Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Thumbnails

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Thumbnails

    Ik vind het erg jammer dat in de forums voor fotobeoordeling en showcase er nog steeds geen thumbnails te zien zijn. Ik had gehoopt dat met de komst van de nieuwe website dit veranderd zou zijn. WFC(Nederland) heeft dit bijvoorbeeld al jaren en ik vind het nog zo handig. Het is toch puur tijdverlies om elke link in een nieuwe pagina te moeten openen, alleen om te kunnen zien om welke foto het gaat. Het zou zoveel makkelijker zijn om alleen die foto's te kunnen openen die mij aanspreken.
    Ben ik de enige die zich hieraan stoort?

  • #2
    Re: Thumbnails

    Ah bon. Blijkbaar vindt niemand hier het een probleem om eerst te moeten klikken op een link en 10 seconden te moeten wachten, alvorens te kunnen zien om welke foto het gaat. Dat weten we dan ook weeral. Maar ja, dit is België. Waarom makkelijk als het ook moeilijk kan.

    Comment


    • #3
      Re: Thumbnails

      Ben hier wel nieuw, maar ben net even op die WFC site gaan kijken, nu vind ik dit systeem niet per definitie eenvoudiger. Ik kan me voorstellen dat het afhankelijk van de software gebruikt voor het bouwen van de site een arbeidsintensieve zaak is om die tumbnails te plaatsen. Omwille van de vele onderverdelingen is het toch niet zo moeilijk om in te schatten welke foto mogelijk de moeite zal zijn. Soms vraag ik me wel af hoe sommige mensen hun topic-titel verzinnen maar ieders brein werkt nu eenmaal anders.... .
      Tussen haakjes, ik vind je toon naar de makers van deze site toe nogal geringschattend en als het bij jou 10 s duurt om een foto te openen kijk dan je verbinding eens na, hier op een goedkoop laptopje zijn ze haast direct open.
      'Het leven is een korte-termijnproces met een onvermijdelijke deadline'

      Comment


      • #4
        Re: Thumbnails

        Oorspronkelijk geplaatst door Stepn Bekijk bericht
        Ah bon. Blijkbaar vindt niemand hier het een probleem om eerst te moeten klikken op een link en 10 seconden te moeten wachten, alvorens te kunnen zien om welke foto het gaat. Dat weten we dan ook weeral. Maar ja, dit is België. Waarom makkelijk als het ook moeilijk kan.
        ben een van de eerste leden van WFC, vind dat juist een nadeel daar.
        wil je de opname groter zien, weer een extra handeling.
        en na een dag zie je je opname nooit meer terug op de eerste pagina.
        en als er wat veel wordt upgeload, verdwijnen je opnamen zelf helemaal van de site.
        iedere site heeft zijn mee en tegen hoor, kwestie van effe wennen.
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

        Comment


        • #5
          Re: Thumbnails

          Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
          ben een van de eerste leden van WFC, vind dat juist een nadeel daar.
          .

          Met al die foto's die je hier bekijkt, heb jij dan nog tijd om andere websites te bekijken
          To make your dreams come true, wake up

          Comment


          • #6
            Re: Thumbnails

            Oorspronkelijk geplaatst door jdm Bekijk bericht
            Met al die foto's die je hier bekijkt, heb jij dan nog tijd om andere websites te bekijken
            ja en nog 6 andere fotosites en voor zie ze vaak nog van een comment ook!
            grt,bouk.
            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

            Comment


            • #7
              Re: Thumbnails

              Oorspronkelijk geplaatst door Lucas1711 Bekijk bericht
              Tussen haakjes, ik vind je toon naar de makers van deze site toe nogal geringschattend en als het bij jou 10 s duurt om een foto te openen kijk dan je verbinding eens na, hier op een goedkoop laptopje zijn ze haast direct open.
              Het was niet mijn bedoeling om geringschattend te doen. Mijn post stond er al 3 dagen zonder reactie, dus ik dacht: Even provoceren. En kijk, het werk.

              Ik heb trouwens al een oplossing gevonden. Ik gebruik nu Firefox met de plugin 'Cooliris'. Een heel handig dingetje. Je gaat gewoon met je muis op een link staan (je hoeft zelfs niet te klikken) en de link opent in een nieuw (kleiner) venstertje, bovenop de pagina die je aan het bekijken bent. Zo kan je direct zien om welke foto het gaat.

              Je hebt gelijk bouk dat iedere site zijn voor en nadelen heeft. Wat me wel extra bevalt aan WFC, is dat er altijd (of toch zeer dikwijls) veel commentaar gegeven wordt op foto's. Maar ik weet ook uit de discussies daaromtrent op WFC, dat dit zeker geen vanzelfsprekende zaak is (was)..

              Comment


              • #8
                Re: Thumbnails

                Lap, moest ik daar weer intrappen

                bestaat er een IE-variant van die plug-in?
                'Het leven is een korte-termijnproces met een onvermijdelijke deadline'

                Comment


                • #9
                  Re: Thumbnails



                  Lucas, ik wou dat die plugin er ook voor IE was, maar jammer genoeg niet. Dat komt omdat IE Microsoft is en creatief denken staat daar blijkbaar niet al te hoog in het vaandel. De plugins van Firefox daarentegen worden door verschillende individuele personen en bedrijfjes in mekaar gestoken, dus er is veel meer ruimte voor creativiteit op die manier. Ik vind dat Firefox even goed en even snel draait als IE(soms zelfs 2 to 3 maal sneller, voor Facebook bijvoorbeeld, met zijn massa's PHP scripts). Hij start alleen een seconde of zo trager op dan IE, dat is alles. Maar dat vind ik geen probleem.

                  PS: Ik overdreef wat met mijn '10 seconden wachten'. Een seconde of twee zal dichter bij de waarheid komen. Ik heb alleen niet zoveel geduld, het leven is al zo kort

                  Comment

                  Working...
                  X