Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

externe HD in partities

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• externe HD in partities

Vorig jaar kocht ik een externe harde schijf die ik heb opgesplitst in 2 partities.
    1stuk voor windows en 1 stuk voor Mac => voor raw bestanden

Nu wou ik het stuk dat ik niet gebruik van de partitie windows in NTFS overzetten naar fat 32 voor mac. Nu blijkt dat Partition magic het stuk van windows ziet als volledig gebruikt terwijl er nog 600 Gb vrij is. Hierdoor kan ik dus de "vrije ruimte" die er eigenlijk wel is niet overzetten omdat hij ze niet ziet.
    Weet er iemand hier een oplossing voor?

Het stuk dat draait onder NTFS is een primaire partitie maar er staat geen operating system op dus moet ik deze éérst overzetten naar een logische partitie of is er iets anders aan de hand?
    De mac partitie geeft hij wel correct aan met nog beetje plaats vrij (deze is een logische partitie).

PS: als ik de NTFS partitie check op errors krijg ik Error 993 : Partition contains open files. Use the operating system check utility.

Alvast bedankt .

Jordi
    Last edited by Jordi Lauwers; 25 oktober 2008, 17:14.
    Canon 40 D/ BG-E2 batterygrip/50mm f1.8/17-55mm f2.8 IS USM/Speedlite 580 Ex II/70-200mm f2.8 L
    http://eyemotions.wordpress.com/

Re: externe HD in partities

Partition magic is een vuiligheid . Een schijf waar aan gewerkt is met partition magic, en er treden achteraf problemen op, bitter weinig kans om nog iets van de data te recuperen. Laat dat gezegd zijnde

Voor 600 mb ga je die moeite doen (nog niet eens de plek van een lege cd) en het gevaar lopen dat je data gaat verliezen. Als die data op de windows partitie weg mag, zou ik de partitie gewoon onder xp verwijderen, en achteraf op mac gewoon formateren. Dat moet lukken, tenminste als die 2 partities niet met partition magic aangemaakt zijn.

maar 'k zou toch een backup nemen van die schijf voor dat ik aan dit verhaal zou beginnen
    To make your dreams come true, wake up

Comment

Sorry was 600 Gb in plaats van Mb klein verschilleke.
      zal het ffkes aanpassen in origineel bericht .

Beide partities aangemaakt met partition magic 800 Gb voor windows en 200 Gb voor MAC
      zou nu de 600 Gb die nog over zijn op de éne naar de andere willen zetten.
      Canon 40 D/ BG-E2 batterygrip/50mm f1.8/17-55mm f2.8 IS USM/Speedlite 580 Ex II/70-200mm f2.8 L

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jordi Lauwers Bekijk bericht
        Sorry was 600 Gb in plaats van Mb klein verschilleke.
        zal het ffkes aanpassen in origineel bericht .

Beide partities aangemaakt met partition magic 800 Gb voor windows en 200 Gb voor MAC
        zou nu de 600 Gb die nog over zijn op de éne naar de andere willen zetten.

Als ze beide aangemaakt zijn met partition magic, dan hou ik er mijn handen af, sorry. Heb je nergens geen 400 gig in reserve ? Dat je die volledige bd kunt copieren. En achteraf ofwel onder windows volledig kunt formateren, of onder mac volledig kunt formateren. Ik denk dat dit het zuiverste gaat zijn. Ik heb er geen vertrouwen in hoe partitionmagic met fat's omspringt sorry.
        To make your dreams come true, wake up

Comment

Voor zover ik weet kan je NTFS niet omzetten naar FAT32. Andersom kan wel. Ik heb ooit mijn harde schijf van FAT32 naar NTFS omgezet (met Paragon Partition Manager 8.5) en kreeg de waarschuwing dat terugzetten naar FAT32 niet meer mogelijk zou zijn.

Comment

Probeer Acronis Disk Director Suite eens
            Fuji X-t2, Fuji X-t10, Fuji X-M1 en wat lenzen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Stepn Bekijk bericht
              Voor zover ik weet kan je NTFS niet omzetten naar FAT32. Andersom kan wel. Ik heb ooit mijn harde schijf van FAT32 naar NTFS omgezet (met Paragon Partition Manager 8.5) en kreeg de waarschuwing dat terugzetten naar FAT32 niet meer mogelijk zou zijn.
              Dat klopt, het enige wat je kan doen is die partitie wegdoen en terug aanmaken en formateren als fat 32 maar dan moet je wat je nog moet hebben er wel eerst afhalen of je bent alles op die partitie kwijt.
              D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

Comment

Het is ondertussen gelukt, blijkbaar zit er een fout in partition magic want er zijn meer mensen die hetzelfde probleem hadden. Een schijfcontrole heeft geholpen => nu zag partition magic wel het juiste aantal gebruike Gb. Niet gebruikte deel (van NTSC) is éérst geformateerd en daarna naar FAT 32 omgezet.

Terug plaats genoeg voor fotokes

Comment

Working...
                X