Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

korting voedingssalon????ook voor fotobenodigdheden....

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• korting voedingssalon????ook voor fotobenodigdheden....

vandaag op voedingssalon geweest,ook veel meubelen aanwezig waaronder leder salonzetels,
    als je er maar een blik op werpt is het al van mr-mvr zet u even,natuurlijk geen probleem op zich,dan geven ze na even leuteren direct een prijsbestek met korting tot 50% AUB,we passeerden bij een 2de verkoopstand van leder salonzetels,je blijft gewoon even staan en "woeps"daar weer de vraag 'zet u even'tuurlijk zitten ze goed hè,glaasje op tafel en ze maken zomaar prijs en enorm opdringerig,weeral zelfde op het einde meer als 50%,en dan moeten ze nog geloofwaardig klinken.,blijkbaar slaat de crisis goed toe....als je een wijn degustatie stand passeerd zitten de verkopers erbij als wolven direct met hun bestelbonboek en rekeningmachientje om natuurlijk ongeloofwaardige kortingen te geven,,je passeert er eigenlijk niet meer op je gemak ,
    zouden ze dit niet beter doen met fototoestellen en accesoires....in het bijzonder voor mijn stal van nikon dan,niet dat het voor liefhebbers van de andere merken niet gegund is
    BD0968BE
    nikon
    D2Xs

Re: korting voedingssalon????ook voor fotobenodigdheden....

Blijkbaar is het nog steeds een verkoopstruc die werkt. Zo heb je er die keukens verkopen aan bv. €10.000 maar dan gaat de verkoper even een "klapke" gaan doen met zijn manager zegt hij en komt inderdaad terug met een eenmalig aanbod van 50% korting.

Ik voel me bij zo'n verkoper eigenlijk in het zak gezet. Want zelfs met 50% korting hebben die gasten nog steeds een winstmarge van 20 - 30% en wie anders zegt liegt.

Ga je tegels of faience (wandtegels voor de Nederlanders) gaan kopen weet je dat je reeds 20% korting krijgt als je deze zelf gaat plaatsen want dit is eigenlijk de commisie voor de vloerder die deze komt plaatsen. Betreft het bv. de tegels voor een heel huis kan je er nog 10-15% afkrijgen en weet je dat ze nog steeds 20 - 25% winst hebben op deze artikels.

Ik kan van dichtbij enkele artikelen volgen en wordt er over de prijs onderhandelt na een standaardkorting van 40%. Soms zie je kortingen (natuurlijk over enkele honderden of duizenden stuks electro en pneumatica) van 60-70%. Dat zet je wel aan het denken wat een mens allemaal betaalt in de winkel en wat bv. een vlootje boter of een pakje speculoos maar kan kosten.

Niettegenstaande, kom je die Nikonstand tegen met zijn 50% korting geef je maar een schreeuw Ik ben er a la minuut.

Comment

Ik werd ook ooit 'geselecteerd' door lederland. Ze belden me en vertelden me dat ik een uniek aanbod kreeg met 70% korting, enkel en alleen als ik samen met mijn vrouw datzelfde weekend naar de winkel ging.

Toen ik antwoordde dat hun prijzen dan helemaal onbetrouwbaar waren bleven ze aandringen met de melding dat dit echt niet voor iedereen is. Tja, als je dat gelooft...

Ik vind dit allemaal zeer laakbare marketingpraktijken. Het enige wat je kan doen als 'consument' is daar gewoon niet kopen.

Het zal met Casonpentax materiaal niet te snel gebeuren omdat de prijzen daarvoor te 'doorzichtig' zijn en vergelijkbaar. Met een salon of een keuken vind je toch nergens hetzelfde.
      Misschien dat je bij een gerechtelijke verkoop van fotomateriaal eens een zaakje kan doen, maar anders 'keep on dreaming'.

Comment

Toen ik in 1965 met fotografie startte werd er jaarlijks een catalogus uitgegeven met al het materiaal dat door De Beukelaar werd geïmporteerd. Op Nikon kreeg je 40% korting en op Minolta tot 45%. Beroepsfotografen en leerlingen aan een fotografieschool kregen daarenboven nog eens 10% extra korting.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
          Toen ik in 1965 met fotografie startte werd er jaarlijks een catalogus uitgegeven met al het materiaal dat door De Beukelaar werd geïmporteerd. Op Nikon kreeg je 40% korting en op Minolta tot 45%. Beroepsfotografen en leerlingen aan een fotografieschool kregen daarenboven nog eens 10% extra korting.
          idd.. haalde je datzelfde objectief in nl (grijze import) dan betaalde je ook 50% minder
          foto als spiegel of als venster?

Comment

Working...
          X