Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Systeemherstel doet het niet!

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Systeemherstel doet het niet!

Ik heb over 't laatst systeemherstel willen doen met de backup cd van de fabrikant, maar het gaat niet meer om er mee op te starten. Mijn pc is bijna 3 jaar oud, er stond oorspronkelijk xp op maar ik heb er ook vista bij opgezet. Hij draait nu onder 2 besturingsystemen. Als ik opstart, vraagt hij met welk besturingssysteem ik wil starten, maar als ik met de cd rom opstart is dit niet anders! Weet er iemand wat ik best kan doen om toch mijn pc terug te zetten hoe hij nieuw was? Ik kan hem natuurlijk ook binnen doen, maar dan ga ik de volle pot moeten betalen. Alvast bedankt!

Mvg, Jochen
    Jochenvde Photography
    Flickr

Re: Systeemherstel doet het niet!

systeemherstel invoeren tot voor de datum van de Visa.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

als je met je bootcd wil opstarten moet je dit aangeven in je bios. nu zal hij opstarten van de harddisk ...

Comment

Vreemd genoeg overschrijft Vista de herstelbestanden van Xp indien je de twee besturingssystemen op één pc staan hebt, die zullen je niet meer kunnen helpen vrees ik.
        Hombre

Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht
          Vreemd genoeg overschrijft Vista de herstelbestanden van Xp indien je de twee besturingssystemen op één pc staan hebt, die zullen je niet meer kunnen helpen vrees ik.
          Hangt ervan af hoe je dualboot is opgesteld he
          ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

Ik heb een beetje gegoogeld en heb de dualboot al kunnen verwijderen. Dus in principe zou ik terug kunnen booten van de originele cd rom. Ik ben nu mijn bestanden aan het backuppen en dan zal ik vista proberen te verwijderen met de originele cd rom van vista. En dan booten met de cd rom van de fabrikant, om xp volledig te herstellen. Hopelijk zal het lukken.

Mvg, Jochen
            Jochenvde Photography
            Flickr

Comment

als er toch alles af mag, misschien best schijf eerst weer formateren, voor je er terug xp opzet
              To make your dreams come true, wake up

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jdm Bekijk bericht
                als er toch alles af mag, misschien best schijf eerst weer formateren, voor je er terug xp opzet
                voilà en koop een tweede harde schijf en plaats daar Vista op.

Voor ik de pc opstart verwissel ik de kabel even naar de Vista- of XP-schijf.
                Dat doe ik niet elke dag en zelfs niet elke week omdat ik meestal met XP bezig ben.
                Ubi bene, ibi patria.
                BD0388BE
                Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                  voilà en koop een tweede harde schijf en plaats daar Vista op.

Voor ik de pc opstart verwissel ik de kabel even naar de Vista- of XP-schijf.
                  Dat doe ik niet elke dag en zelfs niet elke week omdat ik meestal met XP bezig ben.
                  Bij mij zitten er 2 sata's in, en ik kan gewoon in mijn bios menu (na f8) kiezen met welke van de 2 schijven ik boot. De 2 staan totaal van elkaar gescheiden (ik kan wel in xp de vista schijf aanspreken en omgekeerd). Ik moet zelfs de kabels niet lostrekken....

Maar dit is de oudezakken methode . Als je mee wilt met je tijd, moet je dit virtueel doen, en met virtual machiene, uw vista in uw xp doen draaien of uw xp in uw vista doen draaien, (bij mij draait het nu allemaal onder mac os X, 't kon even goed linux geweest zijn, maakt niet uit)..... Maar met virtuele machienes werken om te experimenteren (alleen nu nog een zwaardere mac, maar ja dan zit ik weer met zo'n lompe kast, als ik een paar processoren wil voor mijn virutele machines maja soit... dat is een ander probleem )

Comment

Bij mij zitten er 2 sata's in, en ik kan gewoon in mijn bios menu (na f8) kiezen met welke van de 2 schijven ik boot. De 2 staan totaal van elkaar gescheiden (ik kan wel in xp de vista schijf aanspreken en omgekeerd). Ik moet zelfs de kabels niet lostrekken....

Maar dit is de oudezakken methode . Als je mee wilt met je tijd, moet je dit virtueel doen, en met virtual machiene, uw vista in uw xp doen draaien of uw xp in uw vista doen draaien, (bij mij draait het nu allemaal onder mac os X, 't kon even goed linux geweest zijn, maakt niet uit)..... Maar met virtuele machienes werken om te experimenteren (alleen nu nog een zwaardere mac, maar ja dan zit ik weer met zo'n lompe kast, als ik een paar processoren wil voor mijn virutele machines maja soit... dat is een ander probleem )
                    Het computerleven kan mooi zijn he jdm
                    Ik heb XP op een sata en Vista op IDE.

Zo'n dikke Mac wil ik wel eens proberen.
                    Maar dat gaat mij, na die config in de Macstore; op bijna 3000 euro komen....
                    Ik kon daar ook aandelen mee kopen van Fortis, komende maandag
                    Ubi bene, ibi patria.
                    BD0388BE
                    Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht

Zo'n dikke Mac wil ik wel eens proberen.
                      Maar dat gaat mij, na die config in de Macstore; op bijna 3000 euro komen....
                      Ik kon daar ook aandelen mee kopen van Fortis, komende maandag
                      gij komt met 3000 euro toe.... Ik zit ver aan de prijs van een kleine personenwagen, als ik zo'n tower mac neem ('k moet dan wel een 30" cinema display erbij hebben ).

Misschien toch beter nu in aandelen investeren, dat ik me ooit zo'n mac kan kopen. Vallen die eigenlijk ooit nog te kopen, de lage forits aandelen ? Het is nu toch een andere firma geworden

'k heb het nooit gesnapt, 'k zal het nooit snappen dus 'k ben beter dat ik eraf bliijf. Die mac daarentegen

Comment

gij komt met 3000 euro toe.... Ik zit ver aan de prijs van een kleine personenwagen, als ik zo'n tower mac neem ('k moet dan wel een 30" cinema display erbij hebben ).

Misschien toch beter nu in aandelen investeren, dat ik me ooit zo'n mac kan kopen. Vallen die eigenlijk ooit nog te kopen, de lage forits aandelen ? Het is nu toch een andere firma geworden

'k heb het nooit gesnapt, 'k zal het nooit snappen dus 'k ben beter dat ik eraf bliijf. Die mac daarentegen
                        Oei oei, das 'veul' geld he man

Tegen ongeveer 5 euro per aandeel van Fortis.
                        100 kopen > ong. 500 euro.
                        Kan niet echt pijn doen he.
                        Ik vermoed dat het koersverloop zo zal zijn gelijk bij Dexia.
                        (gezien de nieuwe beloftes)
                        In de USA wordt er momentaal massaal gekocht....
                        Maar DAAR, zou ik dat niet durven.
                        Ubi bene, ibi patria.
                        BD0388BE
                        Een website

Comment

VMWare is

Vooral ESX dan, maar licentie kost zo'n 4000€
                          ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

'n vraag aan JDM: als je boot vaan HD1 is HD2 bereikbaar voor bv data opslag?
                            Bedank.

Comment

Yeps, no problem.

Comment

Working...
                              X