Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Spraakprogramma

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Spraakprogramma

Mijn vrouw is heel slechtziend sedert een half jaar.
    Zij wenst echter nog wat mailverkeer te kunnen lezen op onze Mac thuis met behulp van een spraakprogramma.
    Mac OSX voorziet wel een spraakprogramma (in Systeemvoorkeuren) maar dat beperkt zich echter tot de Engelse taal met bijhorende intonatie en uitspraak. Met Nederlandse teksten kan het helaas niet overweg.
    Graag zou ik willen weten of er een bruikbaar spraakprogramma voor onze mooie Nederlandse taal voor Mac bestaat. Het zou mijn echtgenote een stuk helpen in het verwerken van haar handicap.
    Minder glas dan vroeger, maar beter.

Re: Spraakprogramma

Oorspronkelijk geplaatst door vantje Bekijk bericht
    Mijn vrouw is heel slechtziend sedert een half jaar.
    Zij wenst echter nog wat mailverkeer te kunnen lezen op onze Mac thuis met behulp van een spraakprogramma.
    Mac OSX voorziet wel een spraakprogramma (in Systeemvoorkeuren) maar dat beperkt zich echter tot de Engelse taal met bijhorende intonatie en uitspraak. Met Nederlandse teksten kan het helaas niet overweg.
    Graag zou ik willen weten of er een bruikbaar spraakprogramma voor onze mooie Nederlandse taal voor Mac bestaat. Het zou mijn echtgenote een stuk helpen in het verwerken van haar handicap.

Probeer deze eens:
    GhostReader: easy to use, fully customizable Text-to-Speech for Mac
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

Comment

Re: Spraakprogramma

Theo, bedankt hoor !

Ik probeer het eens uit.

Andere suggesties ook altijd welkom.
      Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment