat er al in Windows standaard zit. Moet iedereen ook voor zichzelf weten. Ik lach alleen maar als mensen klagen over problemen met of traagheid van de PC. YMMV.

Comment

Ik gebruikte altijd diskeeper. (Zit nu op mac). Diskeeper heeft een afgeslankte versie gegeven aan ms voor in xp. Wil je alle toeters en bellen van Diskeeper, waaronder automatisch laten defragmeteren), google ==> diskeeper

Comment

Ben je zeker dat al dat gedefragmenteer echt nodig is ? Dat is een proces dat je harddisk behoorlijk zwaar belast, de levensduur ervan behoorlijk vermindert (toch als je het frequent doet), en met moeite snelheidswinst oplevert.

Persoonlijk defragmenteer ik mijn PC 1 keer na installatie van windows en alle software : de software -en de windows partitie. Het virtueel geheugen staat op een aparte partitie (vaste grootte).
                            Voor de rest interesseert het me bitter weinig of die foto van 5 MB nu opent in 1.200 sec of in 1.175...
                            Groeten,

Polleke

Comment

Vanaf Vista zit die functionaliteit er automatisch in. (auto defrag).
                              ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

Working...
                              X