Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Belgacow naar Telenet ha!

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Belgacow naar Telenet ha!

Dank zij het "vernieuwde" TV landschap moet ik dus een oplossing zoeken om vanaf november nog TV te kunnen kijken ..
    OK ik laat mij overtuigen om voor een Telenet package te gaan ..
    Met lede ogen moet ik het dus aanzien dat ik mijn Belgacow ADSL moet afzweren (nooit problemen gehad) helaas heb ik aan het wireless access point van Telenet juist niets omdat al mijn verbindingen wired zijn .. en ik heb helemaal geen zin om nog eens een hoop geld bij uit te geven voor wireless kaarten als er al een kabel in huis ligt !

Kan er hier iemand een goede router/bridge met NAT aanraden die feilloos werkt met Telenet ?
    Ik zou 1 IP willen gebruiken voor een direkte PC verbinding en de andere om de router aan te hangen waar ik dan meteen als slave het WiFi access point zou willen aanhangen ..
    Alle suggesties worden in alle dank aanvaard

(Juicy stuff ... het spul ligt er nog niet eens en is nog niet aangesloten en ik heb al "technische problemen" met de kabel die er ligt zo vertelt Telenet mij .. vrij onvoorstelbaar ! enfin ...)

TIA in elk geval !

Re: Belgacow naar Telenet ha!

Mijn innige deelneming met uw overschakeling

Goei router, met linksys kun je niks misdoen. Die wrt160g is denk ik een aanrader, ik werk hier nog met de 150 .
    Vroeger d-link gehad, ook content van geweest, maar linksys is toch nog net dat ietsje meer (kan wel aan mijn brainwash tijdens de ccna cursussen liggen, dit terzijde gelaten ).
    To make your dreams come true, wake up

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jdm Bekijk bericht
      Man ik bibber nu al uit mijn broek ! ... Ik heb de daver op het lijft over de "dienst na verkoop" .. maar misschien heb ik wel geluk haha
      ... Belgacow zegt dat ik mijn ADSL lijn niet hoef op te zeggen (aangezien die gelinkt is aan mijn telefoonlijn die automatisch naar Telenet gaat) en Telenet zegt dat ik dat expliciet WEL moet doen, daar ga je al "de pot weet niet hoe de ketel functioneert" en vice versa ... ongelofelijk !

Goei router, met linksys kun je niks misdoen. Die wrt160g is denk ik een aanrader, ik werk hier nog met de 150 .
      Vroeger d-link gehad, ook content van geweest, maar linksys is toch nog net dat ietsje meer (kan wel aan mijn brainwash tijdens de ccna cursussen liggen, dit terzijde gelaten ).
      OK thnx .. Met D-link hubs heb ik gewerkt maar niet met hun routers. Met Linksys heb ik geen ervaring maar ik ga zeker die specs eens van heel dichtbij bekijken

Comment

- Wat bedoel je met "vernieuwd TV-landschap ?
        Als je nog via antenne kijkt kan je blijven kijken, alleen heb je per TV een DVB-T bakje nodig, zodat je het digitaal signaal kan verwerken (het analoog valt effectief weg, het digitale bestaat al verschillende jaren).
        Of je hiermee dezelfde zenders kan blijven ontvangen is iets anders, maar zonder tv hoef je niet te zitten (en yep : dit is gratis, zonder de kabel...).

- Belgacom heeft toch ook digitale televisie ? Je kan evengoed dat gebruiken. Daar heb je telenet niet echt voor nodig...

- Als telenet zegt dat je de huidige bekabeling niet meer kan gebruiken, zijn het grote zeveraars.
        Je hebt gewoon een routertje nodig. Bij de meeste kan je naast draadloos nog 4 "kabels" aansluiten, en is dat niet genoeg dan sluit je nog een bijkomend switchje aan.
        Alle merken zijn zowat gelijkwaardig. Met Linksys of D-link kan je normaal niet veel verkeerd doen. Ik heb een US robotics (zonder de antenne'kes).
        Quasi alle routers kan je trouwens zowel voor ADSL (via PPPoE) als voor Telenet gebruiken.

Waarom heb je eigenlijk 2 IP's nodig ?
        Groeten,

Polleke

Comment

ik heb telenet 2pc's en via kabel, labtop en ps3 draadloos en printer via usb poort op router!

router is dlink DI-524up

nog nooit klagen over gehad
          nikon stuff

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
            - Wat bedoel je met "vernieuwd TV-landschap ?
            Als je nog via antenne kijkt kan je blijven kijken, alleen heb je per TV een DVB-T bakje nodig, zodat je het digitaal signaal kan verwerken (het analoog valt effectief weg, het digitale bestaat al verschillende jaren).
            Of je hiermee dezelfde zenders kan blijven ontvangen is iets anders, maar zonder tv hoef je niet te zitten (en yep : dit is gratis, zonder de kabel...).
            Vind je dat het enkel uitzenden van digitaal "gemoduleerd"/gecodeerd signaal geen "vernieuwd" TV landschap is ? .. misschien had ik moeten zeggen "achteruitgang" ?

Die nep van DVT-B heb ik ondertussen al bekeken (en er hier een paar vragen over gesteld) als ik wil doen wat ik nu doe (en dat is maar bitter weinig) dan moet ik 5 settop boxen aanschaffen om 4 zenders (soms maar 3) te kunnen ontvangen waar ik dat wil .. voorwaar een echte vooruitgang ! ... nep zoals ik zei

- Belgacom heeft toch ook digitale televisie ? Je kan evengoed dat gebruiken. Daar heb je telenet niet echt voor nodig...
            Idd ... maar je moet niet te veel naar het prijskaartje kijken ... ik voel mij nu qua prijs al genaaid met ADSL ... aangezien ik nu al 2 verschillende providers heb ben ik niet van plan om a) er eventueel nog een derde bij te nemen of b) een smak geld te betalen voor wat ik elders mogelijk goedkoper kan krijgen ... misschien zwemt gij in het geld maar ik kan nog met moeite pootje baden ... & BTW .. 12Mb versus 4 bij Belgacow dat lijkt mij, tenminste op papier, een mogelijke "vooruitgang"

- Als telenet zegt dat je de huidige bekabeling niet meer kan gebruiken, zijn het grote zeveraars.
            Niet lezen wat er niet staat he .. Telenet zegt helemaal NIETS, behalve dat ze er gratis een WiFI access point bij geven waar ik dus niets aan heb aangezien al mijn interne verbindingen "wired" zijn

Je hebt gewoon een routertje nodig. Bij de meeste kan je naast draadloos nog 4 "kabels" aansluiten, en is dat niet genoeg dan sluit je nog een bijkomend switchje aan.
            Alle merken zijn zowat gelijkwaardig. Met Linksys of D-link kan je normaal niet veel verkeerd doen. Ik heb een US robotics (zonder de antenne'kes).
            Quasi alle routers kan je trouwens zowel voor ADSL (via PPPoE) als voor Telenet gebruiken.
            Dit strookt niet met de informatie die ik tot nu toe gesprokkeld heb bij Telenet. De Wifi is een access point en heeft, voor zover ik begrijp, GEEN wired access ports ... en om u gerust te stellen, na meer dan 30 jaar ICT support heb ik wel een en ander opgestoken van netwerken ... wat ik niet weet is hoe Telenet eea geimplementeerd heeft daarom ook mijn vraag ... dat "quasi" alle routers geschikt zijn voor zowel ADSL als voor wired ethernet verbaast mij een beetje ? .. Mijn SMC Barricade ADSL modem/router alleszins niet .. of bedoel je de combinatie van een ADSL modem met ethernet out + een gewone ethernet router met een uplink poort ?

Waarom heb je eigenlijk 2 IP's nodig ?
            Telenet geeft mij 2 IP's waarom zou ik die dan niet trachten te gebruiken ? IK heb daar niet om gevraagd. Kijk naar de voorstellen van de Telenet packages, dan weet je meteen zoveel als ik .. .. maar toch bedankt voor de moeite

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door david_ve Bekijk bericht
              ik heb telenet 2pc's en via kabel, labtop en ps3 draadloos en printer via usb poort op router!

router is dlink DI-524up

nog nooit klagen over gehad
              OK thnks .. ik ga die specs ff nakijken ...

Comment

Vroeger d-link gehad, ook content van geweest, maar linksys is toch nog net dat ietsje meer (kan .
                Hmm .. Ik kan enkel model WRT160N vinden en dat is een wireless .. mis ik iets ? heb ik "slecht" gekeken ? .. of heb ik gewoon niet goed gezocht

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
                  Hmm .. Ik kan enkel model WRT160N vinden en dat is een wireless .. mis ik iets ? heb ik "slecht" gekeken ? .. of heb ik gewoon niet goed gezocht
                  Mijn vergissing (te snel getypt)... het is effectief de N, niet meer de g standaard . Sorry

Comment

Mijn vergissing (te snel getypt)... het is effectief de N, niet meer de g standaard . Sorry
                    Geen probleem ... spaart mij tijd om niet te zoeken naar wat er niet (meer) is

BTW waar kopen jullie Linksys materiaal ? Via google zijn er niet veel verkooppunten te vinden voor dat materiaal zo lijkt het mij ?

Comment

Het ComputerWinkeltje heeft alleszins Linksys materiaal. Misschien niet de goedkoopste maar al altijd goed geholpen en zeer tevreden.

(De Linksys WRT-160N kost er €90)

Grtz
                      -The Black Horses-
                      Canon materiaal

www.theblackhorses.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
                        Geen probleem ... spaart mij tijd om niet te zoeken naar wat er niet (meer) is

BTW waar kopen jullie Linksys materiaal ? Via google zijn er niet veel verkooppunten te vinden voor dat materiaal zo lijkt het mij ?

Overal ver dacht ik.

Ik heb ze zelfs in de makro zien liggen.

anders kun je on-line eens naar de prijs bij paradisio kijken

In duitsland zal het wel het goedkoopste zijn, om on-line te bestellen, maar op artikelen onder de 100 euro, denk ik niet, dat je u met transport nog winst gaat doen

Comment

OK thnx guys ..

Misschien een bijkomende "domme" vraag ...

Geen idee of dit technisch gezien mogelijk is en of de modem los te koppelen valt (nog niet nagekeken, dus puur theoretisch) .. maar ... als ik het "modem" gedeelte van mijn router dus kan inactiveren is het dan mogelijk om het bridge/router gedeelte toch te gebruiken door middel van het opofferen van 1 poort en deze via een cross kabel te verbinden met de telenet "infrastructuur" ? ... ik heb hier trouwens nog een 3com, 8 poorts switch staan die daar kan aangehangen worden
                          ('t is gepruts I know, beetje raar maar enkel voor de fun van het spel LOL !)

Comment

Euh even voor de duidelijkheid, er zit geen modem in die routers !!! Voor telenet heb je aan jouw zijde helemaal geen modem nodig, die mannen leveren en installeren een docsis (v2 of is het nu al v3) compatibele modem, daar zit een rj45 uitgang op, en daar schakel jij dan je router op aan (wan connector van je router), en als je dan op uw router nog een switch aan hangt, dat je er x aantal pc's aanhangt, is dat jouw zaak, dat is zeker geen probleem. Op die linksys heb je een switch met 4 uitgangen, als je daar nog 4 switchen op aanhangt (1 per uitgang), no problems.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door The Black Horses Bekijk bericht
                              Het ComputerWinkeltje heeft alleszins Linksys materiaal. Misschien niet de goedkoopste maar al altijd goed geholpen en zeer tevreden.

(De Linksys WRT-160N kost er €90)

Grtz
                              Da's dan eentje met een gouden randje vermoed ik ? En die van Paradisio blijkbaar ook.

Ik zie elders: (AIOS.BE in Gent, mijn huisleverancier)

Linksys Wireless N Router (WRT160N) Prijs incl. BTW € 66.60

Verschil is toch wel enorm...

Of is dat een ander model bij deze winkels ? Ik denk het niet, want bij VDH in Gent kost hij ook maar 79 euro.
                              Last edited by nete; 19 oktober 2008, 15:14.
                              BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                              Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Working...
                              X