Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

probleempje met laptop

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• probleempje met laptop

als ik mijn laptop van stroom voorzie dan heb ik mooi helder beeld echter als ik hem gebruik enkel met de batterij dan heb ik vrij donker beeld?
    is dat normaal, en zo ja kan je dat instellen dat de schermweergave dezelfde is als via netstroom?

toch iets vervelend hoor, denk wel dat dat ergens een instlling is of zo maar ken er nog ni te veel van...

oja mijn laptop is een dell xps m1530 als dat belangrijk moest zijn

alvast bedankt
    http://www.jvs-photography.be/

Re: probleempje met laptop

Ik heb dit ook met mijn PC (HP Pavilion), is om het stroomverbruik tegen te gaan. (denk ik toch)
    Bij mij word ie echter maar een beetje donkerder, niet echt veel, dus heb ik er nooit echt last van gehad en bijgevolg ook nooit gekeken voor een "oplossing"

gr,

Comment

heb net zo,n lappie gekocht en bij mij is dat ook het geval, denk inderdaad dat het met het sparen van het stroomgebruik te maken heeft.
      vind het bij een tekst niet erg, maar als ik BD op ga, gooi ik wel effe de stroom erop.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Ja dat is standaard op de meeste laptops..
        op batterij dan sparen ze energie en wordt het scherm gedimd, werkt de cpu trager, ..

kan je normaal gezien aanpassen onder het 'energiebeheer' in de control panel..

beste is een nieuw schema aanmaken (of het bestaande schema copieren met de instellingen voor als het aan de stroom hangt)

op sommige merken van laptop heb je onderaan rechts ook een icoontje waarmee je kan kiezen tussen de verschillende energie-beheer instellingen.
        Leer over flipperkasten op www.flippers.be - Mijn Flickr fotos

Comment

Misschien nog dit:

Op mijn nieuwe Dell XPS M1330 had ik hetzelfde probleem, maar wist ik gelukkig waar die instellingen stonden. Alleen, die hadden niet veel effect (slider stond op maximum, maar nog had ik een donker beeld). Bleek dus dat ik het in de BIOS zelf ook nog eens moest aanpassen.

Dus als je dit tegenkomt, heb je misschien iets aan deze post.

Dave
          pixelpusher

Comment

oef in ieder geval blijkt het dan toch normaal te zijn (al goed) want mijn laptop was na een week al om zeep , geheugen kapot, ondertussen zijn ze het komen repareren...
            vind het toch maar niks da verdonkerd scherm als ge op batterij werkt...
            zal er maar mee leren leven dan zekers.....

bedankt aan allen hier he!!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jvs Bekijk bericht
              oef in ieder geval blijkt het dan toch normaal te zijn (al goed) want mijn laptop was na een week al om zeep , geheugen kapot, ondertussen zijn ze het komen repareren...
              vind het toch maar niks da verdonkerd scherm als ge op batterij werkt...
              zal er maar mee leren leven dan zekers.....

bedankt aan allen hier he!!
              Neenee, ge moet er ni mee leven. Ge kunt da aanpassen naar uw behoefte.

Dave
              pixelpusher

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door GroovBird Bekijk bericht
                Neenee, ge moet er ni mee leven. Ge kunt da aanpassen naar uw behoefte.

Dave
                hmmm zou je dan eens precies kunnen uitleggen wat ik dan juist moet veranderen aan de instellingen in het bios.....stap voor stap

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jvs Bekijk bericht
                  hmmm zou je dan eens precies kunnen uitleggen wat ik dan juist moet veranderen aan de instellingen in het bios.....stap voor stap
                  Kijk eerst eens of het allemaal al correct staat in Windows.

Kijk eens in Control Panel > System and Maintenance > Power Options en dan in de linkerbalk "Adjust the display brightness". Als daar beide schuivers uiterst rechts staan heb je dus een setting in de BIOS die deze beinvloedt.

Welk merk/model heb je?

Dave
                  pixelpusher

Comment

Kan je bij de XPS net niet als bij de latitude gewoon de blauwe fn toets met één van de pijltjestoetsen met het blauwe zonnetje de helderheid verstellen ?

Wat ook kan is dat als er een ingebouwde lichtsensor inzit je die moet afzetten, die zorgt er actief voor dat als je op batterij zit dat je scherm van helderheid veranderd?

(Volgens mij kan je aan alle functies aan via Dell Quickset, maar weet niet of dit ook op de XPS serie geïnstalleerd is)

Comment

Working...
                    X