Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

probleem met herinstalleren

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• probleem met herinstalleren

hoi, even situatie schetsen:

heb hier nog een oudere laptop liggen die wel werkte, maar hier en daar vast liep met 'simpele" prog. (bv windows media player).
    Heb dan maar de stap gezet om die laptop te herinstalleren (wat niet evident is, gezien mijn kennis aan technologie). enfin, zo gezegd, zo gedaan.
    alles ging goed, was zelfs een beetje trots op mezelf. alleen... pc was dus helemaal opnieuw geïnstalleerd, en plots krijg ik een blauw scherm, met een of andere fout op en ik kon niets meer aanvangen met de pc. dan maar nogmaals opnieuw geïnstalleerd. terug alles goed verlopen, tot terug op een bepaald moment ik vanuit het niets een blauw scherm krijg. Heb hem daarna nog een keer opnieuw geïnstalleerd en terug hetzelfde verhaal (alleen hield ie het iets langer uit nu, was al programma's aan het installeren, helemaal in de woken dat het ditmaal wel gelukt was en dan opeens terug het doemsenario, blauw scherm)

weet iemand wat er mis is met die laptop? iemand zei mij een hardware fout?
    zijn er mogelijkheden om dit zelf te verhelpen?

alvast bedankt
    rubn
    http://www.eyeflash.wordpress.com
    www.facebook.com/eyeflashphotography

Re: probleem met herinstalleren

Je geeft amper gegevens om dit te beoordelen..

- welke versie trachtte je te installeren ?
    - onmiddelijk service Pack 2 of een oudere cd ?
    - installeerde je je alle recentste drivers (niet die van de installatie cd maar die van op de website van de fabrikant)
    - had je reeds software geinstalleerd?
    -had je randapparatuur aangesloten tijdens de installatie?

neem een foto van je bleuscreen en post die hier...
    Mijn foto's
    Canon 500D |8mm fish | 10-22mm | 17-55/2.8 | 35/1.4 | 70-300 DO |Speedlite

Comment

xp stond op de laptop, en ik wou er opnieuw xp opzetten
      ik heb dit gedaan met de 3 cd's die bij de laptop zaten (acer bootalbe, xp home dutch 1&2)
      - er was geen randapparatuur aangesloten
      - er was nog geen software voordien geïstalleerd.

Comment

Geef eens de melding die je blue screen geeft.
        Je kunt anders ook die melding zelf googlen en naar een oplossing zoeken.

Comment

wat kan helpen is een gewone XP installatie cd gebruiken ipv die meegeleverde.

haal eventueel eens de extra ram uit het toestel.
          Mijn foto's
          Canon 500D |8mm fish | 10-22mm | 17-55/2.8 | 35/1.4 | 70-300 DO |Speedlite

Comment

het is al geen blauw scherm meer, maar een zwart

Comment

Ik weet natuurlijk niet wat dat ander blauw scherm vertelde, maar je zegt dat het een redelijk oude laptop is.

Volgens mij scheelt er iets aan de harddisk. Het blauw scherm krijg je omdat windows problemen heeft om het virtueel geheugen te adresseren op je harddisk, dit scherm krijg je omdat een bepaald bestand op die plaats corrupt is geworden.

Het is natuurlijk een gok, maar dit lijkt me meest waarschijnlijk...
              Groeten,

Polleke

Comment

heb hem (of is het een haar?) nog maar eens opnieuw geïnstalleerd,
                was zo goed als geïnstalleerd toen er een blauw scherm tevoorschijn kwam met:
                STOP: c000021a unknown hard error
                unknown hard error

bij het daarna opnieuw opstarten kreeg ik een ander blauw scherm (met veel meer tekst) maar heb de kans nt gekregen om het te lezen, was meteen weer weg....

laptop>vuilbak?

Comment

Je moet eens googelen op jouw fout, je krijgt meerdere antwoorden.
                  Ik heb deze gevonden met google

STOP: c000021a unknown hard error after installing windows

sinds je computer nog werkte voor je herinstallatie zal het wel geen hardware failure zijn, toevallig geen andere windows liggen?
                  Last edited by MI&MA; 17 oktober 2008, 14:30.

Comment

Als je eens in Windows geraakt, moet je op start-> deze computer , eigenschappen, geavanceerd, opstart en herstelinstellingen, "windows automatisch herstarten bij systeemfout" uitvinken. Dan zal dat blauwe scherm blijven staan.
                    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ice Bekijk bericht
                      het is al geen blauw scherm meer, maar een zwart

http://support.microsoft.com/kb/307545/nl
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
                        Volgens mij scheelt er iets aan de harddisk.
                        Ik deel deze mening.

Een mogelijkheid zou zijn om EERst je harde schijf te controleren, en daarna terug proberen te instaleren.
                        De controle kan je doen door van CD op te starten en in plaats van te kiezen voor een installatie, kies je voor Herstellen.
                        Je zal na enkele minuutjes een zwart DOS scherm krijgen , en achter de prompt tik je chkdsk /r

Dit kan wel een tijdje duren (begint soms zelfs gewoon opnieuw) , dus laat 'm gewoon doen.
                        Na verloop van tijd krijg je een melding dat het voltooid is, en kan je terug proberen te instaleren. Geeft dit nu nog problemen, zou ik opteren voor een nieuwe harde schijf.

Comment

Working...
                        X