Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

diepvries voeding???

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • diepvries voeding???

    een vraagje,


    hoe staan jullie tegenover diepvrisvoeding?
    geen ijsjes enzo!!!

    smoothie, groenten mixen, wok mixen al dan niet met sauszakje,
    stoomzakjes, stoompotjes, ...

    maar ook dingen als grain, ratatoulli, ...


    mvg david
    nikon stuff

  • #2
    Re: diepvries voeding???

    Zelf verse groeten invriezen geeft niet veel verschil met direct vers van het veld, anders kan je toch nooit alles op tijd opeten.
    Ingevroren kopen in de winkel ... de niet bereide gerechten zoals ingevroren groenten of vis vind ik wel goed als die van een kwalitatieve oorsprong zijn.
    De reeds klaargemaakte zaken vind ik minder, gewoon omdat ze dat anders maken dan wat je gewoon bent ... al valt alles niet uit te sluiten.
    Wat gemak betreft ... een werkend gezin moet dikwijls dergelijke zaken kopen want veel tijd is er meestal niet en om veel zaken vers te vinden is het ook al wat zoeken.
    Als je niet zo handig bent in de keuken is klaargemaakt simpel ... ik maak het liever zelf klaar.
    Voor velen is het de keuze tussen dit of fast food ... de keuze is dan wel duidelijk wat het beste is.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

    Comment


    • #3
      Re: diepvries voeding???

      Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
      Zelf verse groeten invriezen geeft niet veel verschil met direct vers van het veld, anders kan je toch nooit alles op tijd opeten.
      Ingevroren kopen in de winkel ... de niet bereide gerechten zoals ingevroren groenten of vis vind ik wel goed als die van een kwalitatieve oorsprong zijn.
      De reeds klaargemaakte zaken vind ik minder, gewoon omdat ze dat anders maken dan wat je gewoon bent ... al valt alles niet uit te sluiten.
      Wat gemak betreft ... een werkend gezin moet dikwijls dergelijke zaken kopen want veel tijd is er meestal niet en om veel zaken vers te vinden is het ook al wat zoeken.
      Als je niet zo handig bent in de keuken is klaargemaakt simpel ... ik maak het liever zelf klaar.
      Voor velen is het de keuze tussen dit of fast food ... de keuze is dan wel duidelijk wat het beste is.
      Verse groenten > veel alval....
      Geen ramp voor mensen die op de buiten wonen.
      Ubi bene, ibi patria.
      BD0388BE
      Een website

      Comment


      • #4
        Re: diepvries voeding???

        Diepvriesvoeding laat me koud

        Heb al te vaak in bedrijven geweest die groenten verwerken tot diepvriesgroenten, en 'k heb dan telkens genoeg gezien... Maar voor zij die het lekker vinden: smakelijk!

        En zelf groenten invriezen heb ik ook m'n bedenkingen bij. Mensen doen dat vaak omdat dat goedkoper zou zijn. Wat goedkoper is, is hun aankoop, meestal ook het enige wat ze zien. Maar dat hun diepvries (vaak zo'n grote kofferdiepvries) jaar-in jaar-uit energie verbruikt en de teller de hoogte in jaagt zien ze niet.

        Bij mij alles vers. Op elk moment van het jaar zijn er meerdere soorten groenten voordelig aan te kopen, als je maar seizoensgebonden koopt. Maar je hebt er altijd: in de wintermaanden klagen ze dat sla duur is, en in de zomermaanden klagen ze dan weer dat groene kool duur is...

        Mvg,
        Frederic

        Comment


        • #5
          Re: diepvries voeding???

          Liefst vers, maar als een verse bloemkool meer kost dan ingevroren, dan kies ik voor ingevroren
          """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
          George Orwell

          Comment


          • #6
            Re: diepvries voeding???

            Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
            Verse groenten > veel alval....
            Geen ramp voor mensen die op de buiten wonen.
            Er wordt vaak teveel van groenten weggesmeten. Om maar een voorbeeld te nemen: van veel mensen moet het groen van de prei er af tot aan het wit, en dat terwijl dat best bruikbaar is.

            Voor mensen die geen tuin of een kleine tuin hebben kunnen nog altijd een wormenbak opstarten om zo je eigen groenafval te composteren. Zie je dat niet zitten, dan is er nog een oplossing: als je eens rondkijkt bij buren of vrienden is er vast wel iemand bij met een compostvat waar je met je groentenafval welkom bent. Zo komen er ook mensen bij mij met hun groentenafval.

            Mvg,
            Frederic

            Comment


            • #7
              Re: diepvries voeding???

              'k eet niet anders.... als madam niet thuis is, is mijn culinaire kennis beperkt tot een paar gaatjes in de folie prikken, en 5 minuten de microgolf in tegen 750w

              (beter als ne kebab zeker ?)
              To make your dreams come true, wake up

              Comment


              • #8
                Re: diepvries voeding???

                Oorspronkelijk geplaatst door Frederic De Smet Bekijk bericht
                Diepvriesvoeding laat me koud

                Heb al te vaak in bedrijven geweest die groenten verwerken tot diepvriesgroenten, en 'k heb dan telkens genoeg gezien... Maar voor zij die het lekker vinden: smakelijk!

                En zelf groenten invriezen heb ik ook m'n bedenkingen bij. Mensen doen dat vaak omdat dat goedkoper zou zijn. Wat goedkoper is, is hun aankoop, meestal ook het enige wat ze zien. Maar dat hun diepvries (vaak zo'n grote kofferdiepvries) jaar-in jaar-uit energie verbruikt en de teller de hoogte in jaagt zien ze niet.

                Bij mij alles vers. Op elk moment van het jaar zijn er meerdere soorten groenten voordelig aan te kopen, als je maar seizoensgebonden koopt. Maar je hebt er altijd: in de wintermaanden klagen ze dat sla duur is, en in de zomermaanden klagen ze dan weer dat groene kool duur is...

                Mvg,
                Frederic
                Een "pakske" of een blik openen is veel gemakkelijker he Frederic
                De diepvriesgroenten van Colruyt vind ik niet zo slecht hoor.
                Ubi bene, ibi patria.
                BD0388BE
                Een website

                Comment


                • #9
                  Re: diepvries voeding???

                  Vers bestaat niet...tenzij je het zelf bij de boer van zijn veld gaat halen.
                  Of denk je dat groenten rechtstreeks van het veld in de winkel komen te liggen.
                  Transport...naar het verdeelcentrum...transport naar de winkel....

                  Kwalitatieve producten die vrijwel onmiddellijk na de oogst worden verwerkt en op een goede manier worden ingevrozen, zijn minstens even goed.
                  Last edited by Ticor; 20 oktober 2008, 21:10.
                  Mvg Tim

                  Comment

                  Working...
                  X