Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

wat is nu goed makita of metabo of...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• wat is nu goed makita of metabo of...

hey,
    we gaan bijna verbouwen en ik heb nog een paar gereedschapsdingen nodig.

wat is nu een goed merk? is makita beter dan metabo of +- gelijk. hoe zit het met blauwe bosh?

ik zou een slijpschijf moeten hebben en een cirkelzaag.

zijn er hier klussers??

alvast bedakt

Re: wat is nu goed makita of metabo of...

Hey juppekes

Ik heb al heel wat verbouwingen aan mijn woning achter de rug

Maar van die peperdure machines van Bosh of metabo heb ik nog nooit gekocht

Al mijn elektrische gereedschappen zijn van Power-plus

Deze doen ook heel goed hun best en zijn een heel stuk goedkoper

Zo blijft er heel wat budget over voor de verbouwingen zelf

En na de verbouwingen liggen de machines meestal toch ruime tijd stil
    Bootjes

Comment

Ik heb alles van Bosh, vroeger ook andere goedkope merken gehad maar daar zat ik meer mee te prutsen als wat anders. Ook de service van Bosh vind ik nog altijd goed ... al zullen er ook wel mensen zijn met minder goede ervaringen.
      In boormachines blijft Hilti nog steeds de beste maar meestal ook onbetaalbaar voor de gewone thuisgebruiker.
      PowerPlus heb ik ook eens gebruikt ... een gat boren duurde drie keer zo lang als met een ander.
      Last edited by VerSeg; 17 oktober 2008, 23:02.
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

Comment

Ik doe alles met de prof lijn van Metabo, nooit klagen over gehad en bijv. gaatjes boren met deze machines gaat echt wat vlotter en makkelijker dan met de goedkope brol uit bouwmarkten hoor. Mijn Bosch is op marktplaats gegaan
        Als slijpschijf heb ik een goedkoop Black & Deckerrtje, doet net wat het moet doen en ik gebruik 'm te weinig om er veel geld aan uit te geven.
        ---------------- Ik doe niet meer mee

Comment

Als het goed moet zijn schaf ik me toch liefst een Metabo aan wat niet wil zeggen dat Bosch, Makita of DeWalt slecht materiaal is hé...
          Nikon D70, D300s / nikkor 70-200 VR / extender 1.7/ SB800 / lowepro compu trekker AW / ...
          http://album.zoom.nl/user/lindberg/

Comment

Ik heb zelf een blauwe Bosh slijpschijf, die is ondertussen zo'n 20 jaar oud, en die werkt nog perfect.
            Ik heb ook nog een boorhamer van en twee boormachines (klopboor en elektropneumatisch) van Hitachi, en die zijn ook heel degelijk.
            De eerste jaren zijn die apparaten heel intensief gebruikt, nu heeft een van mijn broers de slijpschijf en de zware boorhamer geleend omdat hij ook aan het verbouwen is.

Maar ik heb ook nog een cirkelzaag en verstekzaag van Power Plus (maar 99 euro voor een verstekzaag), en die voldoen ook voor wat ik die nodig heb.

Op die Power Plus apparaten krijg je ook twee jaar garantie, tegen dan is je verbouwing waarschijnlijk wel in orde.

Bij de klopboormachines merk je wel duidelijk dat de goedkope merken eerder last hebben met het boren in beton, en daardoor zijn de boren ook veel sneller versleten.

Je koopt een duurder merk als je er dagelijks mee moet werken, als je die apparaten maar af en toe nodig hebt, dan kan je gerust een goedkope Power Plus of iets dergelijks kopen.
            http://barthuysmans.smugmug.com/
            BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
              In boormachines blijft Hilti nog steeds de beste maar meestal ook onbetaalbaar voor de gewone thuisgebruiker.
              Ik denk dat Hitachi zeker niet slechter is dan Hilti, als het op zwaar werk aankomt.
              http://barthuysmans.smugmug.com/
              BD0338BE

Comment

Ikzelf heb
                1 SDS max Makita boor en breekhamer
                3 draadloze boormachines van Metabo en eentje van Hitatchi (waardeloos)
                2 decoupeerzagen van Metabo
                1 grote slijpschijf van Metabo
                2 kleine slijpschijven van Metabo
                1 SDS boormachine van Metabo
                1 grote cirkelzaag Makita
                1 kleine cirkelzaag Makita

Zoals te zien ben ik nogal een Metabo fan en zijn de Makita machines gekocht op aanraden van mijn dealer die bij sommige machines de voorkeur geeft aan Metabo.

Comment

Begonnen met Topcraft (Aldi), maar heel vlug overgeschakeld naar deWalt.

Liever toch wat beter materiaal hoor, werkt veel aangenamer.
                  ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

Grote slijpschijf van Hitachi hier reeds vele jaren De rest alles van Festo

Comment

kan je maar één ding zeggen we hebben hier een boormachine van metabo, van mijn vader geweest, meer dan 30 jaar oud en dat ding is onverslijtbaar, hij doet het nog steeds...!
                      smile ! ...it confuses people ...

Comment

idem als Mightycat. Heb een Metabo boormachine, ruim meer dan twintig jaar oud. Geen slijtage, werkt nog perfect.

Comment

Heb connecties bij Makita
                          En heb daar dus totaal geen klagen over, machines zijn van prima kwaliteit ! ! !
                          Machines die ik had voor ik deze connectie heb leren kennen zijn van het merk Bosch...
                          En.... ik heb nog een hééééééééél oude B&D boormachine die het nog steeds
                          naar volle tevredenheid doet
                          Groetjes,
                          Peter

Comment

Als het om machines gaat die slechts sporadisch gebruikt worden: ga voor iets goedkoops.

Voor machines die ik wel veel gebruik, zweer ik bij Makita. Zowel voor elektrisch als voor heggeschaar/bosmaaier/kettingzaag met benzinemotor. Ik ben er zeer tevreden over. En er is een dealer/hersteller op nog geen 5 km van mijn deur, die ook nog eens leuke prijzen kan maken.
                            Sony α 200 --- Minolta 50/F1,7 --- Minolta 24-105/F3,5-4,5D --- Minolta 75-300 F4.5-5.6 New --- Minolta 70-210/F4 --- Minolta 35-70/F4 --- Minolta 3600HS(d) --- Sigma 300 f4 APO --- Sigma 18 f3.5

Comment

Ik ben ook een Makita-liefhebber. Had een decoupeerzaag van Bosch die na vele jaren de geest gaf (heb hem ook af en toe zwaar mishandeld, ik beken!) en ben overgeschakeld op Makita en vind het een stuk proffesioneler/efficiënter. Ik zie dat vele zweren bij goedkope merken en dat kan ik verstaan. Een goed stuk gereedschap zorgt ervoor dat ik beter werk. Telkens als ik het gebruik ben ik tevreden dat ik iets meer uitgegeven heb en terug met iets goeds aan de slag kan.
                              Ik heb sinds 16 jaar een Makita snoerloze boormachine, en heb enkel de accu's moeten vernieuwen. Het is nog zo'n 9V machientje, en ik heb nog nooit een gebrek aan koppel gehad.
                              Ik heb ook al 18 jaar dezelfde Makita heggenschaar: werkt nog steeds prima

Ik ben van mening dat Makita doordachter gereedschap maakt dan andere producenten, waardoor het leuker werken is met hun materiaal. Maar ik kan gerust verstaan dat anderen daar anders over denken.

Groetjes,

Riho
                              Nikon Z6 II & D500 + Nikon 24-70mm + Nikon 28-300mm + Nikon 70-200mm 2.8 VRII + Sigma 180mm macro 1:1 f3.5 APO EX DG HSM + SB900
                              Drone piloot A2/A3 met DJI Mavic 2 Pro

Comment

Working...
                              X