Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Faxen....?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Faxen....?

Oorspronkelijk geplaatst door jdm Bekijk bericht
    verzet uw modem speed eens naar v27.... niet iedere lijn, kan dat 33k6 geweld aan

niet uw baud rate aan passen, maar de v standaard die je gebruikt om te verzenden

Eigenlijk stel je dat beter te hoog in : tijdens het maken van de verbinding wordt automatisch de hoogste snelheid van de traagste fax ingesteld...

Met sommige software kan je een aantal kiesregels instellen zodat bv. altijd een 0 wordt bijgedraaid om buiten te geraken of zo. Die mag je dan natuurlijk niet bijvoegen in het faxnr...
    Groeten,

Polleke

Comment

Al eens geprobeerd om met een gewoon telefoontoestel naar dat nummer te bellen en te horen of er een fax (fluitgeluid) aan de andere kant is?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dany_ Bekijk bericht
        Al eens geprobeerd om met een gewoon telefoontoestel naar dat nummer te bellen en te horen of er een fax (fluitgeluid) aan de andere kant is?
        En als het zo'n combi-toestel is dat automatisch schakelt tussen telefoon en fax heb je gewoon iemand aan de lijn (als ze opnemen).

Theo ... had jij ADSL of kabel in huis voor je internet?
        Last edited by VerSeg; 24 oktober 2008, 15:01.
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
          Eigenlijk stel je dat beter te hoog in : tijdens het maken van de verbinding wordt automatisch de hoogste snelheid van de traagste fax ingesteld...

Met sommige software kan je een aantal kiesregels instellen zodat bv. altijd een 0 wordt bijgedraaid om buiten te geraken of zo. Die mag je dan natuurlijk niet bijvoegen in het faxnr...
          Ja neen, want een telefoonlijn kan maar fysiek 4800 toestanden per seconde door sturen. 4800 bits per seconden. Alles wat hoger gaat 9600, 14400,33k6 zijn trukken daarvan, alle als bvb 300hz o voorstelt en 1300hz 1 voorstelt (ja ik weet die waarden kloppen niet, maar 't is te lang geleden ). Gan ze dan voor een frequentie van 300 hz 00 600 hz 01 900hs 10 .... en dergelijke weergeven. Dus hoe sneller, hoe dichter dat die frequenties bij elkaar liggen, en hoe moeilijker het verschil af en toe aan de andere kant hoorbaar is (ruis, adsl signaal zonder filter.... slechte lijnen). Dus als je hem op v34 zet, of je dan aan 33k6 of 9600 zit te zenden, maakt niks uit ze gaan hetzelfde bezigen om 0 en 1 en 11 .... weer te geven, ze gaan gewoon trager doorsturen.
          Dus als je effectief resultaat wilt, moet je die v standaard minderen, dat ze maar 00 en 01 doorsturen. Die baud rate onderhandelen de faxen zelf, maar ze switchen niet naar een lagere v standaard in geval van problemen. Als die beide faxen v34 compatibel zijn, gaan die in v34 willen spreken of het nu op 33k6 is of op 9600.

Dus daarom als het verkeerd gaat met faxen, manueel die v waarde naar v27 brengen in het slechste geval dat je aan max 4800bps zit te versturen, en daarmee het meeste van die lijn problemen uitsluiten
          To make your dreams come true, wake up

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
            En als het zo'n combi-toestel is dat automatisch schakelt tussen telefoon en fax heb je gewoon iemand aan de lijn (als ze opnemen).

Theo ... had jij ADSL of kabel in huis voor je internet?
            Heb hier kabel.
            Maar ook een gewone telefoonlijn van Belgacom.

De zaak is intussen opgelost.
            Mijn "fax" ligt terug in de kast.
            Ik werd dat beu.

Heb een paar vrienden in de buurt en gevraagd om het document te faxen.
            Maaaaaar.....
            Ik kreeg vandaag een e-mail: één van hun faxen lag in panne.
            Dus heb ik het document omgezet in PDF en verstuurd via e-mail.
            Zaak opgelost
            Ubi bene, ibi patria.
            BD0388BE
            Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
              Ik kreeg vandaag een e-mail: één van hun faxen lag in panne.
              Dus heb ik het document omgezet in PDF en verstuurd via e-mail.
              Zaak opgelost
              'k zat eigenlijk al te denken, wie faxt vandaag de dag nog
              To make your dreams come true, wake up

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jdm Bekijk bericht
                'k zat eigenlijk al te denken, wie faxt vandaag de dag nog
                Juist maar het MOEST zo jdm.

Ik zat eigenlijk te bedenken: wat is zo'n handtekening waard?
                Dus ingescand en ingevoegd in het document.
                Ubi bene, ibi patria.
                BD0388BE
                Een website

Comment

Working...
                X